Aviseringar
Rensa alla

Vill inte bli gravid, vad kan man göra ? hjälp!


Ämnesstartare

Jag och min pojkvän hade oskyddat sex eftersom jag går på p-piller. Jag såg sedan nästa dag att jag glömt ta p-piller dagen innan (dagen då vi hade oskyddat sex) och blev jätte rädd. Jag tog mitt p-piller och har gjort sedan dess. Har hört att om man tar p-piller senast 36 timmar efter samlaget är det igen fara? Jag ringde ungdomsmottagningen och frågade om dagen efter piller. De sa att det inte var nödvändigt och att jag skulle se om jag fick mens eller inte om 3 veckor? Men om ja inte får det, vad ska jag göra då? finns det något som stoppar allt eller är jag tvungen att skaffa barn eller göra abort? vad kan man göra? jag vill inte bli gravid! snälla hjälp!!!


   
Citera

Nu kan du nog inte göra så mycket. Bara att vänta och be till gudarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sterilisera dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det står P efter ditt namn...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vadå så det finns inget som typ kan få mig att inte bli gravid? är jag tvungen om ja inte får mens om 3 veckor ? :S:S:S

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

isola:

Det står P efter ditt namn...

ja men jag har ingen egen användare här :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror inte att risken är så stor, men det är klart att inte ens p-piller är 100%-igt säkra även om man sköter dem rätt. Säger de på ungdomsmottagningen att det inte behövs, så menar de förmodligen det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

§2.1. Ditt konto är personligt och får ej brukas av någon annan än dig själv.

ANMÄLD... [tired][tired][tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hezkirin:

§2.1. Ditt konto är personligt och får ej brukas av någon annan än dig själv.

ANMÄLD...

Detta är ju min pojkväns konto, vi är båda påverkade av detta. Förlåt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stolsben:

Förlåt [sad]

Mm kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stolsben:

ja men jag har ingen egen användare här :S

skaffa[party]


   
SvaraCitera

du kommer helt säkert bli gravid , grattis ![bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

skaffa

Jag ska göra det [smile] ville bara fråga detta så snabbt som möjligt. Vet inte vad jag ska göra [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stolsben:

Jag ska göra det ville bara fråga detta så snabbt som möjligt. Vet inte vad jag ska göra

Köp ett test och kolla, att inte veta är värst.
Det ordnar sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ramla ner för en trappa. Ät råttgift. Var kreativ för bövelen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns inte så mycket att göra nu. Du får vänta och se bara, men mest troligt är det nog ingen fara.

Intervallen är väl egentligen 12 h (tror det har stått så på alla p-piller jag haft iaf.)


   
SvaraCitera