Aviseringar
Rensa alla

vill inte ha något beroende men vill testa detta värt?


Ämnesstartare

Hej jag vill testa att köpa detta  snus vad tycker ni? tycker ni att jag är en fjolla som inte vågar gå på nikotin  va helt ärliga vill ju vaa  naajs


   
Citera
Ämnesetiketter

Hur du än gör så kommer du att bli kallad för något. Strunt i det helt är mitt råd. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marioswish:
Hur du än gör så kommer du att bli kallad för något. Strunt i det helt är mitt råd. 

men vad kommer jag bli kallad för då? varför ska jag strunta i det?


   
SvaraCitera

Danneboi:

men vad kommer jag bli kallad för då? varför ska jag strunta i det?

Min poäng var mest att du alltid kommer att bli kallad för saker eller få folk att säga saker om grejer du gör. Sen vad det är får du se själv om du nu väljer att göra det ändå.

Frågan är: Varför ska du Inte strunta i det?


   
SvaraCitera

Skit i det överhuvudtaget! Nikotin är inte särskilt tufft oavsett så varför ens börja?


   
SvaraCitera

Snus är inte coolt nikotin är inte coolt droger är inte coolt att begå brott är inte coolt att snacka blatte-svenska är inte coolt och att dricka alkohol är inte coolt 


   
SvaraCitera

Gör inte det. Inte coolt.


   
SvaraCitera

Nikotinfritt har jag aldrig testat men lös utan nikotin låter väldigt ovärt. Vad är det nu fjärde tråden du gör om snus danne? Om du verkligen är sugen på snus så köp en stock Göteborgs Rapé XR vit, den är bättre för nybörjare.

En del nikotinfria snus innehöll tidigare vissa stärkelser som agerade frätande på tandköttet och var därmed kroppsligt "skadligare" än vanlig snus. Den enda anledningen jag kan se till att ta nikotinfritt är om man vill dra ner på sitt snusande eller konsumera koffein på ett annat sätt en kaffe...


   
SvaraCitera

Det är en jäkla skillnad på att prova snusa o röka en gång och att sen använda det fler gånger. 
Att röka o snusa är bara jävligt korkat eftersom det är beroendeframkallande och då kommer du ångra dej så jävla mycket.
Ta och gå runt till folk du ser snusar o röker och ställ frågan om dom tycker att du ska prova och sen frågar du om dom ångrar att de en gång började och om de skulle idag vilja sluta. Jag vet svaret men vet du???


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Alla snus som är XR är bra nybörjar snus, vill man testa på snus så brukar problemet vara att man antigen får nikokick eller att man avskyr smaken. Då är XR perfekt. Kompakta prillor, bra smak och rinner ej. Har man problem med tobaks smaken kan man även snusa XR Catch. Men i snus kungens namn skippa Kaliber även om det är billigt.


   
SvaraCitera

Gör som du vill bara 🙂


   
SvaraCitera
Listus

Är korkat att börja med sånt, men alltid än själv som styr. 

Tänk på att alla som börjar ångrar sig eller försöker sluta längre fram i livet typ 🙂


   
SvaraCitera

Jag själv ha pröva å rökt ett par gånger, så snabbt bli man inte beroende.
En snus är inge fara.
Mamma sa till å med till mig att testa inte är farligt.


   
SvaraCitera
sies
 sies

Snus och cigaretter är onödigt och det är bara en kostnad för de som använder det. 

Vet inte riktigt hur många påsar en innehåller, men låt oss säga att du kanske kommer använda upp 1 snus-ask på 1 vecka. Om du då köper 10-pack för 185kr så räcker de 10 veckor. 

Och om du då vill köpa nytt varje gång du använt upp allt och du gör det under ett år så kommer du behöva betala ca 1850kr bara på snus. Något du kunnat använda till något helt annat. Visserligen är detta ett väldigt billigt snus

Och ännu värre är det om man blir beroende och köper de som är dyrare. De med nikotin. 

Till exempel General G.3, ett 5-pack kostar 204kr. Så 408kr för 10 om vi jämför likadant som ovan. Det är liksom ca 4080kr på snus under ett år. 

Lägg pengarna på något vettigt istället. 


   
SvaraCitera

Danneboi:

men vad kommer jag bli kallad för då? varför ska jag strunta i det?

du kommer bli kallad för pajas. äldre killar kommer se ner på dig och tycka du leker ngt och du blir förmodligen mer mobbad för de


   
SvaraCitera