Aviseringar
Rensa alla

Vill gå ner i vikterino!


Luigi
Ämnesstartare

Hej är 16 född i augusti så min födelse dag är bara om 13 dagar så snart 17 men har ett problem vill gå ner i vikt för väger 105kg. Har varit utan mina favoriter ostbågar och pepsi nu länge men har inget schema elr nåt hela sommaren har jag bara suttit och kollat på videor tänkte sluta med ostbågar och pepsi och ibland på fredagar typ köpa popcorn och poppa och kanske köpa en loka crush päron för den smakar ganska gott och är inte lika farlig som pepsi men har ingen motivation för skolan börjar om 21 dagar och om jag bara fortsätter leva mitt liv som jag gjort kommer jag snart väga 120 sen gåre ba upp som leder till spelberoende sen hamnar man på lyxfällan sen lever man från nån fkassa i en sunkig lägenhet resten av sitt liv och aldrig skaffar nån tjej tänker bara på sånt skit och mår dåligt men vet inte vad jag ska göra brukade gymma men sen slutade jag för det var alltid proppfullt där och jag stod där som ett mofo och ba ok lemme try... och har testat zero och pepsi max men det smakar snusk så orkar inte ens börja lära mig det.. vet inte vad jag ska göra snart har jag säkert bälte för mina byxor åker när jag kanske ba hukar mig elr sätter mig är helt deprimerad. Det bästa jag vet är att vara inne och ba kolla film och medans man äter nu vi säger pringles elr nåt och ba tar en tuggi i choklad är fett nice men vet inte ens om det är bäst och tugga elr att svälja sen efter det mår jag lite halvt illa och har omotivation så om nån har nått bra tips på vad ni gjort elr vad man kan göra skriv inte typ sluta ba äta för det är inte så lätt är 190cm och väger 105kg det gör inte så mkt har fortfarande vänner men stör mig på för har fått bristningar osv och det är inget jag vill ha googlade lite och såg att dom kan blekna bort vid stunden om man bara håller sig till en diet elr nåt. btw kan inte äta grönsaker elr nån sallad type of bara paprika och gurka och typ morötter. resten är de nada pe knada usch. äter typ nudlar och enkelt pasta och sånt klockan är 01:09 och googlade hur man går ner i vikt snabbt osv men fick inga bra resultat för har testat att gymma att sluta med skit osv men vet inte vad jag ska ta vägen nu blev det ganska mkt skrivet här så tror typ inte nån kommer läsa detta men ge tips och om det är bra tips kan jag komma tillbaks om nån månad elr två och säga om nåt förändras tack /luigi 


   
Citera

du har helt fel motivationer för att vilja gå ner i vikt, det kan jag säga...

Ät mindre.

Ta bort ALL LÄSK!

Ta bort allt det där. ostbågar, choklad, pringles

om du slutar äta så mycket, tror jag att det är HÖG sannolikhet att du går ner i vikt.

Det är svårt, men det är därför folk inte lyckas. Det är därför folk desperat googlar hur man går ner i vikt snabbt.

DET FINNS INGA GENVÄGAR.

ÄT MINDRE.


   
SvaraCitera

Jag tycker att du borde börja jogga minst 3 timmar om dan + allt det 123fendas sa att du ska göraTardig


   
SvaraCitera

Det är som 123fendas säger, ät mindre.
Jag har ätit mindre och rört mer på mig (30min promenad varje dag) och på det har jag gått ner ca 20 kg sen i höstas då jag vägde runt 110kg.

BFU
face_diff_2.jpg


   
SvaraCitera
  • ät tre huvudmål varje dag: frukost, lunch och middag.
  • drick vatten till maten.
  • ät grönsaker varje måltid. Det är bra om minst halva tallriken består av grönsaker. ta en portion av maten. ät mer av grönsakerna om du inte blir mätt.
  • ät ett par mellanmål varje dag. det kan vara till exempel en frukt eller någon grönsak.
  • välj bröd med mycket fibrer, helst fullkorn.
  • drick vatten när du är törstig.
  • ta bara lite av mat och dryck som innehåller mycket fett och socker. ät godis, snacks, saft och läsk max en gång i veckan. smoothies och juicer innehåller också mycket energi.
  • rör på dig varje dag, till exempel genom att cykla eller gå till skolan eller jobbet.
  • motionera mer intensivt några gånger i veckan. du kan simma, jogga, dansa, gå på gym, promenera snabbt eller något annat som passar dig.
  • minska tiden som du sitter stilla, till exempel tiden vid datorn, teven eller telefonen. 

+du kan dö i förtid jämfört med dem som är i normalvikt om du har ett bmi över 40. risken att drabbas av sjukdomar som till exempel typ 2-diabetes, högt blodtryck, höga blodfetter och hjärt- och kärlsjukdomar.

antingen slutar du eller så dör du


   
SvaraCitera
Cobrak

"ät mindre" snarare ät rätt så behöver man inte vara nojig över portionen mvh kolhydrater är din enemy


   
SvaraCitera