Aviseringar
Rensa alla

Vill köpa nytt spel på Steam, men vet inte vilket. Hjälp?


Ämnesstartare

Som titteln säger, Jag vill köpa ett nytt spel på Steam, men vet inte vilket. Sist jag köpte ett spel på Steam va typ 4 månader sen haha. Men aja, min budget är på 500kr, och jag gillar spel inom kategorierna:
Sci-Fi
Open World
Building
Online Multiplayer
Sandbox
Survival
Action
Simulation
Adventure

ooooch spel som liknar Space Engineers, Grand Theft Auto 5, Scum, Kerbal Space Program 😛

yo, glömde säga att jag vill ha rekommendationer på spel jag kan checka in på liksom 😛


   
Citera

Rise of the Tomb Raider

Ett av de bästa spelen jag kört så det rekommenderar jag!


   
SvaraCitera

Terraria


   
SvaraCitera

Det nya Anno 1800 verkar vara rätt så bra, tror dock inte att det är på steam? 


   
SvaraCitera

Siimont: Det nya Anno 1800 verkar vara rätt så bra, tror dock inte att det är på steam?

Det är exklusivt för Epic Game Store och Uplay.

Rekommenderar Imperator:Rome, storstrategi utvecklat av svenska paradox. Mycket historia och erövring. Släpptes nu i veckan och kostar 400kr Glad


   
SvaraCitera

Är osäker på en hel del av orden du skrivit så här är random rekommendationer på mycket bra spel:

Blood
Deadly premonition 
Fallout new vegas 
Life is strange 
Psychonauts 
Serious sam-spelen (utom 2)
The Stanley parable 
The talos principle 


   
SvaraCitera

Imperator: Rome är verkligen inget att rekommendera iallafall i nuläget.


   
SvaraCitera

Om jag var dig så skulle jag utan tvekan köra på GTA V. Det roligaste spelet jag kört xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:
Om jag var dig så skulle jag utan tvekan köra på GTA V. Det roligaste spelet jag kört xD

har ägt gta 5 sedan 2013, inte ens kul lol


   
SvaraCitera

LimeTheFox:

har ägt gta 5 sedan 2013, inte ens kul lol

för att du inte vet hur man spelar det lol.


   
SvaraCitera

Far Cry 5 är nog det bästa spel jag har köpt i år så det är ett spel som jag kan rekommendera


   
SvaraCitera

Håller med Astrid om att Tomb Raider är bra, finns ett ännu nyare ifrån 2018 men jag har inte det nyaste. Tomb Raider Underworld har jag spelat senast och det är bra, men är lite småbuggigt. Andra zonen i Thailand är cool, mycket fränt.


   
SvaraCitera

Kanske inte din typ av spel men Resident Evil 2 (remaken) har gått ner i pris och kostar ca 400kr på Steam. Det är ett survival horror-spel och ett av Capcoms bästa verk, Devil May Cry 5 är också riktigt bra men det är fortfarande ganska nytt så det kostar ca 600kr.


   
SvaraCitera

Deinosuchus:
Imperator: Rome är verkligen inget att rekommendera iallafall i nuläget.

Varför inte? Ser det som helt okej, en blandning av EU-serien, Vicky 2 och CK2 - Europa universalis IV var värre vid release. 


   
SvaraCitera

Axel_von_Färsen:

Varför inte? Ser det som helt okej, en blandning av EU-serien, Vicky 2 och CK2 - Europa universalis IV var värre vid release. 

Saknar dock allt som gjorde de spelen bra. Blev mer typ som att de tog olika delar från allt men så fick det ingen karaktär. Tror att det kommer vara bra om typ ett år, nu är det bara tråkigt, enligt mig.


   
SvaraCitera