Aviseringar
Rensa alla

vill ha min dator länge


Haien

Danneboi:

vadå kan man inte byta allt? 

Jo men om tex 5 år så kan du inte byta till den nyaste processorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:

Jo men om tex 5 år så kan du inte byta till den nyaste processorn.

är det lika bra att slänga datorn då eller?


   
SvaraCitera

Haien: Det borde gå bra, ja. Så länge varken i3an eller i5an är fastlödd på moderkortet så använder de samma socket, dvs socket g2 och bör fungera i andra moderkort med denna socket då de har samma watt-rating på 35W. Minnena bör även dem fungera bra, du borde också kunna ha allt minne i den nya för totalt 8gb. Jag skulle nog inte krångla med att byta en hdd till en annan pga krångligt med ominstallation av os. Fast om du har en ssd liggande så kan det nog vara värt det

Här är datorn jag köpte som troligen knappt varit använd många timmar men som kom med kraschad skärm.
LÄNK

En av de här datorerna köpte jag idag:
LÄNK 1
LÄNK 2

Det är KNC MINORs hundratals datorer som auktioneras ut:
LÄNK 1
LÄNK 2

Återkommer med en egen tråd i ämnet ovan. Blink

En fråga... kan man enkelt bara koppla in min ordinarie (stationära) skärm och på det sättet koppla bort den kraschade skärmen på ACER-laptopen?


   
SvaraCitera
Haien

classified:

Här är datorn jag köpte som troligen knappt varit använd många timmar men som kom med kraschad skärm.
LÄNK

En av de här datorerna köpte jag idag:
LÄNK 1
LÄNK 2

Det är KNC MINORs hundratals datorer som auktioneras ut:
LÄNK 1
LÄNK 2

Återkommer med en egen tråd i ämnet ovan. Blink

En fråga... kan man enkelt bara koppla in min ordinarie (stationära) skärm och på det sättet koppla bort den kraschade skärmen på ACER-laptopen?

Jo jag förstod och kollade upp allt jag behövde veta om datorerna däribland cpuernas namn, men fortfarande, ja det går.

Ja det går.


   
SvaraCitera

Haien: Jo jag förstod och kollade upp allt jag behövde veta om datorerna däribland cpuernas namn, men fortfarande, ja det går.

Ja det går.

Tack!

Jag får ta beslutet närmaste veckan om jag ska behålla den första datorn med kraschad skärm och plocka delar från den eller lägga ut den på Tradera och sälja den i "befintligt skick" med kraschad skärm. Upplysa köparen om att den är sönder så klart.
Jävligt tråkigt att de inte kunde packa den bättre utan att skärmen gick sönder. Datorn ser för övrigt ut att aldrig varit använd.  Gråter


   
SvaraCitera