Aviseringar
Rensa alla

Vill inte leva längre..


Ämnesstartare

Jag känner ärligt talat inte att mitt liv är värt något. Känns inte som att någon skulle bry sig om jag typ bara försvann eller något. Visst, jag har vänner och sådär men mina tre närmsta vänner känns så långt borta på något sätt och jag har inte riktigt någon jag kan prata med. Jag orkar inte längre med att försöka passa in någonstans och när jag är med de här tre närmsta kompisarna ger de varandra komplimanger hela tiden men jag kan inte komma på nån gång då de har gett mig en komplimang eller sagt någonting snällt så då tänker jag mest att jag inte spelar någon roll i deras liv, att jag inte är bra på någonting. De är också snygga o.s.v. så de håller alltid på och säger t.ex. såg ni den där killen som kollade in dig eller jag har en kille på g och så vidare. Jag är inte ful men på nåt sätt tror de mig inte om jag säger att det va en som kollade in mig vilket faktiskt händer. Jag har bra betyg i skolan och så också men jag känner att jag börjar tappa orken och jag känner att jag bara vill släppa taget om allt. Det känns som att människor bara vill utnyttja mig och så och jag har väl tänkt på min framtid och sådär men jag är en introvert person och jag har inte så många vänner som jag hänger med utanför skolan och jag har aldrig haft en pojkvän heller. Ingen vet att jag känner såhär men jag ligger och gråter varenda kväll och jag vågar inte visa mina känslor och berätta hur jag tycker för mina kompisar eller min familj för det känns som att jag kommer bryta ihop och jag kan inte visa upp mina känslor för andra. Har väldigt svårt med det. Jag vet inte hur mycket längre jag orkar, det här har pågått ett tag nu så jag har ingen aning om vad jag ska göra för jag känner inte att det händer något i mitt liv heller och att det ens är påväg någonstans. 


   
Citera
Ämnesstartare

Vore jag du skulle jag gå till din skolkurator... Du verkar behöva stöd, hjälp och råd från någon vuxen som kan sin grej.


   
SvaraCitera

Ta benzo o chilla skaffa nya vänner


   
SvaraCitera
Lounge

Hej! Din tråd har blivit låst då vi inte har tid just nu att hålla uppsikt över att det inte kommer in olämpliga kommentarer ifrån användare som skriver utan att tänka sig för. Du får jättegärna PMa mig om du vill ha hjälp med hur du skulle kunna gå tillväga för att få hjälp. Glad

Under svåra och jobbiga perioder i livet är det inte ovanligt att få tankar på självmord. Man orkar inte leva och ser ingen lösning på sina problem. Det är ett tecken på att man behöver hjälp.

Ett första steg kan vara att du kontaktar Mind.se Självmordsupplysningen, antingen via chatt (vardagar kl 19-22) eller mail. Du kan också ringa Nationella Hjälplinjen på nummer 1144 (alla dagar kl 13-22) – de erbjuder ett samtalsstöd och de som svarar är socionomer, psykologer och psykiatrisjuksköterskor med erfarenhet av att ge stöd.

Du kan även skicka in en fråga till vår Stöd & Svar-panel, men då tar det lite längre tid att få svar, eller höra av dig till din lokala ungdomsmottagning (umo.se) där du kan få komma i kontakt med en kurator. Behöver du akut hjälp, kontakta närmaste psykiatriska akutmottagning eller ring 112!

Det finns hjälp att få, depression går att behandla och tankar på självmord förändrar sig över tid. Livet kan bli bättre!"


   
SvaraCitera