Aviseringar
Rensa alla

Vill gå upp i vikt, men samtidigt bli starkare


Ämnesstartare

Hej, är 14 år gammal. Ganska kort och ganska svag. Skulle vilja höra era tips om hur jag ska bli starkare och bygga muskler och samtidigt gå upp i vikt.

Ska väl sägas att jag inte tänkt mig mycket gym på grund utav lång resa dit. 1 gång i veckan kan det däremot bli.

Tipsa på!


   
Citera

du går upp i vikt när du bygger muskler


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

du går upp i vikt när du bygger muskler

Använd tunga vikter, ät mycket , sov mycket, vila vaje muskelgrupp åtminstone 48 timmar


   
SvaraCitera

SommarenGotland:

Ska väl sägas att jag inte tänkt mig mycket gym på grund utav lång resa dit

Kass ursäkt. Om det är något man inte blir stark av så är det bristande engagemang![no-no]


   
SvaraCitera

Ät rejält med kolhydrater flera timmar före träning. Direkt efter träning bör du fylla på med proteiner, för annars riskerar musklerna att brytas ner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PANDA:
Vad syftar du det på, vet du ens hur mitt liv ser ut?
Jag har fotboll minst 6 gånger i veckan, åker genom hela stan för att ta mig dit & hem. Det är 60 minuter upp till gymmet och då kanske det inte är så konstigt att jag BARA kan vara på gymmet en gång i veckan...


   
SvaraCitera

SommarenGotland:

Vad syftar du det på, vet du ens hur mitt liv ser ut?

Vet att det alltid finns tid för träning[no-no]

Du sitter säkert vid datorn iafl 2 timmar om dagen och du kan säkert komma till gymmet på mindre än en timma. Se där! Har precis fixat in ett pass om dagen i ditt annars så pressade schema[y]


   
SvaraCitera

Vänta ett tag, 14-åringar är oftast inte mogna för att bygga feta muskler..


   
SvaraCitera

S3ON:

Vänta ett tag, 14-åringar är oftast inte mogna för att bygga feta muskler..

Äsch! Bäst att bygga i tonåren när testostronet flödar[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PANDA: Nej det gör jag inte. Möjligtvis på söndagar om jag inte har match.
Sen hur hade du tänkt att jag skulle ta mig till gymmet under mindre än en timme? Gå runt och fråga grannarna och fråga om de kan skjutsa? Päronen jobbar nämligen sent och är hemma vid middagstid. Gymmet stänger 20:00 vissa dagar och 21:00 andra.
Att säga brist på engagemang är bara larvigt enligt mig.
S3ON: Vill inte bygga feta muskler men bara komma igång lite [smile]


   
SvaraCitera

SommarenGotland:

Sen hur hade du tänkt att jag skulle ta mig till gymmet under mindre än en timme?

Springa, cykla, ta bussen?

SommarenGotland:

Vill inte bygga feta muskler men bara komma igång lite

Dålig inställning[no-no] Du måste sikta på att bygga stora muskler för att kunna bygga några alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har en annan tråd i en annan flik där jag nämner att bussen aldrig går som den ska här där jag bor. Cyckla? Springa? Menar du i skogen då, där de inte plogar och inte sandar?

Jaha, aha så man ska sikta på att bli en bodybuilder... Vafan jag är 14 bast!!


   
SvaraCitera

du kan inte trolla fram muskler, det bästa sättet är att träna på gym, kan du ej detta får du göra styrkeövningar hemma med din kropp som belastning. det är inte alls lika effektivt, men fördelen är väl att det är svårare att skada sig. för övrigt får väl inte ens 14-åringar träna på gym, eller? det fick de inte på min tid i alla fall, har för mig 15 var gränsen oftast, som minst.


   
SvaraCitera

S3ON:

Vänta ett tag, 14-åringar är oftast inte mogna för att bygga feta muskler..

Det är inte dåligt att styrketräna när man är 14 bara man gör det rätt.


   
SvaraCitera

Höp hantlar och träna hemma. Det bästa sättet att bygga muskler är att använda tunga vikter, med lätta vikter får du bättre uthållighet men du blir inte mycket starkare eller större [smile]


   
SvaraCitera