Aviseringar
Rensa alla

vill ha en kattunge


Ämnesstartare

Kviq:

snarare icamat.

aha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle också kunna tänka mig, om det inte vore för att dom bajsar, kräks och har mask.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

isola:

aha

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

?

Det var mer ett "ok". Varför köper du inte från veterinär? Om jag får fråga [cute]
De ska ju vara nyttigare och innehålla mer näringsämnen än de billiga sorterna på ica.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

isola:

Det var mer ett "ok". Varför köper du inte från veterinär? Om jag får fråga
De ska ju vara nyttigare och innehålla mer näringsämnen än de billiga sorterna på ica.

jaha, okej

det är inte jag som köper kattmaten! därför. när jag gjorde det så var det av en veterinär. men nu är det mor som fixar det och jag är hemma för sällan för att ha någon ordentlig koll.

kommer ha fin mat till min misse när jag flyttar och skaffar mig en egen igen [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Res nullius:

och har mask.

Nä inte om man avmaskar dem. Vilket är superlätt genom att ge dem ett piller.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kviq:

kommer ha fin mat till min misse när jag flyttar och skaffar mig en egen igen [cute]

Aha ok bra!
De överlever ju annars också, men man vill ju att de ska må så bra som möjligt.
Jag hade icamat i allra första början när jag adopterat Stella men pga känslig mage så funkade inte det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nä inte om man avmaskar dem. Vilket är superlätt genom att ge dem ett piller.

och vad för piller är det? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Res nullius:

och vad för piller är det? [cute]

Milbemax är de vanligaste, finns receptfritt på apoteket och går att ges från sex veckors ålder![cute]


   
SvaraCitera
Exner

isola:

dumma bondlurken

Bönder är generellt bättre än stadsbor på att handha katter. Finns mer som räknas än att köpa ett dyrt foder som möjligt för att stilla sitt samvete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Milbemax är de vanligaste, finns receptfritt på apoteket och går att ges från sex veckors ålder![cute]

mhm, det låter ju toppen. Finns det något man kan göra åt bajsandet och kräkandet?

FÖR I SÅ FALL, är det jag som springer och köper mig en liten Polly så fort affärerna öppnar 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Res nullius:

. Finns det något man kan göra åt bajsandet och kräkandet?

Visst!! Man skaffar en kattlåda man rensar ur en gång per dag, så slipper man kattbajs annars.
Borsta katten så hostar den inte upp lika mycket hårbollar.
Fast i ditt fall tror jag nog att Polly bör vara en:

Image


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

isola:

Aha ok bra!
De överlever ju annars också, men man vill ju att de ska må så bra som möjligt.
Jag hade icamat i allra första början när jag adopterat Stella men pga känslig mage så funkade inte det.

jo

men katterna mår fint på det de får nu, de har fint hull och är pigga och glansiga i pälsen, så ser ingen anledning att byta på dem.

men de är ute nästen hela tiden, så fångar en del egen mat också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Bönder är generellt bättre än stadsbor på att handha katter.

Nja om man seriöst ska se till deras katthanterande så får deras katter aldrig besöka veterinär och den enda "vården" de får är en liten skål med mat som alla 20 får dela på inne i stallet [crazy]
Så nä.
Men det finns ju såklart "bönder" som kastrerar och bryr sig om sina katter också, förstås.

Exner:

Finns mer som räknas än att köpa ett dyrt foder som möjligt för att stilla sitt samvete.

Tycker du att föräldrar som inte ger sina barn mat från donken varje dag också stillar sitt samvete? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Visst!! Man skaffar en kattlåda man rensar ur en gång per dag, så slipper man kattbajs annars.
Borsta katten så hostar den inte upp lika mycket hårbollar.
Fast i ditt fall tror jag nog att Polly bör vara en:

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

de är ute nästen hela tiden, så fångar en del egen mat också

Ah maskar man bara av dem, kastrerar och inte bor trafikerat så funkar ju det också.


   
SvaraCitera