Aviseringar
Rensa alla

Vill ha


Ämnesstartare

Heyman:

Men när det gäller allt anat är jag seriös och inte töntig [no-no]

[smile]


   
SvaraCitera

quadslickarn:

Är du helt från vettet ? Krig är inte mord

Att skjuta någon är att mörda någon. I krig så skjuter människor som kan vara

quadslickarn:

tvingade

att mörda andra människor. Det spelar väl ingen roll om dom

quadslickarn:

skjuter sällan först

om dom skjuter eller hur? Om någon skjuter miot mig och jag

quadslickarn:

besvarar bara eld

och dödar den så är det mord eller hur?

Och det är inte bara sådan som är

quadslickarn:

frivilligt

som mördas utan även

quadslickarn:

civila blir beskjutna

och antagligen mördade där igenom.

Och det är inte människor som dödar varandra. Det är

quadslickarn:

talibaner

som dödar "oss".


   
SvaraCitera

Heyman:

Jag hedrar alla militärer för att offra deras tid av livet för att få oss normala människor att vá trygga.

S3ON:

Du är ej normal. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

S3ON: Du är ej normal.

Mmmmm ska vi ses? [cute]


   
SvaraCitera

Jag ska ha en badass jävla natives n' commies exterminator [cool]

Image


   
SvaraCitera

quadslickarn:

talibanerna.

De är också soldater.


   
SvaraCitera

Heyman:

Mmmmm ska vi ses? [cute]

Nej. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Nej.

Ha ha ha ah! [rolleyes] Visste att du skulle säga så med den smileyn. [wink]


   
SvaraCitera

Heyman:

Jag vet, är lite av en tönt när det gäller vapen

Då torde du veta att IMI endast gjorde Deasert eagle för att testa om man kunde göra en semiautomatisk pistol med en så kraftig kaliber. För att lösa detta så använder DE gasomladdning, i motsats till de flesta pistoler som använder tungs slutstycke.

Ensamvargen:

Att skjuta någon är att mörda någon.

Där håller jag verkligen inte med. Jag citerar BRB 3kap 1§ "Den som berövar annan livet, döms för mord till fängelse på viss tid, lägst tio och högst arton år, eller på livstid".

Förklarande kommentar: Mord är när man planerar att ta någon av daga. Dvs om du har en pistol på dig, och råkar skjuta någon i självförsvar är det inte mord. Om du däremot är sur på kjell kriminell, tar med en pistol för att "prata med han" så är det mord.
Dvs en soldat gör inget mord, han bara använder en utökning av nödvärnlagen så att säga.

Jag citerar 24kap 1§ " En gärning som någon begår i nödvärn utgör brott endast om den med hänsyn till angreppets beskaffenhet, det angripnas betydelse och omständigheterna i övrigt är uppenbart oförsvarlig. "

Ensamvargen:

besvarar bara eld
och dödar den så är det mord eller hur?

Samma som ovan, nej.

köttfärssås:

De är också soldater.

Talibanerna är illegala kombattanter. En soldat (kombattant) är en person som antingen har uniform, eller har armbindel/vapen synliga och lyssnar på ett högre befäl.
Talibanerna gör inget av detta.


   
SvaraCitera

tradet:

Talibanerna är illegala kombattanter. En soldat (kombattant) är en person som antingen har uniform, eller har armbindel/vapen synliga och lyssnar på ett högre befäl.Talibanerna gör inget av detta.

De lyssnar på högre befäl.[smile]


   
SvaraCitera

tradet:

"Den som berövar annan livet, döms för mord till fängelse på viss tid, lägst tio och högst arton år, eller på livstid".

tradet:

Mord är när man planerar att ta någon av daga.

Som om en soldat inte är bered och utrustad med både vapen och strategier för att så lätt och smidigt som möjligt döda någon.

tradet:

Dvs om du har en pistol på dig, och råkar skjuta någon i självförsvar är det inte mord.

Okej, jag lade samman både mord, dråp, misshandel som resulterar i död och vållande till annans död osv i ordet mord, men du förstod antagligen exakt vad jag menade från början.

tradet:

" En gärning som någon begår i nödvärn utgör brott endast om den med hänsyn till angreppets beskaffenhet, det angripnas betydelse och omständigheterna i övrigt är uppenbart oförsvarlig. "

Det är fortfarande fel att döda någon för att "han började".


   
SvaraCitera

finns ju dock ingen armé som använder desert eagle pga att den är dyr,stor och tung.


   
SvaraCitera

köttfärssås:

De lyssnar på högre befäl.[smile]

Vilket högre befäl menar du nu? Al-quida fanns inte innan 9/11. Det är en löst sammansatt "förening" som bygger på ett stort antal celler.
För att vara en kombattant så behövs att man har en struktur liknande en militärmakt, dvs att man har en högre chef som man kan hänvisa till.

Ensamvargen:

Som om en soldat inte är bered och utrustad med både vapen och strategier för att så lätt och smidigt som möjligt döda någon.

Det är ju dock skillnad att ha kunskapen och att ha den för att man ska använda den.
En militärmakt används och finns av en orsak. Om du nu tycker att våld är så fel, åk ner till irak, afghanistan, somalia och säg sedan om du fortfarande du tycker det är fel att ha sk våldsmonopol för myndigheter...

Ensamvargen:

Okej, jag lade samman både mord, dråp, misshandel som resulterar i död och vållande till annans död osv i ordet mord, men du förstod antagligen exakt vad jag menade från början.

Du menar att det är fel att använda våld, Pacefistpatrask har jag stött på fler än en gång.

Ensamvargen:

Det är fortfarande fel att döda någon för att "han började".

Det är mycket som är fel här i världen. T.ex. att små flickor i affe inte får gå i skolan för att någon tycker att kvinnan ska stå bakom spisen. Att kvinnor inte får klä sig hur dom vill (vilket faktiskt gäller även i sverige, om vi ser på våldtäktsdomar) eller att hela byar slaktas bara för att dom är i vägen...


   
SvaraCitera

tradet:

Vilket högre befäl menar du nu? Al-quida fanns inte innan 9/11. Det är en löst sammansatt "förening" som bygger på ett stort antal celler.För att vara en kombattant så behövs att man har en struktur liknande en militärmakt, dvs att man har en högre chef som man kan hänvisa till.

Man kan jämföra det likt en gueirilla-armé, varje cell har en ledare.


   
SvaraCitera

Men en gerillarmé har ju alltid en uttalad ledare. Och är det en riktig gerilla så har dom också egna uniformer eller armbindel. Och de flesta gerillor har också sina vapnen synliga. så jämförelsen fungerar inte helt.


   
SvaraCitera