Aviseringar
Rensa alla

Vill ha marsvin!


Ämnesstartare

Hej!

Jag har tre katter som hela familjen har tillsammans och nu vill jag ha två marsvin! (lag på att ha minst två).

Hur ska jag få mina föräldrar att säga ja?

Funderar på att ge de skuldkänslor, jag tvättar kläder, torktumlar, sorterar kläder, viker kläder, oftast gör jag brorsans syssla när han glömmer ...

HJÄLP MIG![love][love][love]

Är villig att betala ALLT som är till de själv inklusive de!


   
Citera
Kviq
 Kviq

Är väl bara att fråga, se vad de säger. Har du gjort det?

Emmapuss:

brorsans syssla

Har ni seriöst uppdelade sysslor? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Är väl bara att fråga, se vad de säger. Har du gjort det?

Emmapuss: brorsans syssla

Har ni seriöst uppdelade sysslor?

1, Har frågat mamma, hon sa att hon inte orkade ...

2. Bara en var, gav oss högre månadspeng! [wink]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Emmapuss:

1, Har frågat mamma, hon sa att hon inte orkade ...

Orkade vad då? Är väl ändå du som ska ta hand om dem 24/7, inte hon?

Emmapuss:

2. Bara en var, gav oss högre månadspeng! [wink]

Eh... oki.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Orkade vad då? Är väl ändå du som ska ta hand om dem 24/7, inte hon?

Jomen min mamma tror att det tillslut blir hon som påminner mig när jag ska ge mat och sånt, sen har hon en tanke om att katterna äter de som om de vore gulliga små råttbullar! [tard]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Emmapuss:

Jomen min mamma tror att det tillslut blir hon som påminner mig när jag ska ge mat och sånt, sen har hon en tanke om att katterna äter de som om de vore gulliga små råttbullar! [tard]

Kommer antagligen att bli så. Låt bli. Marsvin lever i en 5-6 år, säker på att du vill ha marsvin även i framtiden?

Och jo, men förhoppningsvis håller ni katterna och marsvinen åtskilda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Be om en häst istället, det är i alla fall värt att tjata för..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Kommer antagligen att bli så. Låt bli. Marsvin lever i en 5-6 år, säker på att du vill ha marsvin även i framtiden?

Och jo, men förhoppningsvis håller ni katterna och marsvinen åtskilda.

Kollade på internet med olika som blandat stora marsvin med katter och det verkar funka, många skriver att de kan bli typ som bästa vänner.

Jag är rätt säker på att jag komma gilla marsvinen länge, och ska isf inte skaffa ungar eftersom det är då katterna ser de som mat [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg till mamma att ni skaffar bort marsvinen ifall det blir hon som får sköta dem. Om du börjar gråta kanske det har lite uppmjukande effekt också.
Annars är väl inte marsvin det roligaste djuret, men om du vill så.


   
SvaraCitera

Emmapuss:

gulliga små råttbullar!

[love]

Enda marsvinen jag har träffat har kissat på mig. [sad]


   
SvaraCitera

Emmapuss:

Kollade på internet med olika som blandat stora marsvin med katter och det verkar funka, många skriver att de kan bli typ som bästa vänner

OM katten växer upp med en liten smarrig råttbulle så är det kanske inget problem. Men jag antar att era katter inte är vana vid att viss sorts mat får man bara kolla på, inte äta. Så som råttbulle.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Emmapuss:

Kollade på internet med olika som blandat stora marsvin med katter och det verkar funka, många skriver att de kan bli typ som bästa vänner.

Jo, men då har de oftast känt varandra sedan katterna varit små, alternativt katterna har aldrig lärt sig att jaga.

Emmapuss:

Jag är rätt säker på att jag komma gilla marsvinen länge, och ska isf inte skaffa ungar eftersom det är då katterna ser de som mat [shake]

Som sagt, åtskiljt är en bra grej.

Och 5 år är längre än vad du tror. Skaffa dig en fisk istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmapuss:

sen har hon en tanke om att katterna äter de som om de vore gulliga små råttbullar!

vi har öppna burar, när katterna bodde hemma brukade de hoppa in i burarna och lägga sig där och tvätta marsvinen. Även ungar, haha, men det är väl inte att rekommendera. Överlag blir katter rädda för vuxna marsvin, då de är så pass stora att de inte längre är så inbjudande att ge sig på.

Kviq:

Marsvin lever i en 5-6 år, säker på att du vill ha marsvin även i framtiden?

marsvin kan bli långt äldre. Har jag för mig.

Köp marsvin från uppfödare, är mitt tips.


   
SvaraCitera

Emmapuss:

två marsvin! (lag på att ha minst två).

Du ska ha två marsvin för att lagen säger det? Annars skulle du haft ett eller? Om du har sådan tanke som jag tolkar tycker jag inte att du ska skaffa några marsvin.

Marsvin är FLOCKdjur, inte PARdjur. Personligen rekommenderar jag alltid minst 3 marsvin. Och jag rekommenderar aldrig att man tjatar till sig djur så länge man bor hemma, aldrig i livet.

Postorderhoran:

marsvin kan bli långt äldre. Har jag för mig.

Japp. [smile]
Finns ju de som blivit 10år även om det är väldigt mycket äldre än normen. Men 7-8 år är inte helt ovanligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Jo, men då har de oftast känt varandra sedan katterna varit små, alternativt katterna har aldrig lärt sig att jaga.

har du katt och marsvin eller.


   
SvaraCitera