Aviseringar
Rensa alla

Vill lämna kristendomen


Jag pallar inte bry mig om att gå ur kyrkan trots att jag inte tror på Gud, bryr mig inte om det står på något papper att jag är medlem i svenska kyrkan för det påverkar inte mitt vardagliga liv. Kanske gör det nångång i framtiden men palla stressa.


   
SvaraCitera
nrg89

Det spelar ingen roll att du behöver vänta i två år, för det är först när du skall betala skatt som saker händer. Då blir plötsligt sekularisering en business, en ganska lukrativ business.


   
SvaraCitera

Jag gillar kyrkor därför är jag fortfarande medlem annart väldigt ateistisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

?

Inget. Kände för att vara lite random[love]


   
SvaraCitera

Blitzen:

Stå upp för dig själv. Låt inte andras åsikter korrumpera dina.

fenomenal bild dessutom.


   
SvaraCitera

GreenAnonymousMan:

Inget. Kände för att vara lite random[love]

[blush][cute][cute][blush]


   
SvaraCitera

Finns ekonomiska fördelar med att gå ur kyrkan; man slipper betala kyrkoskatt bl.a.


   
SvaraCitera

Opac:

Snälla ge mig råd om vad jag ska göra!

Skaffa kunskap, gör ditt val, till sist är det Gud som avgör.

Predikaren 12:14
"Ty den sanne Guden skall föra fram varje slags gärning till domen, varje dold gärning, för att se om den är god eller ond."

Matteus 12:36
"Jag säger er att varje onyttigt yttrande som människor fäller, det skall de avlägga räkenskap för på domens dag;

2 Korinthierna 5:10
”Vi måste ju alla göras uppenbara inför Kristi domarsäte, för att var och en skall få igen sitt för de ting som är gjorda genom kroppen, enligt vad han har ägnat sig åt, vare sig det är gott eller ont."

1 Petrus 4:5
"Men de skall avlägga räkenskap inför den som är redo att döma levande och döda."


   
SvaraCitera

Opac:

svårt med vigsel och begravning om man inte är med i kykran?

De gräver ner oss nä vi börjar lukta [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör vad du vill och låt inte dina föräldrar trycka ner vad du tror på i din hals.
Berätta för din käre mor hur okristen du är, och varför du tycker att det är fel att ta ideal hur en hundraårig bok och leva efter dessa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör vad du vill och låt inte dina föräldrar trycka ner vad du tror på i din hals.
Berätta för din käre mor hur okristen du är, och varför du tycker att det är fel att ta ideal hur en hundraårig bok och leva efter dessa.


   
SvaraCitera

Kan hålla med din mamma om att du är för ung för att ta ett sådant beslut, och även om du hade gått ur svenska kyrkan så hade det inte ändrat något i ditt vardagliga liv, eller hur? Vänta med det tills du blir lite äldre.


   
SvaraCitera

Caroline123:

Vänta med det tills du blir lite äldre.

Men det går att våldsdöpa någon in i en tro som baby!!?


   
SvaraCitera

Sempa:

Men det går att våldsdöpa någon in i en tro som baby!!?

Det är inte så att de tvingar henne att tro på Gud, de är mycket väl medvetna om att hon inte gör det. De vill bara hennes bästa, och jag som förälder hade jag förmodligen handlat precis som dem. Och som jag sa, att hon går ur kyrkan ändrar inte något i hennes vardagliga liv, varför då inte vänta? Jag själv är uppfostrad kristet och jag är inte direkt troende, är mer agnostiker, men jag ser ingen anledning att gå ur kyrkan, i alla fall inte för tillfället, med tanke på min ålder.


   
SvaraCitera

P.S. Jag är inte förälder, texten kan misstolkas. [smile]


   
SvaraCitera