Aviseringar
Rensa alla

vill ha en dvärgsilkesapa[love]


Ämnesstartare

de verkar så söta, men ändå så extremt fula på ett väldigt gulligt sätt. och eftersom att de är typ 10 cm långa borde man väl kunna ha dem i ett terrarium?[blush] de är dock olagliga i sverige[sad] men har för mig att jag läste någon stans att man kan köpa dom i danmark[blush] och så ska dom tydligen vara ganska svårskötta[sad] men visst är dom söta?[blush] funderar starkt på att köpa en någon gång långt in i framtiden, typ om ett år kanske[sad] men hinner säkert ändra mig tills dess[sad]
Image
Image
Image


   
Citera
Ämnesstartare

postis_per:

danmark

Typ allt går att köpa i Danmark[zzz]
Men snälla, var oseriös med denna tråd. Köp ingen :<
den vill bo i djungeln[love][blush]


   
SvaraCitera

Själv kan jag nöja mig med en dvärg. [cute]


   
SvaraCitera

Ja, de är olagliga att ha i sverige om du inte har någon slags licens för att hålla dom.
Och ett vanligt terrarie kommer du inte långt med. Det som jag anser är krävade med djuret är att de behöver stort utrymme och helst värme och fukt.

Om du inte är ordentligt insatt i apor så skulle jag ändå avråda dig från att ta dig an dessa. Har själv jobbat med just dvärgsilkes och de är jätte trevliga och blir lätt tama. Men de är också väldigt intelligenta, vid tex sjukdom kan det nog vara svårt för en oerfaren att inse att apan är sjuk osv.

De äter för övrigt pellets för apor (kommer inte ihåg hur specialliserade de va för dvärgsilkes..), frukt och grönt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Typ allt går att köpa i Danmark[zzz]

åh[cute]

Imoon:

den vill bo i djungeln[love][blush]

men om jag skulle köpa en så skulle ju just den apans alternativ vara att bo i en djuraffär[sad] och det är ju inte bättre det[cute]

Praline:

Det som jag anser är krävade med djuret är att de behöver stort utrymme och helst värme och fukt.

Om du inte är ordentligt insatt i apor så skulle jag ändå avråda dig från att ta dig an dessa.

aha[sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

djuraffär

Haha de säljs inte i djuraffärer, ens inte i Danmark vad jag känner till iallafall.. [bigsmile]


   
SvaraCitera

postis_per:

aha[sad][sad]

Bra att du förstår[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Haha de säljs inte i djuraffärer, ens inte i Danmark vad jag känner till iallafall.. [bigsmile]

var köper man dom dåå?[surprised]

Praline:

Bra att du förstår[bigcheers]

ja[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

var köper man dom dåå?[surprised]

Svarta marknaden! Om du köper en apa så bidrar du till att fler apor kidnappas från sitt hemland!


   
SvaraCitera

vad heter de apor som herr nilsson var?


   
SvaraCitera

Dödskalleapa - Saimiris boliviensis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill också ha en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

var köper man dom dåå?[surprised]

Privatpersoner[crazy]

tjockboll:

vad heter de apor som herr nilsson var?

Döskalleapor har jag för mig, orkar inte googla[blush]


   
SvaraCitera

Imoon:

Döskalleapor har jag för mig, orkar inte googla

oj, läskigt namn. dock var det en läskig apa också, det kanske hör ihop :<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjockboll:

oj, läskigt namn. dock var det en läskig apa också, det kanske hör ihop :<

Haha, har för mig att de ska vara ganska trevliga.. i apmått[crazy]xD


   
SvaraCitera