Aviseringar
Rensa alla

Vill klicka hem en kokbok


timeisrunningout:

Är inte Stringis och Ensamvargen också veganer? För ni veganer tycks aldrig ha slut på inspiration, minsann. Ni kan minsann koka ihop precis vad som helst Jag har för mycket kött som kluddar ihop mina imaginationsartärer...

Nä. De är inte veganer, men de köper bara veganskt. De dumpstrar! Dumpstring är en superawsome matlagningsinspiration. Ba', oj, nu fann vi detta. Vad kan vi göra av det. En dag hittade vi färsk ingefära och kokosmjölk, och morot. Blev god gryta tillsammans med övriga grejer som fanns i skafferi + kyl. En dag hittade vi löjeväckande mängder banan, och mjöl. Paj och bananöl och fruktsallad.

Grundrecept på bröd! Man kan byta ut degvätskan mot mixade bönor, eller vad man vill. Man kan ha i vilket mjöl man vill. Vilka frön och nötter man vill. Man kan ha i frukt, och grönsaker. Roligt!


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Man kan byta ut degvätskan mot mixade bönor

låter helt skruvat [bigsmile]


   
SvaraCitera

Recept på pastasås:

Stek lök av valfri sort. Krossade tomater är bra. Morot är bra. Ha i andra saker du har i kylen, också. Jag gillar att krydda med timjan och vitpeppar och svartpeppar, bl. a., om såsen är tomatig. Ska den smaka curry gör jag inte den, för jag har tröttnat på curry. Mår illa vid tanken på curry. Nu mår jag väldigt illa, och fick magkramp också. Skall lägga mig på sängen en stund.


   
SvaraCitera

Brk g:

låter helt skruvat

Nej! Nyttigt! Så får man i sig högvärdigt protein bara genom att käka en macka! Har gjort detta tusen gånger.


   
SvaraCitera

Den här boken kan du köpa, dock. Den är jättebra.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Nej! Nyttigt! Så får man i sig högvärdigt protein bara genom att käka en macka! Har gjort detta tusen gånger.

skruvat smakmässigt och neutralt laddat


   
SvaraCitera

Brk g:

skruvat smakmässigt och neutralt laddat

Smakar inte så konstigt.


   
SvaraCitera

men ååh gåå och taa i kokböcker istället [love] klicka ej hem


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Typ recept på bröd.

​Vårt dagliga bröd 93 fina recept 85 kronor + frakt (Tradera)


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

404 - File or directory not found.

Typiskt för lång länk, men nu är det fixat dock har boken bara brödrecept.


   
SvaraCitera

om ögon i en plåthink gjorde en kokbok så skulle ja köpa den


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Angelize:

om ögon i en plåthink gjorde en kokbok så skulle ja köpa den

Håller med till tusen.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Ska snart få skjuss av min kompis, så ska vi åka till affären, så ska jag handla ingredienser till brödbak! Tänkte laga en stor fin plåt med frukostbullar. Med sesamfrön på, om jag hittar.

Ögon i en plåthink:

Mihihi

När det står "50% mjöl, 50% gryn" i receptet, vad är det för gryn de då talar om? [sad]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

När det står "50% mjöl, 50% gryn" i receptet, vad är det för gryn de då talar om?

Vad för recept? Antar att man får taga hurdana gryn man vill.


   
SvaraCitera