Aviseringar
Rensa alla

Vill lära mig dansa


Ämnesstartare

Jag hatar att dansa. Anledningen är för att jag är så jävla dålig. När jag kommer upp på dansgolvet på någon klubb så skämms jag. Känns som att alla kollar och skrattar.

Jag vill lära mig dansa, vill kunna vara ute och ha kul utan att behöva skämmas.

Någon som har förslag på vad för typ av danskurs man borde gå?

Vet inte riktigt vad man ska kalla klubbdans för stil..?


   
Citera

llooll:

Någon som har förslag på vad för typ av danskurs man borde gå?

min.

llooll:

Vet inte riktigt vad man ska kalla klubbdans för stil..?

klubbdans? finns väl olika :s
fast. magdans e roligast 😀 & salsa


   
SvaraCitera

Men du, pröva en gång att gå ut på dansgolvet och blunda. Hör bara musiken och inget annat. Låtsas att du är själv med musiken och rör dig på det sättet som musiken "vill" att du ska röra dig på [smile]


   
SvaraCitera

tetrapack:

Men du, pröva en gång att gå ut på dansgolvet och blunda. Hör bara musiken och inget annat. Låtsas att du är själv med musiken och rör dig på det sättet som musiken "vill" att du ska röra dig på

och krocka med stora gubben.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

och krocka med stora gubben.

Pröva bara en gång. De är faktiskt mycket lättare då. När man är "ensam". Sen får man ju kolla då och då så man ser om man är i närheten av någon [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

min.

vilken är det då?

tetrapack:

Men du, pröva en gång att gå ut på dansgolvet och blunda.

skulle kunna funka! men jag har ju ingen taktkänsla!! [blush]


   
SvaraCitera

llooll:

vilken är det då?

Att skaka på rumpan på olika sätt, att snurra, vrida och hoppa mycket.. Bl.a.
Rör dig så som du känner att du vill röra dig[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Att skaka på rumpan på olika sätt, att snurra, vrida och hoppa mycket.. Bl.a.
Rör dig så som du känner att du vill röra dig[y]

Meh! D e ju ingen kurs!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

och krocka med stora gubben.

Been there, done that. Sedan blev jag släpad runt salen några varv. Det var traumatiskt.

Buggkurs, kanske? Jag är inget vidare på att dansa själv, och har funderat på en sådan kurs. Men så tror jag att det sitter mycket i huvudet.

tetrapack:

Låtsas att du är själv med musiken och rör dig på det sättet som musiken "vill" att du ska röra dig på

Kan vara ett grymt tips.
När den där "alla skrattar åt mig"-spärren verkligen släpper, så faller så mycket på plats.


   
SvaraCitera

Streetsance, house mm.

Annars som tetrapack sa, slappna av och lyssna till rytmen. Tänk även såhär; så länge du inte voltar runt och snubblar så är det ingen som bryr sig om hur du dansar. Alla är upptagna med att se till att de själva dansar "snyggt"


   
SvaraCitera
Hando

llooll:

Känns som att alla kollar och skrattar

Det gör de inte ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spänn dig så mycket du kan i kroppen och försök hela tiden att stampa med till tekten. Se till att axlarna är raka hela tiden. Var slapp i händerna och vifta fritt med dem.


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Spänn dig så mycket du kan i kroppen och försök hela tiden att stampa med till tekten. Se till att axlarna är raka hela tiden. Var slapp i händerna och vifta fritt med dem.

Såg bilden och förberedde mig på att flabba. I was right.

+ checka ut de snubbar du tycker dansar bra o försök gör som de : P


   
SvaraCitera

llooll:

et inte riktigt vad man ska kalla klubbdans för stil..?


   
SvaraCitera

[cool][cool][cool]


   
SvaraCitera