Aviseringar
Rensa alla

Vill inte gå i samma klass som mina gamla klasskamrater. Hjälp!!!


Ämnesstartare

Hej, jag ska snart genomgå gymnasievalet. Har gått i samma skola sedan ettan och är rätt så trött på min klass. Jag har satsat på mitt skolarbete för att komma in på en skola med höga poäng. Jag vill ha en nystart. Har ett problem. Mina klasskamrater har nyligen börjat tänkta på om de kanske också vill gå på samma skola som mig. Vill verkligen inte det!! Är rädd att hamna i samma klass som någon av mina tidigare klasskamarater, hjälp!!!


   
Citera

Du får väl byta gymnasium


   
SvaraCitera

Men om det bara blir någon/några få av dina tidigare klasskamrater i din nya klass är det ju inte säkert att det alls blir som samma klass typ, det blir ju i så fall i princip en helt ny klass-sammansättning ändå


   
SvaraCitera
Eliboi

Jag känner igen mig fett mycket! Jag HATAR min kompisar och orkar inte stå ut med de i tre år till. Därför ljuger jag och säger att jag inte har någon aning om vart jag ska gå. När de har nämnt gymnasiet som jag vill gå på så har jag bara sagt det är är en dålig skola och att de inte borde börja där.


   
SvaraCitera

I min personliga erfarenhet så har det inte alls så mycket betydelse som du tror.
Välj det gymnasium du känner passar dig. Kommer du i samma klass som dina gamla klasskamrater är det inte hela världen. Ni kommer antagligen träffa nya och hänga med andra personer. I slutändan ska du bara fokusera på dina egna studier och människorna du bestämmer dig för att vara omgiven av så tänk inte så mycket på att "börja om på nytt" utan kör ditt egna race och skit i de andra.


   
SvaraCitera