Aviseringar
Rensa alla

Vill gå på gymnasiet i en annan stad, men får inte... 🙁


dazed_and_confused:

Till och med hålor så som Falun har ju flera stycken numera med friskolor som poppat upp osv.

seriöst? bor fler invånare där jag kmr ifrån men vi har fortf 1 gymnasieskola. men den kmr väl stängas igen sedan då fler och fler hellre pendlar.

PixPoxy:

För att de vägrar att ta ansvar för mig utanför jönköpings län och här finns det inte internat.

jag flyttade för att bo på internat, tro det eller ej, men det finns skolor som folk flyttar över hela sverige för att gå på [shake] hur som helst ta hjälp av socialen? de borde vara positiva till det?


   
SvaraCitera

soimpolite:

seriöst? bor fler invånare där jag kmr ifrån men vi har fortf 1 gymnasieskola. men den kmr väl stängas igen sedan då fler och fler hellre pendlar.

Finns åtminstone nio gymnasieskolor här tror jag. [confused]


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Finns åtminstone nio gymnasieskolor här tror jag.

vadå bor du i falun? :S


   
SvaraCitera

soimpolite:

vadå bor du i falun? :S

Mm det är illa. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Jag känner inte helt till din historia så jag fattar inget men det är nog sjukt ja. [confused]

Nä, men tyvärr kan jag inte berätta något i detalj

soimpolite:

jag flyttade för att bo på internat, tro det eller ej, men det finns skolor som folk flyttar över hela sverige för att gå på [shake] hur som helst ta hjälp av socialen? de borde vara positiva till det?

Jag ska försöka snacka med dem... men de är störda


   
SvaraCitera

PixPoxy:

Jag ska försöka snacka med dem... men de är störda

men man behöver dem. ibland måste man stå ut med människor och låta dem sätta sig över en då man är maktlös. det är vad jag har lärt mig av dem iaf

dazed_and_confused:

Mm det är illa.

bor inte långt från dig [chocked][chocked][chocked]


   
SvaraCitera

soimpolite:

bor inte långt från dig [chocked][chocked][chocked]

Obehagligt. [sad]


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Obehagligt.

okej, jag ljög : /


   
SvaraCitera

soimpolite:

okej, jag ljög : /

Not cool [sad]


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Not cool

har aldrig påstått [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

men man behöver dem. ibland måste man stå ut med människor och låta dem sätta sig över en då man är maktlös. det är vad jag har lärt mig av dem iaf

jaja, men jag ska ändå försöka... jag har till sommaren påmig ju


   
SvaraCitera

PixPoxy:

jaja, men jag ska ändå försöka... jag har till sommaren påmig ju

av egen erfarenhet bör du alltid vara ute i god tid.

och glöm inte att söka till skolor som kräver privat ansökan tidigt, kan du inte göra till sommaren. är så med min skola, tror det är så med en del andra också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

av egen erfarenhet bör du alltid vara ute i god tid.

och glöm inte att söka till skolor som kräver privat ansökan tidigt, kan du inte göra till sommaren. är så med min skola, tror det är så med en del andra också

oke, tack för tipset


   
SvaraCitera