Aviseringar
Rensa alla

vill inte bli gammal och dö


Ämnesstartare

måste man d`??


   
Citera
Ämnesstartare

vill ente heller

jo man måste nog


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ååh, var jätterädd för att dö när jag var liten, fick ångest av dessa tankar.. Numera känns det som en sista lösning på alla problem. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns inget som säger att du kommer bli gammal innan du dör, det kan ske närsomhelst. Life is a bitch.

En tröst är att du har dig själv genom hela ditt liv, dina minnen och din erfarenhet kan ingen ta ifrån dig. Mitt mål är att upptäcka och uppleva livet i varje vaken stund i nuet. Det är det enda man har, momentet just nu. Man kan dö om 100 år, eller så kan det ske redan imorgon. Du har bara stunden just nu och just nu existerar du så var glad för det. Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Ååh, var jätterädd för att dö när jag var liten, fick ångest av dessa tankar.. Numera känns det som en sista lösning på alla problem. Rodnar

för mig känns d som jag kommer bli sjukare och tröttare tills jag blir för gammal och dör. kommer inte kunna göra något av det jag vill och bli mer och mer olycklig. se allt jag tkr om försvinna från mig. bli tvungen att gifta mig och skaffa barn och ett jobb fast jag inte vill det. må dåligt över att behöva göra saker när det inte passar hur jag känner mig och vad jag är intresserad av. misslyckas med allt eftersom jag drömmer om andra saker och inte vill prioritera dom vanliga sakerna som man ska göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

för mig känns d som jag kommer bli sjukare och tröttare tills jag blir för gammal och dör. kommer inte kunna göra något av det jag vill och bli mer och mer olycklig. se allt jag tkr om försvinna från mig. bli tvungen att gifta mig och skaffa barn och ett jobb fast jag inte vill det. må dåligt över att behöva göra saker när det inte passar hur jag känner mig och vad jag är intresserad av. misslyckas med allt eftersom jag drömmer om andra saker och inte vill prioritera dom vanliga sakerna som man ska göra.

Ingen kan tvinga dig att göra något du inte vill!! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:
Det finns inget som säger att du kommer bli gammal innan du dör, det kan ske närsomhelst. Life is a bitch.

En tröst är att du har dig själv genom hela ditt liv, dina minnen och din erfarenhet kan ingen ta ifrån dig. Mitt mål är att upptäcka och uppleva livet i varje vaken stund i nuet. Det är det enda man har, momentet just nu. Man kan dö om 100 år, eller så kan det ske redan imorgon. Du har bara stunden just nu och just nu existerar du så var glad för det. Tumme upp

THIS. 
Jag VILL bli gammal och dö!! Tänk vad skönt, alla töntiga tonårs-känslor kommer inte kännas längre när man är gammal!/död. Men du kommer sluta vara rädd för att dö o vara gammal. Tror nästan alla har en fas när dem tänker på det mycket men den går över!  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

every day, death anxiety is the grej

ja, du har inget val. men du kan åtminstone bestämma vad du vill göra tills du dör. den tiden du har kan du i något avseende kontroll över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mm..ska åka till någonstans jag inte varit förut. helst själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DetKommerAldrigVaÖverFörMig: Jag VILL bli gammal och dö!! Tänk vad skönt, alla töntiga tonårs-känslor kommer inte kännas längre när man är gammal!/död. Men du kommer sluta vara rädd för att dö o vara gammal. Tror nästan alla har en fas när dem tänker på det mycket men den går över!

hur kan d vara skönt att förlora allt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är sjutton 4-ever. Du kan va sjutton 4-ever med migHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Ingen kan tvinga dig att göra något du inte vill!!

som tur är inte:) men det finns de som försöker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finns många möjligheter att göra det man vill egentligen, bara man ser det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

hur kan d vara skönt att förlora allt?

För att när det händer så kommer du inte behöva hantera all hjärtesorg som du behöver hantera annars Det behövs inte tänkas på för du kmr aldrig behöva känna sorgen för din egen död 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finns väl inget som säger att man måste dö, men det finns några hinder att ta tag i innan man kan skjuta upp det för alltid. som det ser ut nu ökar väl medellivslängden med typ tre månader varje år, när den siffran är uppe i över ett år per år kan man väl säga att döden inte längre är obligatorisk.

vänta i 30 år och se var utvecklingen går, ta tillvara på de metoder vi har för att förlänga ditt liv så mycket som möjligt tills dess. de praktiska problem som vi har att komma över är väl främst cancer, neurologiska sjukdomar och hayflickgränsen. får vi bort dem så kommer vi kunna leva riktigt länge, och de problemen är vi på god väg att hitta lösningar på.


   
SvaraCitera