Aviseringar
Rensa alla

vill hitta tron på gud


Ämnesstartare

Valferedir:

Jag har aldrig läst en sådan trollbindande bok under hela mitt liv.

Då har du antagligen inte läst tillräckligt många böcker.

soimpolite:

mår inte bra. känner inget hopp inför framtiden. är väldigt likgiltig.

Nu vet jag iofs. inte om du är helt seriös, men, vi får väl utgå från det.

Det blir bättre om du gör något åt det. Oavsett om man tror att det är Gud som hjälper en eller inte så blir saker och ting bättre när man bara tar sig tiden och försöker förändra dem. Svårare än så är det oftast inte. Att överlåta ansvaret över ditt liv till ett övernaturligt väsen som kanske inte ens existerar, hur dumt låter inte det på en skala?

soimpolite:

då skulle jag ju med andra ord få tillbaka hoppet

Man kan inte alltid ha hopp, för framtiden, mänsklighet, en själv osv., inte ens som kristen.


   
SvaraCitera

soimpolite:

jag tror jag vill bli kristen. jag är svag och jag behöver religion men jag kan bara inte förmå mig att faktiskt tro.

Är det inte det som är poängen med religion? Att man ... ehm ... möter Gud och börjar tro? Om man känner sig "oförmögen att tro" kan det nog bli aningen svårt.

Sen, personligen anser jag väl att du kanske bör söka dig till filosofi snarare än religion ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är seriös

Cacaoxo:

var inte du jude? :s

nej och isf hade jag varit judinna

Valferedir:

Jag började med att läsa nya testamentet eller bibeln

ska göra det men jag har svårt att tro på det övh. känns inte som att jag kmr bli kristen av att läsa bibeln. är för kritisk. hade däremot varit bra om ngn kunde argumentera för vrf bibeln är guds ord då jag tvivlar på att det ligger mkt sanning i den.

Moderkakan:

vill du det

vill bli kristen ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

vill bli kristen ja

med mig lr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Följ med mig och min sekt ut på min farm i sommar där ska träna upp oss å förbreda raskriget, tänk helter skelter, vi ska döda några vita och misstänkligöra invandrarna och sedan vänta på att de segrar men deras makttillträde blir kortvarigt för sen kommer vi eller snarare jag att ta över. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

helter skelter

Blir det ungefär som helter skelter så hakar jag på. [cool]


   
SvaraCitera

Hovnarren:

Då har du antagligen inte läst tillräckligt många böcker.

Jajamensan. Alldeles för många.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

makttillträde

jag är seriös, försök hålla en seriös nivå

Moderkakan:

med mig lr

hur går det till?

Mattias94:

koranen

islams heliga skrift är inte kristen

Hovnarren:

Det blir bättre om du gör något åt det.

tro mig jag försöker men jag har i stort gett upp. jag tror inte jag kan klara mig ur det. inte just nu iaf

Hovnarren:

Att överlåta ansvaret över ditt liv till ett övernaturligt väsen som kanske inte ens existerar, hur dumt låter inte det på en skala?

som kristen kommer jag ju ändå försöka ändra saker osv. jag tycker inte att jag är oansvarig för att jag blir kristen. och om jag verkligen tror så kommer det vara irrelevant vad andra tror om min guds existens

Hovnarren:

Man kan inte alltid ha hopp, för framtiden, mänsklighet, en själv osv., inte ens som kristen.

men jag tror iaf chansen är större att jag skulle få det som kristen

Lambda89:

Sen, personligen anser jag väl att du kanske bör söka dig till filosofi snarare än religion ...

varför?

Lambda89:

Är det inte det som är poängen med religion? Att man ... ehm ... möter Gud och börjar tro?

har jag påstått ngt annat? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

hur går det till?

ja vet inte e ej erfaren av krist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

jag är seriös, försök hålla en seriös nivå

Ska man vara religös/vidskeplig ska man vara det på allvar med tungotal, dolkar, ritualer och mord. Värdelöst att försöka om man inte ska vara en hard-liner. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Värdelöst att försöka om man inte ska vara en hard-liner.

finns inget som stödjer det. vill du motivera kan du PMa annars kan du sluta vara OT och oseriös


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

tro mig jag försöker men jag har i stort gett upp. jag tror inte jag kan klara mig ur det. inte just nu iaf

Varför ge upp? Livet kommer inte bli lättare bara för att du blir kristen. Kämpa på!

soimpolite:

som kristen kommer jag ju ändå försöka ändra saker osv. jag tycker inte att jag är oansvarig för att jag blir kristen. och om jag verkligen tror så kommer det vara irrelevant vad andra tror om min guds existens

Ja, egentligen kvittar det vad du nu väljer, du kan förändra din situation bara du försöker. Men om du nu går med på att du kan förändra din situation utan att vända dig till kristendomen, varför ska du då vända dig till kristendomen? Givetvis kommer du inte bli oansvarig bara för att du blir kristen, däremot verkar det som om du ser det som den enklaste vägen ut. Varför inte stå på dig och kämpa vidare?

soimpolite:

men jag tror iaf chansen är större att jag skulle få det som kristen

Varför?

Ändring: "vända till" heter det nog... [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

finns inget som stödjer det. vill du motivera kan du PMa annars kan du sluta vara OT och oseriös

Du vill dyrka en snickare som levde för två tusen år sen och gjorde vin, vem är egentligen den oseriöse? [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Livet kommer inte bli lättare bara för att du blir kristen.

ifall jag får tillbaka hoppet tror jag att det kmr göra mig mkt strakre och jag kmr kunna ta tag i saker på ett annat sätt och med mer styrka så jag tror nog visst att livet skulle kunna bli "lättare"

Hovnarren:

Kämpa på!

tack

Hovnarren:

Men om du nu går med på att du kan förändra din situation utan att vända dig mot kristendomen, varför ska du då vända dig mot kristendomen?

jag har inte den styrkan och jag tror inte att jag kan förändra min situation just nu

tro skulle hjälpa mig mkt, jag skulle faktiskt kunna tro på att saker ordnar sig, med guds hjälp, och jag skulle finna tröst. det är vad jag tror nu iaf

Hovnarren:

däremot verkar det som om du ser det som den enklaste vägen ut. Varför inte stå på dig och kämpa vidare?

jag har kämpat ett bra tag och hade nog gett upp för inte så länge sedan om jag inte var så envis. jag tror inte att de som läser detta kan förstå hur dåligt jag egentligen mår då jag nog inte ger det intrycket här och jag förstår att ni kan se det som oseriöst och en enkel väg ut osv. men jag skulle mer se det som en sista utväg. och jag tror verkligen att med en tro på gud skulle jag må mkt bättre. framförallt känna hoppet. det är inte lätt att kämpa när man innerst inne inte tror att man kommer att klara det

dazed_and_confused:

Du vill dyrka en snickare som levde för två tusen år sen och gjorde vin, vem är egentligen den oseriöse?

jag vill dyrka guds son, ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

jag vill dyrka guds son, ja

You're crejzy. [zzz]


   
SvaraCitera