Aviseringar
Rensa alla

Vill köpa dyr dator men vet inte hur jag ska få råd?


Mumzel

Tycker de e synd att folk som e under 16, som har typ ingen chans att ha ett bra jobb. Det som jag gjorde för att tjäna mina pengar var att göra youtube, sälja gfx, spela in på andras servers för pengar osv. Men just för dig hade ja försökt sälja. Men när du e 13, kan du jobba på svensk direkt reklam. Jobbar du 2 distrikt kan du lätt tjäna 2000 kr per månad.

Är också i din sitts där jag ville ha den nya iPhone 7 röd när den kom ut. Och för min familj är att betala för en mobil över 4000, onödigt dyr. Men jag köpte den för i loooove röd och dessutom ville jag ha just en iphone. Men saken med dig är 25k e skit mkt speciellt för en så liten som dig. Personligen vill ja köpa en vlogging kamera för exakt samma pris, men de e orealistikt att köpa EN kamera för endast 25k. Liksom ja tänker ändå efter hur mkt pengar ja andvänder


   
SvaraCitera

its_just_me:

dessutom så finns det datorer för runt 3000-5000 kr som är jättebra! Kolla här! 2222 kronor för en bra dator! Avrunda det till 2200 kronor! 2200 kronor, delat på 250 kronor/månad= 8,8 månader. Avrunda det, 9 månader. På 9 månader så kan du få en helt ny, bra dator. Smart va?

Kanske inte sådär jättebra dator... Men vi har väl olika definition på bra antar jag


   
SvaraCitera

43434343:

Kanske inte sådär jättebra dator... Men vi har väl olika definition på bra antar jag

Den startas, man kan spela på den, det är en bra dator!


   
SvaraCitera
Lillen

Hej! Har du kollat upp vilken dator du vill ha?  Det han skilja flera tusen på exakt samma dator. Kolla på prisjakt om samma sator fins där och se vad du får bäst delas.

min gaming dator kostade 18'990kr 
exakt samma dator fans på andra sidor för 20/22 /24 och till med för 26 tusen. Och jag köpte den för 18'990.


   
SvaraCitera
Haien

its_just_me:

Den startas, man kan spela på den, det är en bra dator!

Hitler levde och kunde gå också, fast det betyder inte att han var en bra person.


   
SvaraCitera
Lillen

Häerr har du en suorper dra dator för 15 tusen. stationär MSI Gaming PC. Grafikkort (GPU) MSI GTX 1060 ( nyaste grafikkort är 1080)

CPU Processor: Intel Core i7-7700. ( nästan den nyaste, fins en moddel nyare men kommer inte på namnet, tror det va i7-8800)

Minne
16 ram minne 

lagring
HDD:2048GBSSD / Flash:256GB

-----------
en bra pc värd pengarna. Och du kan ju alltid uppgradera datorn efter hand som du vill/ kan/ behöver göra det.

https://www.liontech.se/msi-infinite-a-vr7rc-010eu-i7-7700/cat-p/c/p9639615


   
SvaraCitera
Lillen

its_just_me:

dessutom så finns det datorer för runt 3000-5000 kr som är jättebra! Kolla här! 2222 kronor för en bra dator! Avrunda det till 2200 kronor! 

Bra o bra kan jag nog inte sega att den är. Men det bror ju på vad du ska göra med den. 


   
SvaraCitera

Lillen:
Häerr har du en suorper dra dator för 15 tusen. stationär MSI Gaming PC. Grafikkort (GPU) MSI GTX 1060 ( nyaste grafikkort är 1080)

CPU Processor: Intel Core i7-7700. ( nästan den nyaste, fins en moddel nyare men kommer inte på namnet, tror det va i7-8800)

Minne
16 ram minne 

lagring
HDD:2048GBSSD / Flash:256GB

-----------
en bra pc värd pengarna. Och du kan ju alltid uppgradera datorn efter hand som du vill/ kan/ behöver göra det.

https://www.liontech.se/msi-infinite-a-vr7rc-010eu-i7-7700/cat-p/c/p9639615

Om inte priserna har gått upp rejält sen sist jag kollade så kan man få mycket mer för pengarna än så


   
SvaraCitera

Som många i tråden har påpekat så är priset på din dator ovanligt hög. Det kommer krävas en hel del arbete och tid för att samla ihop sådana summor för en dator. Du bör leta runt efter en dator i lägre prisklasser. Finns flera datorer som är billigare och som fungerar utmärkt i utbildningssyfte. 


   
SvaraCitera

Lillen:
Häerr har du en suorper dra dator för 15 tusen. stationär MSI Gaming PC. Grafikkort (GPU) MSI GTX 1060 ( nyaste grafikkort är 1080)

CPU Processor: Intel Core i7-7700. ( nästan den nyaste, fins en moddel nyare men kommer inte på namnet, tror det va i7-8800)

Minne
16 ram minne 

lagring
HDD:2048GBSSD / Flash:256GB

-----------
en bra pc värd pengarna. Och du kan ju alltid uppgradera datorn efter hand som du vill/ kan/ behöver göra det.

https://www.liontech.se/msi-infinite-a-vr7rc-010eu-i7-7700/cat-p/c/p9639615

Behöver han verkligen en i7:a? Han skall väl endast spela?

Det står inte vad det är för Nätaggregat eller moderkort på den datorn du länkade men fick ihop en på Inet för 1000kr billigare + fler fläktar.

KÖP INTE FÄRDIGBYGGDA DATORER TS! DU SLÖSAR DINA HÅRT FÖRVÄRADE RIKSDALER!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/11242062/


   
SvaraCitera
Lillen

Axel_von_Färsen:

Behöver han verkligen en i7:a? Han skall väl endast spela?

KÖP INTE FÄRDIGBYGGDA DATORER TS! DU SLÖSAR DINA HÅRT FÖRVÄRADE RIKSDALER!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/11242062/

Ska du spela tunga spel så ja då ska du ha en i7:a.

håller delvis med dig, kan du bygga en egen dator så är det ett plus. 
 
jag funderade på att bygga min dator men köppte en i stället, o det blev dara ~700kr dyrare men 2års garanti och ett bra märke (MSI) samt en del pogram jag gilla som medföljde när jag köppte datorn . 


   
SvaraCitera

Lillen: Ska du spela tunga spel så ja då ska du ha en i7:a.

Vilka tunga spel är dessa? Såvitt jag vet är det endast Battlefield-serien och Total War serien på Ultra som kräver så pass många trådar. Jag kan spela allt från nya Assassin's Creed och Battlefront 2 på Ultra med en fjärde generationens i5:a Förvirrad

Lillen: ag funderade på att bygga min dator men köppte en i stället, o det blev dara ~700kr dyrare men 2års garanti och ett bra märke (MSI) samt en del pogram jag gilla som medföljde när jag köppte datorn .

Låter man Inet montera den så får man 2års garanti utöver företagets egna och de kan reparera datorn på plats så slipper man skicka iväg den. Tror det kostar 500kr för dom att sätta ihop den, men ja smaken är la som baken, delad. Mycket glad


   
SvaraCitera
Lillen

Låter man Inet montera den så får man 2års garanti utöver företagets egna och de kan reparera datorn på plats så slipper man skicka iväg den. Tror det kostar 500kr för dom att sätta ihop den, men ja smaken är la som baken, delad. Mycket glad

Det viste jag inte Tumme upp 


   
SvaraCitera
Haien

Axel_von_Färsen: Vilka tunga spel är dessa? Såvitt jag vet är det endast Battlefield-serien och Total War serien på Ultra som kräver så pass många trådar. Jag kan spela allt från nya Assassin's Creed och Battlefront 2 på Ultra med en fjärde generationens i5:a

Om man köper senaste generationen från intel så räcker en i3 8350k bra med sina 4 kärnor (och trådar) och 4ghz (går att ganska lätt klocka upp till 5ghz), iaf de närmaste åren innan spel börjar använda fler trådar.


   
SvaraCitera