Aviseringar
Rensa alla

Vill ingeting längre


Ämnesstartare

Jag går i nian, och i min ålder vill alla mina kompisar dra ut hela tiden på fester, röka på, pröva på annat.
Men det känns som att min tid är över, och jag har börjat isolera mig.
Har aldrig någonsin fest lust längre. Och mår bara dåligt när jag tänker på min tid som bäng 24/7. Fredag och lördag kvällarna sitter jag hemma och kollar på film medan mina kompisar ringer hela tiden och skriker om hur roligt dom har det. Innerst inne saknar jag nog den tiden en del. Alla nya människor man träffade, det sociala. Men jag är så trött hela tiden. Jag vill inte att mina vänner ska dras ifrån mig för aldrig orkar hänga med på deras äventyr längre. Innan var jag alltid ledaren i det hela. Den som prövat mest, den som mina vänner bad om hjälp ifall någon kaxat mot dem, och den som fixade in oss på ställen. Därför känns allt detta så konstigt.
Känner någon igen sig? Eller har någon något tips för att vilja dra ut och inte bara sitta hemma och dega?


   
Citera
Ämnesstartare

erini:

något tips för att vilja dra ut och inte bara sitta hemma och dega?

Du ska inte tvinga dig själv om du inte vill. Jag tror som du själv säger, att din tid är över. Låter ganska hemskt och så, men man tycker ju inte om att festa hela livet. Själv har jag aldrig tyckt om det. Det låter lite som att du har växt ifrån dina vänner. Detta låter också hemskt, men ni gillar ju inte alls att göra samma saker längre. Man kan visserligen vara vänner ändå, men jag tror inte jag kan ge dig några tips på hur du kan vilja dra ut igen. Det skulle vara som att bli någon annan än den man är, lite sorgligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamisz:

Jag tror som du själv säger, att din tid är över. Låter ganska hemskt och så, men man tycker ju inte om att festa hela livet.

Ja du har antagligen rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum PLUS/Missbruk och rehabilitering


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Btw, vad har den här tråden men missbruk och rehabilitering att göra?[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är du deppad kanske? 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamisz:

Btw, vad har den här tråden men missbruk och rehabilitering att göra?[rolleyes]

Ingening, mitt fel, råkade publicera i fel "forum"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

erini:

Ingening, mitt fel, råkade publicera i fel "forum"

Okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter som ett stort jävla problem, skaffa en lugn vän.

Jag gillar att festa som fan, men ibland vill man bara inte, då har jag 1-3 såkallade "nörd" kompisar som bara vill hänga, kolla på film osv. Fast kan tänka mig att det är svårare om man är tjej att hitta någon annan man är med, tjejer kan bli så svartsjuka när det gäller nya/andra vänner, har bevittnat detta i betongdjungeln xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla mina vänner går också på fest och liknande men sån skit är tårkigt så jag stannar hellre hemma och ser på film med familjen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gibbs:

ast kan tänka mig att det är svårare om man är tjej att hitta någon annan man är med, tjejer kan bli så svartsjuka när det gäller nya/andra vänner, har bevittnat detta i betongdjungeln xD

Du förstår inte hur rätt du har. Har upplevt detta 1000 ggr, även när jag bara blitt lite närmare vän med vänner som min tex bästakompis står närmare än vad jag gör.


   
SvaraCitera