Forumet - Vill inte leva längre

Vill inte leva längre

358 2 4
Är snart 17 år. Jag vill inte leva längre, har mått skit i fyra år nu och minns inte längre hur det känns att må bra. Min ångest tar över allt jag har kvar i mitt liv. Har tidigare haft kontakt med BUP och soc osv men inte längre. Försöker få kontakt med BUP igen men det är en jävla lång väntetid. Går varje dag och känner mig tvingad att behöva leva. Vill dö men vill inte att min familj ska bli sårad. Vill inte lämna en sån sorg och vara så självisk. Har försökt tagit mitt liv hundra gånger men jag verkar vara odödlig. Hur faan ska jag göra jag orkar inte med detta längre, det har gått alldeles för långt. Jag hatar att leva och önskar om och om igen att jag aldrig blev till liv. 

Jag är kvarlevande från en nära familjemedlem som tog livet av sig. Det man lämnar efter sig är ett stort och ännu värre kaos där man drar ner de andra i familjen i samma elände, om inte värre. Det resulterade till och med att en annan i min familj försökte ta livet av sig flera gånger (men misslyckades). Om du älskar din familj, kämpa på. Jag har sett de som gett upp. Men jag har också sett de som fortsatt kämpa. Det har varit tufft. Det vet jag. Men det går att klara det. Men det tar tid. Du har hela livet framför dig. Och i framtiden kommer du blicka tillbaka och tänka att du är glad att du orkade kämpa. Det finns hjälp att få, både av vänner och familj men även av samhället. Ta vara på den hjälp som finns och sköt om dig Hjärta

Spana också in: