Aviseringar
Rensa alla

Vill köpa kläder men sparar även till körkort, va fan ska jag göra..?


dwadw
Ämnesstartare

Jag vet helt ärligt inte, jag vill köpa kläder så jävla mycket just nu. Men sparar även till körkortet som jag ska ta när jag fyller 18 i maj.

Jag har lagt undan ca 4700 kr till dom obligatoriska kostnaderna så har ungefär 3614 kr just nu jag kan lägga på mer körlektioner eller göra något annat med. Sparar jag dom tills jag har fyllt 18 år så kommer jag att ha 8614 kr av all studiebidrag att använda för lektioner eller annat och det blir då 15 lektioner totalt för dom pengarna. Vet dock inte om jag behöver så många, kör ju ändå lite med farsan.

Jag vette fan vad jag ska göra, självklart prioriterar jag körkortet men vill fan ha dom där skorna så gärna (som äntligen finns i min storlek och en rätt så schysst jävla rabatt), eller nya jeans och annat skit som jag verkligen vill ha..


   
Citera

Körkortet håller längre än ett par skor. Så länge du inte måste gå för att du blivit av med körkortet. 


   
SvaraCitera

Rätt patetiskt att du ens ställer dig själv den frågan


   
SvaraCitera
L Y S

dwadw: vette fan vad jag ska göra

Varför inte en kompromiss? Köp skorna men skit i resten av kläderna och spara dem pengarna. Påpeka sedan till körskolan att du inte har mycket pengar. Tror de att du har mycket $ kommer de helt i onödan att lägga på fler körlektioner än nödvändigt bara för att tjäna mer pengar.


   
SvaraCitera

Skippa kläderna och skorna och satsa på körkortet och har du tur kan du tom få pengar över till en billig och bra bil.När du väl sitter där med nytaget kk så lovar jag dig att du inget hellre hade önskat än att du skippat inköpen av kläder och skor och hellre hade kunnat köpa en billig bil. 

Lycka till med körkortet!


   
SvaraCitera
Nerium

Förstår absolut att det kan vara svårt att spara pengar och hålla i dem. Men nu är det som så, kläder är endast materiella ting, vilka ger som mest tillfredsställelse vid köp. Denna tillfredsställelse klingar dock ut mycket fort.

Ett körkort ger dig frihet. Frihet på en nivå som är obeskrivlig. Körkort öppnar nya dörrar och får än att växa. Ett väsentligt steg in i vuxenlivet. Körkortet förblir din vän livet ut, (om du nu inte begår diverse trafikbrott). Kläder, ett par skor? Nej, det är inte jämförbart.

Kan tycka att det vore klokt av dig att hålla dina utgifter låga. Vem vet? Kan bli en bil, om du är flitig. Dryga tiotusen kronor räcker för en förstabil. Kommer bringa så mycket mer glädje.

All lycka till min vän.


   
SvaraCitera

Nerium: Men nu är det som så, kläder är endast materiella ting, vilka ger som mest tillfredsställelse vid köp. Denna tillfredsställelse klingar dock ut mycket fort.

Så du har dina kläder två dagar och sen tappar intresset, eller

Annars bra sagt


   
SvaraCitera

Fira körkortet med en liten shoppingrunda 😉


   
SvaraCitera