Aviseringar
Rensa alla

Vill ha någon upptagen


Ämnesstartare

Galet är vad det är.

Upptäckte i somras att jag var bi. Accepterade det efter en längre tids velande och går ut med det nu ifall någon frågar.

Har gått o blivit lite halvkär i min kompis :O...som har tjej sen ett och ett halvt år tillbaka.

Tror att han är hetero också.. men vafan. vad ska man ta sig till?

Han har snackat med mig om att han kanske ska göra slut med sin tjej och grejer...

Min och kompisens vänskap började genom ett oväntat strul med varandra på fyllan.. och brukar man inte säga att man visar sitt rätta jag när man är berusad ;)?

Hur som helst så är jag jävligt avundsjuk nu när jag vet att han är med sin tjej o att hon får ha honom, känna sig älskad av honom o få hans närhet och mys liksom...

Hur hade ni gjort om ni satt i min sits? [ops]


   
Citera

Jag säger inget förrän du förklarat din avatar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naturbarnet:

Jag säger inget förrän du förklarat din avatar.

ehm, grisar är kannibaliska?


   
SvaraCitera

alexxiz:

ehm, grisar är kannibaliska?

Nä! Är det sant? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har du någon lösning :)?


   
SvaraCitera

alexxiz:

Hur hade ni gjort om ni satt i min sits?

små antydningar 😛 vet han om att du gillar killar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

små antydningar 😛 vet han om att du gillar killar?

nej, men om han någon gång skulle fråga så kommer jag ju berätta det samtidigt som det känns som att vi skulle tappa vår vänskap om han fick veta..


   
SvaraCitera

alexxiz:

nej, men om han någon gång skulle fråga så kommer jag ju berätta det samtidigt som det känns som att vi skulle tappa vår vänskap om han fick veta..

men om han nu gör slut med tjejen och du verkligen vill ha han så måste du nog berätta. eller så börjar du bara vara väldigt fysisk med han typ kramas och så se hur han reagerar... kanske kommentera att andra killar är snygga och än en gång se hur han reagerar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

men om han nu gör slut med tjejen och du verkligen vill ha han så måste du nog berätta. eller så börjar du bara vara väldigt fysisk med han typ kramas och så se hur han reagerar... kanske kommentera att andra killar är snygga och än en gång se hur han reagerar...

Vi brukar typ kramas när vi ses. Han är ganska..öppen så. och jag kommenterar även killars utseende osv, speciellt på gymmet. haha och han brukar instämma typ. så, jag gör redan det där 🙂

Senaste fyllan blev han kåt i min rumpa o ville pussas hela tiden .. 🙂


   
SvaraCitera

alexxiz:

Hur hade ni gjort om ni satt i min sits?

Berätta för honom att du är bi och att du som bisexuell tycker att han är en snygg kille och att du tycker att han är en bra kompis, men ragga INTE på honom.

Om han vet att du är bisexuell, singel och tycker att han är snygg, lär han komma till dig om han vill något mer, och vill han inte det får du acceptera det. Och berätta inte för honom att kär i hono förens du är säker på att han tål att höra det.

Det är lätt att kära ner sig i sina kompisar och eftersom kompisar ofta är snälla och kramiga kan det vara lätt att önskedrömma att det är mer än bara vänskap. Ge honom information, men låt honom ta initiativet, annars lär det bara bli jävligt jobbigt och stelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pheadrus:

Berätta för honom att du är bi och att du som bisexuell tycker att han är en snygg kille

Han vet redan att jag tycker att han är snygggg, det är väl bara bi-biten kvar att berätta isåfall..

Pheadrus:

men ragga INTE på honom.

Njae, det vore ju lite illa.. vill ju inte skrämma iväg honom!

Pheadrus:

Och berätta inte för honom att kär i hono förens du är säker på att han tål att höra det.

Jag vet ju inte om jag är kär. Jag är bara väldigt intresserad. Känner i nuläget att jag vill ersätta hans tjej typ.. ao

Pheadrus:

Det är lätt att kära ner sig i sina kompisar och eftersom kompisar ofta är snälla och kramiga kan det vara lätt att önskedrömma att det är mer än bara vänskap

Tack för ditt inlägg, det var riktigt givande.. vad gäller mig och kära ned sig så vet jag att jag oftast blir ganska "kåt" i folk som jag ser som framtida "bästa" vänner o att jag lurar mig själv att jag är kär. Men i det här fallet känns det typ, annorlunda. men men, vi får se 🙂


   
SvaraCitera

alexxiz:

blev han kåt i min rumpa

??

alexxiz:

ville pussas hela tiden

han kanske gillar dig 🙂 om han inte var så full att han inte kommer ihåg då kan man inte riktigt ansvara för såna saker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

han kanske gillar dig 🙂 om han inte var så full att han inte kommer ihåg då kan man inte riktigt ansvara för såna saker

Han minns det.. 😉

jo, han gick o tog på min röv hela tiden o sa att den var mysig.. haha!

men men, vi får se 🙂 Han är bara så jävla bäst!


   
SvaraCitera

alexxiz:

jo, han gick o tog på min röv hela tiden o sa att den var mysig

det låter som att han kanske gillar dig med men han har flickvän man får aldrig med flit bryta upp någon för att bli tillsammans med någon av dom [no-no] men skulle han göra slut med henne är det fritt fram att göra något åt saken och då är nog rätt väg att gå att säga åt han att du gillar killar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

då är nog rätt väg att gå att säga åt han att du gillar killar

Jag ska vänta lite med "erkännandet" och försöka få fler små hintar av honom...

Annars kan det vara så att han är så pass säker på sin heterosexualitet att strul och pussar med killar samt rövförälskelser bara är för skojs skull.. eller vad vet jag.


   
SvaraCitera