Aviseringar
Rensa alla

Vill inte på klassresa


Waowt
Ämnesstartare

Zymba:

Ge mig hennes nr så tar jag ett snack med 'na.

Haha well, det skulle nog bli katastrof. Sorry. 


   
SvaraCitera

Waowt:

Haha well, det skulle nog bli katastrof. Sorry. 

Säg typ: "Älskar du mig, vill du att jag ska vara lycklig och må bra? Då tvingar du mig inte."


   
SvaraCitera
Waowt
Ämnesstartare

S3ON:

Hon kommer att förstå om du rymmer. 

Mm, hur tror du att min klassföreståndare reagerar? Hon kommer ju att tro att något är fel på allvar osv... Vill inte ha mer besvär än vad jag har, men gg anyways. 🙂


   
SvaraCitera
Waowt
Ämnesstartare

Zymba:

Säg typ: "Älskar du mig, vill du att jag ska vara lycklig och må bra? Då tvingar du mig inte."

Hm. Det kanske kan fixas på det sättet. Men hur man ska informera till skolan vet jag inte. Menar nu typ 'sjuk', skolka, eller något..? :-/


   
SvaraCitera

Waowt: Mm, hur tror du att min klassföreståndare reagerar?

Du kan väl ringa din lärare och berätta innan avfärd? (medans du är på rymmen ofc) sen får du la dumpa telefonen i en sjö annars knske polisen kommer spåra den om de & missing people dras in i dt hela. (sannolikheten är mkt liten om du förklrar för din lärare att du enbart planerar att vara på rymmen under tiden avfärden för klassresan äger rum) 


   
SvaraCitera

glömde att nämna att jag har varit i den sitsen och det fungerade för mig Rodnar


   
SvaraCitera

fast jag stack inte kvällen innan, utan någon timme innan mina päron vaknade på morgonen. 


   
SvaraCitera

Waowt: Finns inga speciella orsaker till att jag inte vill åka men typ mensen kommer jag ha då tror jag, är utseendefixerad OCH då hinner man inte sminka sig på morgnarna!

just detta gör att det nästan låter som om du skulle behöva komma ut lite.


   
SvaraCitera
Waowt
Ämnesstartare

S3ON:

Du kan väl ringa din lärare och berätta innan avfärd? (medans du är på rymmen ofc) sen får du la dumpa telefonen i en sjö annars knske polisen kommer spåra den om de & missing people dras in i dt hela. (sannolikheten är mkt liten om du förklrar för din lärare att du enbart planerar att vara på rymmen under tiden avfärden för klassresan äger rum) 

Hahahahahah ja ellerhur. Tänker inte rymma för det skulle bli kaos #1000...


   
SvaraCitera
Waowt
Ämnesstartare

Blivande_japan:

just detta gör att det nästan låter som om du skulle behöva komma ut lite.

Ikr, men inte via en klassresa. Trivs helt enkelt inte, och det är för mycket stress som jag inte kan hantera.


   
SvaraCitera

Waowt:

Ikr, men inte via en klassresa. Trivs helt enkelt inte, och det är för mycket stress som jag inte kan hantera.

prata emd din lärare om huruvida du måste följa emd. om denne säger nej kan du be denne berätta det för dina föräldrar.


   
SvaraCitera

Förstår inte alla dessa skolrelaterade frågorna dom senaste dagarna... Skolan börjar lá efter 20+ augusti någonstans?

Men nae, om man inte vill hänga med på skolresor så kan man aldrig bli tvingad. Om mamma tycker att du ska det så får du prata med henne och få henne att förstå. Glad


   
SvaraCitera
Waowt
Ämnesstartare

Xuzkie:
Förstår inte alla dessa skolrelaterade frågorna dom senaste dagarna... Skolan börjar lá efter 20+ augusti någonstans?

Men nae, om man inte vill hänga med på skolresor så kan man aldrig bli tvingad. Om mamma tycker att du ska det så får du prata med henne och få henne att förstå. Glad

Nej, min skola började idag.
Pratade nyss med min mamma, men hon sa att "du ska med och jag sjukanmäler dej ej för du är inte sjuk då och det kallas skolkning". Och att jag skulle snacka med min lärare, att och att hon inte tänker hjälpa till med att få mej att slippa klassresan osv... Vet inte vad jag ska göra... Vill inte riktigt prata med min klassföreståndare som sagt. Blir inte mobbad i skolan eller något! Så det är absolut inte en anledning. Men känns inuti mej att jag inte vill åka liksom.


   
SvaraCitera

Waowt:
Xuzkie:
Förstår inte alla dessa skolrelaterade frågorna dom senaste dagarna... Skolan börjar lá efter 20+ augusti någonstans?
Nej, min skola började idag.
Pratade nyss med min mamma, men hon sa att "du ska med och jag sjukanmäler dej ej för du är inte sjuk då och det kallas skolkning". Och att jag skulle snacka med min lärare, att och att hon inte tänker hjälpa till med att få mej att slippa klassresan osv... Vet inte vad jag ska göra... Vill inte riktigt prata med min klassföreståndare som sagt. Blir inte mobbad i skolan eller något! Så det är absolut inte en anledning. Men känns inuti mej att jag inte vill åka liksom.

Ajdå, vad surt att hon inte ställerupp för dig Ledsen Men kan du inte tala med rektorn eller någon på skolan som kan se till att du inte behöver komma med? Tex, i min skola så är det många som kan strunta att vara med på "äventyr" och istället så får dom göra något annat i skolan sålänge, skriva eller läsa på läxor osv...
   För det är lá inte hela skolan som skall åka?


   
SvaraCitera
Waowt
Ämnesstartare

Xuzkie:

Ajdå, vad surt att hon inte ställerupp för dig Ledsen Men kan du inte tala med rektorn eller någon på skolan som kan se till att du inte behöver komma med? Tex, i min skola så är det många som kan strunta att vara med på "äventyr" och istället så får dom göra något annat i skolan sålänge, skriva eller läsa på läxor osv...
   För det är lá inte hela skolan som skall åka?

Ja, jag kan tala med rektorn men alla lärare är oftast så att dom börjar oroa sej och tror att man inte vill delta pga man blir "mobbad", vilket jag inte blir. Vettefan vad jag ska göra... Och nej, hela skolan ska inte åka. 
Detta känns bara så jobbigt.


   
SvaraCitera