Aviseringar
Rensa alla

Vill inte tillbaka till jobbet


Ämnesstartare

Hej

Jag jobbar som telefonförsäljare för ett företag. Jag har efter fyra dagar nu insett att detta är det värsta jobbet en människa kan ha. Åtminstone känns det så för mig. Jag vill sluta. Men problemet är att jag inte vill gå tillbaka dit överhuvudtaget och uppsägningstiden ligger på två veckor. Då måste jag minst jobba tre pass i veckan på tre timmar vardera. Men till och med det är alldeles för mycket. Jag vill inte ringa hem till någon och störa någonsin igen. Jag känner mig riktigt äcklad när jag ringer för allt blir bara falskt och sedan skall jag försöka sälja en massa strunt också. Hemskt är det. Jag klarar inte av att gå in i rollen som försäljare.

Jag har några kompisar som helt enkelt struntade i att gå tillbaka till jobbet. Men kan man verkligen göra så? Arbetsgivaren vill ha ett skriftligt avtal på att man säger upp sig och det betyder att jag måste gå dit och jobba igen, men det vill jag verkligen inte. Jag mår psykiskt dåligt när jag är där, på grund av att det är så deprimerande och man känner sig så påträngande och onödig.

Vad tycker ni att jag ska göra?

Tack för svar


   
Citera

Sjukskriv dig.


   
SvaraCitera

Jag har den perfekta lösningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag sjukanmälde mig för snart två veckor sedan och har inte gått dit sedan dess [ops] (är/var också telefonförsäljare [smile])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gå dit å se hur mycket du kan missköta dig, flämta kraftigt när du ringer till någon, spela onlinepoker hela tiden och sup.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säker på att de inte skulle gå med på direkt uppsägning? Känns värdelöst för dem att ha en försäljare som inte vill sälja :S

Fråga ifall du kan sägas upp på stört. Bryr du dig inte om att kunna använda chefen som referens i framtiden är det bara att sluta gå dit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare