Aviseringar
Rensa alla

Vill gå upp i vikt, men samtidigt bli starkare


SommarenGotland:

Jaha, aha så man ska sikta på att bli en bodybuilder... Vafan jag är 14 bast!!

Ja efter att träna några år kanske du kan bli body builder du kommer ju verkligen inte bli biff efter några månader direkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emilsh: Japp ska köpa lite tyngre hantlar inom en snar framtid. Har redan två stycken men de är bara på 3 kg [crazy]


   
SvaraCitera

SommarenGotland:

3 kg

lol


   
SvaraCitera

SommarenGotland:

Cyckla? Springa? Menar du i skogen då, där de inte plogar och inte sandar?

Du får väl ta sparken då om du så fan måste[no-no]

SommarenGotland:

Vafan jag är 14 bast!!

Image
Arnold Schwarzenegger 16 år gammal

Bäst att du börjar ligga i!


   
SvaraCitera

SommarenGotland:

S3ON: Vill inte bygga feta muskler men bara komma igång lite

Jaha okey, kör med armhävningar då! [zzz]

emilsh:

Det är inte dåligt att styrketräna när man är 14 bara man gör det rätt.

Har ej påstått det. Påstod att han inte kunde bygga feta muskler.


   
SvaraCitera
ohjens

ät mer mat! mycket protein efter träning. fan vilken lyx att känna att man måste gå upp i vikt. själv strävar jag alltid efter att gå ner eller behålla vikten.

har kört boxning en del på senaste tiden vilket har gett mig rätt mycket armmuskler. kör på det! sjukt bra träning och kul samtidigt.


   
SvaraCitera
ohjens

Ät mer mat! mycket proteiner efter träning så att dina muskler byggs upp. du är 14 år och tycker att du är kort och ganska svag. men är det så konstigt då? Du kommer ju utväxlas sjukt mycket mer. vet inte exakt vilken slags kropp du eftersträvar men om typ 4 år så kommer din kropp vara längre bredare osv. när du har slutat växa blir det ju också mycket lättare att gå upp i vikt!

jag har själv kört boxning ett tag nu. Vill du bygga muskler på ett bra sätt är det en bra sport! har du inte möjlighet att ta dig till ett gym eller träningcenter köp hem grejerna!


   
SvaraCitera

Någon har säkert skrivit detta men orkade inte läsa svaren! (lat snubbe)

Ät mycket!Och ät bra mat framför allt. Skippa gärna några potatisar i matan och ös på med Kött/fisk eller vad ni nu får. Sen ta mindre mellanmål under dagen. Mycket protein/fibrer ska du ha i dig!

Min dag:

Frukost->Träning på morgonen->Mellanmål->Skola/lunch->Mellanmål->Hem äta middag och sen träna->Ta något mindre att äta efter träningen också så du får energi tillbaka.

+ Dricka Massa vatten!

Nör du tränar gym ha tunga vikter! Det ger snabbare utbeckling och du bygger volym bättre. Men OBS! Innan du gör det ska du ha grundteknik i de övningar du gör!

Sen ska du helst skippa maskiner. Alla människor är byggda olika och maskiner gör att alla sitter i samma fixerade ställning. Dem kan vara fel för just DIG. Använd fria vikter för då måste du ta hjälp av kroppen för att balansera vikten- Bästa sättet att träna på!

Har säkert missat något men där har du!


   
SvaraCitera