Aviseringar
Rensa alla

Vill ha en tjej - hur?


Ämnesstartare

Hej, forum.

Har precis registrerat mig på denna sida med hopp om att någon kan ge mig tips eller svar. Min fundering är gällande hur jag kan få kontakt med tjejer. Jag ska snart sluta nian, har bra betyg, många vänner och har ganska fördelaktigt utseende. Mina fysiska attribut borde vara tilltalande då jag är närmare 190 cm lång och ännu inte färdigväxt ännu plus att jag har styrketränat till och från och ser därför rätt stark ut. Jag beskyller mig själv för att jag inte är så värst glad inombords eftersom att jag inte är tillsammans med någon och min önskan är då att bli tillsammans med en tjej.

Jag har inte svårt att samtala med det motsatta könet om det är en gruppdiskussion i skolan eller dylikt men när det kommer till att ta kontakt med dem privat så blir det allt svårare. Innan jag ens har tagit kontakt med någon så tar jag för givet att de tycker att alla andra killar är bättre och att det därför inte blir "någon över" för mig (vet inte hur jag ska förklara det men det är så det känna). Min förhoppning är att jag kan bli tillsammans med en tjej som jag kan lägga min energi på, att ha roligt tillsammans med men på samma gång kunna må dåligt tillsammans med. Jag tänker att jag ska ta nya tag när jag börjar gymnasiet och jag är verkligen intresserad av att höra era tanker och funderingar om min situation och hur folk som jag kan gå tillväga. 


   
Citera

När du börjar gymnasiet ska du prata med allihopa i klassen så fort som möjligt,  så märker dom att du e social och dom kommer till dig för att prata,  men va ingen bitch. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
När du börjar gymnasiet ska du prata med allihopa i klassen så fort som möjligt,  så märker dom att du e social och dom kommer till dig för att prata,  men va ingen bitch. 

Vad ska jag prata om med tjejerna? Jag är social och vet hur jag ska bete mig i sällskap av killar men är som sagt osäker på hur man visar sig social och för sig bland tjejer.


   
SvaraCitera

finns många sätt du kan få kontakt med tjejer och många tycker att utseendet är det viktiga och andra tycker att personligheten är viktigast som t.ex jag du kan se ut exakt hur du vill är din personlighet jättebra då kan jag bli ihop med dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skåneärbäst:
finns många sätt du kan få kontakt med tjejer och många tycker att utseendet är det viktiga och andra tycker att personligheten är viktigast som t.ex jag du kan se ut exakt hur du vill är din personlighet jättebra då kan jag bli ihop med dig

Men att vara 1,90, vara stark och ha mörk röst borde väl ändå vara fördelaktigt för att de över huvud taget ska vilja prata med mig?


   
SvaraCitera

02anretarkomedegirevs02:

Men att vara 1,90, vara stark och ha mörk röst borde väl ändå vara fördelaktigt för att de över huvud taget ska vilja prata med mig?

börja snacka med några tjejer i skolan eller på olika sidor min kompis hittade sin flickvän på nätet


   
SvaraCitera
time
 time

Alltså, några grejer.

Utseende är inte alls så viktigt som en kan tro. Det viktigaste är hur du behandlar dina medmänniskor. 

Men den springande punkten här är att det inte känns som att du vill ha en speciell partner, du vill bara ha en partner punkt. Jag har känt så otroligt många såna killar. Såna som ofta inleder med att de har diverse fysiska attribut och därför borde ha lätt att attrahera tjejer. De fastnar liksom i det tankesättet, som om man förtjänar att få en tjej för att man ser stark ut, inte för att man är kär i någon, är en snäll människa och någon blir kär i en tillbaka. Hursomhelst, det märks när någon är ute efter en partner bara för att ha en partner och inte jagar en specifik person han är kär i. Skippa planerna på partner tills du träffar någon som känns rätt för just dig. En flickvän är inte lösningen på några problem du kan tänkas ha.


   
SvaraCitera

Jag kan bli din flickvän. 


   
SvaraCitera

02anretarkomedegirevs02:
Hej, forum.

Har precis registrerat mig på denna sida med hopp om att någon kan ge mig tips eller svar. Min fundering är gällande hur jag kan få kontakt med tjejer. Jag ska snart sluta nian, har bra betyg, många vänner och har ganska fördelaktigt utseende. Mina fysiska attribut borde vara tilltalande då jag är närmare 190 cm lång och ännu inte färdigväxt ännu plus att jag har styrketränat till och från och ser därför rätt stark ut. Jag beskyller mig själv för att jag inte är så värst glad inombords eftersom att jag inte är tillsammans med någon och min önskan är då att bli tillsammans med en tjej.

Jag har inte svårt att samtala med det motsatta könet om det är en gruppdiskussion i skolan eller dylikt men när det kommer till att ta kontakt med dem privat så blir det allt svårare. Innan jag ens har tagit kontakt med någon så tar jag för givet att de tycker att alla andra killar är bättre och att det därför inte blir "någon över" för mig (vet inte hur jag ska förklara det men det är så det känna). Min förhoppning är att jag kan bli tillsammans med en tjej som jag kan lägga min energi på, att ha roligt tillsammans med men på samma gång kunna må dåligt tillsammans med. Jag tänker att jag ska ta nya tag när jag börjar gymnasiet och jag är verkligen intresserad av att höra era tanker och funderingar om min situation och hur folk som jag kan gå tillväga. 

För det första så tror jag nog att majoriteten av alla tjejer/kvinnor i alla åldrar tkr att självförtroende är väldigt sexigt. förstå mej rätt alltså tänk dig alltså den snyggaste tjejen du vet, hon kke går i din klass d e kke nån kändis, hursomhelst tänk dej att hon antingen står o snackar om hur ful o hur blyg hon är ele att hon vågar bjuda lite på sej o faktist tkr att hon ser bra ut. samma sak tkt tjejer om killar. och det med att prata privat kan jag helt förstå! det kan vara riktigt jobbigt ibland om man ska snacka me nån man tkr om ele ba nån som ser bra ut men d finna ju alltid små knep för sånna situationer. till exempel om det är på sms/snap finns d ju såklart lite betänketid på vad du ska skriva o kke kan vara lite flörtig o ta första steget eftersom det nästan blivit en norm att killar ska göra det. o menar inget stort utan ba kke fråga om hon vill snacka telefon lite då o då ele kke fråga om hon vill me o luncha ele nått sånt. hoppas iallafall att det går bra o att nått litet hjälpte haha sprry för mke text


   
SvaraCitera

Ser du bra ut så är väl sannolikheten större att en tjej intresserar sig för dig men det är din personlighet som kommer få tjejen att fortsätta vara intresserad.
Sen skulle jag nog säga att det handlar mest om självförtroende och självkänsla. Jag blev tsm med en kille som visade intresse för mig, han tog kontakt med mig osv vilket gjorde att jag öppnade upp mina ögon för honom. Vi lärde känna varann, hans personlighet var bra men han var också snygg. Problemet var bara att efter ett par månader in på vårt förhållande började hans dåliga självkänsla visa sig allt mer vilket resulterade i att det tog slut mellan oss. Det är verkligen sant att man måste älska sig själv innan någon annan kan älska dig.

Men för att få kontakt med tjejer gäller det som sagt att visa att du har bra självförtroende, bjuda på dig själv och våga begå små misstag och klanta dig utan att göra det till en big deal. Fråga tjejen om hennes intressen och försök hitta saker ni har gemensamt. Om du t.ex gillar ett specifikt band så kan du fråga henne om hon gillar det också. Säger hon nej är det bara att fråga vilken typ av musik hon gillar osv och utgå från det. Berätta om egna upplevelser för att sedan fråga om hon varit med om något liknade etc.


   
SvaraCitera

Mitt tips är, att det är lättare att skaffa nya brudar om man redan har haft en massa brudar. Så, gör det.


   
SvaraCitera

Du borde läsa min bok. Jag tror du kommer att tycka om den.
instantbook.se
titel: Män jagar, kvinnor blir jagade

Utöver det kan du googla de här orden, eller använda orden som sökord på youtube:
*redpill
*hypergamy
*mgtow


   
SvaraCitera