Aviseringar
Rensa alla

Vill inte leva mer...


Ämnesstartare

Hej, har ingen lust med livet och känt detta i 8 år. vet inte riktigt vad jag ska säga, se detta som ett rop på hjälp eller uppmärksamhet,och jag bryr mig knappt... Min "kompis" slog mig på käften och tvinga mig och prova skriva någonstans innan jag gör något dumt..

jag har sökt hjälpt hos psykologer men som de flesta vet så är det ett massivt skämt..

vet inte varför jag postar eller bryr mig... känner mig förvirrad, men säker att det finns ett slut.

heh, söker mig till nätet för hjälp... men vad finns det att göra


   
Citera

Ryck upp dig, det snöar ju! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte där jag bor..

inte ens sidan tillåter mig att skriva hela min situation, fint... aja vad spelar det för roll.


   
SvaraCitera

Vad hindrar dig från att ta steget bort från vår värld?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan ju prova skriva min "livs historia" men spelar igen roll, kortfattat har haft ett skit till liv i 8 år med flera försök att avsluta det, känner ingen lust längre. har tappat det sista lilla orken som höll mig kvar vid livets snöre

har försökt flertal ggr att "muntra" upp mig med att göra allt möjligt med inget bra resultat


   
SvaraCitera

beavern:

jag har sökt hjälpt hos psykologer men som de flesta vet så är det ett massivt skämt..

Vaddå skämt?
Är det därför det finns tonvis med personer som HAR fått hjälp och lever bättre liv idag tack vare att de haft någon sådan, eller liknande, att prata med?
Hur många har du pratat med?
Funkar det inte med de 9 första kanske den 10.e du träffar är just den du behöver träffa för att få livet att vända.

Ge inte upp, livet blir faktiskt bättre. Det blir inte alltid som man föreställer sig. Det blir aldrig fullt fritt från problem, det hade inte varit en del av våra nuvarande liv om det varit så. Du behöver kämpa och jobba dig framåt. Inte bara ge upp för att problemet funnits i ett antal år.

Det tog ca 10 år innan ett problem jag hade i mitt liv försvann, det var värt varenda dag med det problemet för att det till slut skulle sluta. Jag kände det inte under tiden, jag önskar ibland att jag sluppit se det, men problemen gör oss starkare om vi möter dem.

Vad det än är så VET jag att du kan ta dig igenom det. Så kämpa!


   
SvaraCitera

beavern:

Hej, har ingen lust med livet och känt detta i 8 år.

Du är 19, alltså har du haft autonom kontroll över ditt eget liv i ett år. Det behövs lite mer empiri än så för att veta att du aldrig kommer ha en stund värd att leva för i de genomsnittliga 60 år du har kvar.

Är du kronisk deprimerad, pröva psykknark. Är du ensam, hitta vänner i föreningar i organisationer. Är du utblottad, kämpa dig upp igen för att knäppa jävlarna som sänkte dig på näsan. Är du fast i ett trasigt mönster, sök till någon hög- eller folkhögskola och hitta något att göra.

Det finns alltid en tredje väg, det handlar inte bara om att överleva eller ta sitt liv. Man kan välja att leva också.


   
SvaraCitera

Nej njut av livet du kommer bara ångra dig annars! Ät russin.


   
SvaraCitera

Comrade Premier:

Du är 19, alltså har du haft autonom kontroll över ditt eget liv i ett år. Det behövs lite mer empiri än så för att veta att du aldrig kommer ha en stund värd att leva för i de genomsnittliga 60 år du har kvar.

Är du kronisk deprimerad, pröva psykknark. Är du ensam, hitta vänner i föreningar i organisationer. Är du utblottad, kämpa dig upp igen för att knäppa jävlarna som sänkte dig på näsan. Är du fast i ett trasigt mönster, sök till någon hög- eller folkhögskola och hitta något att göra.

Det finns alltid en tredje väg, det handlar inte bara om att överleva eller ta sitt liv. Man kan välja att leva också.

så sant som det är sagt.


   
SvaraCitera
kachin

Jag tycker inte du ska ge upp.
Du måste inte sträva efter att försöka "muntra upp" dig själv eller något sånt. Allt måste inte ha något tydligt syfte eller mål om man inte vill. Men jag tycker du ska vara kvar. Det kommer ta tid att må bra men det kommer det vara värt sen.

Tycker också det Comrade Premier skrev var bra.


   
SvaraCitera

beavern:

Hej, har ingen lust med livet och känt detta i 8 år.

så hemskt[love] jag tycker att du ska kämpa, för det är värt det jag lovar. det kommer bli bättre, ge det bara lite tid så ska du se hur underbart livet kan vara!

du är stark! om du har kämpat i 8 år kan du kämpa lite till o lite till och lite till. Tills du förstår att livet är ganska bra ändå[smile]


   
SvaraCitera
kook
 kook

Xisco:

, livet blir faktiskt bättre

minns hur arg jag var på dig när du skrev det till mig, minns hur jag visste, att det inte skulle bli bättre. visste att döden var enda utvägen. så var det sant, det du skrev

det är sant, det blir bättre. och har du hållt ut i 8 år är du inte bara lite stark, utan mycket. gör något nytt, något radikalt, något som ditt må-dåliga-jag inte tillåter, men som ditt må-bra-jag skulle tillåta.

ät, sov och rör på dig ordentligt. sluta upp med alla självdestruktiva handlingar, nu på¨en gång. du vet inte vad som är bra för dig, för det du gör nu fungerar inte

det blir bra en dag


   
SvaraCitera

Det är klart du vill leva. Om du inte lever kan du inte kolla på roliga kattvideos på internet.


   
SvaraCitera

"man lever bara en gång, det är det som är själva grejen"

försök rycka upp dig och njut


   
SvaraCitera

kook:

minns hur arg jag var på dig när du skrev det till mig, minns hur jag visste, att det inte skulle bli bättre. visste att döden var enda utvägen. så var det sant, det du skrev

Jag är glad att du känner så nu.
Dels har jag själv erfarenhet av ett helvete hemma som jag fick dras mer väldigt,väldigt länge innan det gick över. Samt att jag ändå pluggade inom dessa ämnen och hade läst en hel del om hur det varit för andra så jag "vet" att det är som jag säger då.


   
SvaraCitera