Aviseringar
Rensa alla

Vill ni dejta någon som har samma hudfärg/etnicitet som er själva?


Ämnesstartare

Jag har fått kritik då jag tänker mig att flesta tänker såhär. Så vad tänker ni egentligen? Vill ni hellre dejta någon som är lik er själva? På riktigt.


   
Citera
time
 time

Jag vill dejta någon med en bra personlighet som matchar min egen. Personligheten sitter inte i hudfärgen och är därför inte relevant. Glad


   
SvaraCitera

Anura: osäker

FörvirradFörvirrad


   
SvaraCitera
mynona

Anura: osäker

Jag förstår inte frågan. Vadå "vill"? Den formuleringen får det att verka som att man har som syfte att välja ut en dejt baserat på hudfärg? Jag vill förstås dejta de vars insida och utsida jag attraheras av, oavsett hudfärg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Den formuleringen får det att verka som att man har som syfte att välja ut en dejt baserat på hudfärg?

jo, precis.


   
SvaraCitera
Kudhos

Såg etnicitet i titeln och visste att det var en anura tråd. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan ej välja vilka jag faller för

av de jag har varit kära i har alla utom en varit vita thooo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spelar ingen roll men föredrar araber!!!!! #iambetterthenyoubitches


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konstig fråga, konstiga alternativ. Du borde istället fråga "kan du dejta någon som inte har samma hudfärg som du?" eftersom det snarare är så du uttrycker dig.


   
SvaraCitera

Anura: ja

Men skulle också kunna dejta någon som har en annan hudfärg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: eftersom det snarare är så du uttrycker dig.

nja.. vem du vill dejta.


   
SvaraCitera
mynona

Anura:

jo, precis.

Så det är hudfärgen som är huvudsaken? 

Jag tror nog att de flesta tycker att det är konstigt att välja ut en partner baserat på hudfärgen. Vårt samhälles definition av kärlek är att välja partner utifrån hurdan någon är som människa, som personlighet som psyke, och hur lik, eller stimulerande, den personligheten är för oss. Sedan får man förstås ha utseendemässiga preferenser eftersom sex normalt ingår i ett förhållande. Där kan förstås hudfärg för ingå, men det är ju inte huvudsaken. jag skulle inte vilja dejta någon bara för att dn har samma hudfärg som mig, nej. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Anura:

nja.. vem du vill dejta.

Det är kotym att TS svarar på sin egna fråga också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Det är kotym att TS svarar på sin egna fråga också

vill du det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Så det är hudfärgen som är huvudsaken?

japp


   
SvaraCitera