Aviseringar
Rensa alla

Vill prata droger..


Ämnesstartare

vismut:
jag har i huvudsak bra erfarenheter av droger. >undviker sådant som ger stark abstinens och är lätt att överdosera <
tyvärr är jag immun mot cb.

Smart man! Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pundarjävel:

Jag borde ju känna igen det programmet som hjälpt mig tillfriskna, annars vore jag dum i huvudet.

vad var din drog?


   
SvaraCitera

Missbrukar inga. 

Tycker alla droger skall vara tillåtna, att staten skall avskriva sig det övertäckande ansvaret och ge gemene individ friheten över sina egna liv.  


   
SvaraCitera
milste

S3ON:
Missbrukar inga. 

Tycker alla droger skall vara tillåtna, att staten skall avskriva sig det övertäckande ansvaret och ge gemene individ friheten över sina egna liv.  

Det är så USA tycker om vapen.


   
SvaraCitera
milste

S3ON:
Missbrukar inga. 

Tycker alla droger skall vara tillåtna, att staten skall avskriva sig det övertäckande ansvaret och ge gemene individ friheten över sina egna liv.  

Det är så USA tycker kring vapen men ändå så sker det skottlossningar i skolor osv. För att folk inte förstår. Man fattar väl att det finns vissa droger som inte ger någon "positiv" effekt? Som krokodil, metanfenamin, och crack (cocain blandat med icke cocain). Dessa skadar inte bara mentalt utan fysiskt också, varför ska man med flit göra så mot sig själv? Cocain är också en stor anledning till varför det finns fattiga ställen och ghetton i storstäderna i USA. Som är ett i-land som har utvecklats helt.


   
SvaraCitera

milste : För att folk inte förstår.

För det första kan du inte jämföra vapen med berusningsmedel på där viset. Vad är det de inte förstår enligt dig? 

milste : Man fattar väl att det finns vissa droger som inte ger någon "positiv" effekt?

Vem är du att säga vad som är positivt och negativt för någon annan? Den bedömningen gör enskilda individer själva. Oavsett anser jag att de skall få göra vad de vill med sina egna kroppar, självmord är inkluderat. 

milste : varför ska man med flit göra så mot sig själv?

Det angår inte dig, genom att ställa sådana frågor inkräktar du på deras privatliv. 

milste : Cocain är också en stor anledning till varför det finns fattiga ställen och ghetton i storstäderna i USA.

😀 


   
SvaraCitera
milste

S3ON:

För det första kan du inte jämföra vapen med berusningsmedel på där viset. Vad är det de inte förstår enligt dig? 

Vem är du att säga vad som är positivt och negativt för någon annan? Den bedömningen gör enskilda individer själva. Oavsett anser jag att de skall få göra vad de vill med sina egna kroppar, självmord är inkluderat. 

Det angår inte dig, genom att ställa sådana frågor inkräktar du på deras privatliv. 

😀 

1. Jo det kan jag eftersom det är samma princip med "de får friheten till att göra vad de vill" så det är exakt samma åsikt som du tycker om droger fast om vapen. Same 
2. Jag är också en individ och min åsikt spelar roll, jag säger inte vad som är positivt för någona


   
SvaraCitera
milste

S3ON:

För det första kan du inte jämföra vapen med berusningsmedel på där viset. Vad är det de inte förstår enligt dig? 

Vem är du att säga vad som är positivt och negativt för någon annan? Den bedömningen gör enskilda individer själva. Oavsett anser jag att de skall få göra vad de vill med sina egna kroppar, självmord är inkluderat. 

Det angår inte dig, genom att ställa sådana frågor inkräktar du på deras privatliv. 

😀 

1. Jo det kan jag eftersom det är samma princip med "de får friheten till att göra vad de vill" så det är exakt samma åsikt som du tycker om droger fast om vapen. Same

2. Jag är också en individ och min åsikt spelar roll, jag säger inte vad som är positivt för någon "annan" som du säger att jag gör utan baserar mina slutsatser på objektiva och naturvetenskapliga slutsatser. Säg inte att jag säger saker jag inte gör. 

3. Du har rätt till att tycka vad du vill om vad de ska göra med sig själva. Det får jag också och de får ta sitt liv om de så vill göra det, jag kommer inte stoppa dem. Men det är bara efterblivet om man medvetet gör det värre för sig själv, det är bokstavligen som att skjuta sig själv för att man gillar smärtan. 

4. Har absolut inte något med mig att göra, vill bara veta varför man ska göra så mot sig själv. Droger skadar och är dyrt. Finns ingen bra anledning förutom "man blir hög i en stund". Den effekten blir mindre och mindre ju mer man Missbrukar droger 

Inte för att #Flamea men du har precis blivit rekt 


   
SvaraCitera

Jag måste hålla med @milste i detta. Det finns ju en anledning till lagarna om droger.


   
SvaraCitera

milste : 1. Jo det kan jag eftersom det är samma princip med "de får friheten till att göra vad de vill" så det är exakt samma åsikt som du tycker om droger fast om vapen. Same

Så att skjuta 20 elever med pistol är likvärdigt med att röka lite meta på sin balkong? 😀

milste : 2. Jag är också en individ och min åsikt spelar roll, jag säger inte vad som är positivt för någon "annan" som du säger att jag gör utan baserar mina slutsatser på objektiva och naturvetenskapliga slutsatser. Säg inte att jag säger saker jag inte gör.

Allt som anses vara positivt för dig eller hos mig eller någon annan kan upplevas som negativt och vice versa av olika personer. 

milste : Men det är bara efterblivet om man medvetet gör det värre för sig själv, det är bokstavligen som att skjuta sig själv för att man gillar smärtan.

Läs svar på punkt 2. 

milste : 4. Har absolut inte något med mig att göra, vill bara veta varför man ska göra så mot sig själv. Droger skadar och är dyrt. Finns ingen bra anledning förutom "man blir hög i en stund". Den effekten blir mindre och mindre ju mer man Missbrukar droger

Känns som du talar om specifika droger. Vilka gäller det? Om du delger det kanske det är lättare för dig att få svar från någon som brukar dem?  


   
SvaraCitera

lolololxd: Det finns ju en anledning till lagarna om droger.

Så alla anledningar är bra anledningar? 


   
SvaraCitera
milste

S3ON:

Så att skjuta 20 elever med pistol är likvärdigt med att röka lite meta på sin balkong? 😀

Sa absolut inte detta och jag tror att du missförstår min mening,  jag pratar om friheten om att äga något, det gör du också va? Och att äga ett hög kaliber vapen i EU = olagligt, äga droger i EU=olagligt det är in princip samma sak.

Allt som anses vara positivt för dig eller hos mig eller någon annan kan upplevas som negativt och vice versa av olika personer. 

Som jag sa, objektiva och naturvetenskapliga slutsatser

Läs svar på punkt 2. 

Läste

Känns som du talar om specifika droger. Vilka gäller det? Om du delger det kanske det är lättare för dig att få svar från någon som brukar dem?  

Det gäller väl alla droger? Ju mer man brukar dem ju mindre dopamin släpper det efter ett tag. Det är ett samband 

Ledsen vet inte riktigt hur man svarar i ett speciellt stycke som du har gjort, jag antar att får läsa min aids


   
SvaraCitera

Aldrig missbrukat och kommer aldrig att ske. 


   
SvaraCitera

S3ON:

Vem är du att säga vad som är positivt och negativt för någon annan? Den bedömningen gör enskilda individer själva.

Hahahaha. 


   
SvaraCitera

milste : jag pratar om friheten om att äga något, det gör du också va?

Jag talar inte enbart om ägandefriheten, bruket också. Jag anser att alla människor bör få vara fria att handla hur de vill så länge de inte inkräktar på andra människors friheter eller på andra vis skadar någon ofrivillig. Och med skada syftar jag inte till att tant Gärda på våning 3 får hjärtklappning och dör när hon får syn på Måns genom fönstret förbipasserande på gatan nedanför med en jolle i mungipan... Däremot ansvarar Måns självklart över att andra hen kan tänkas passera på gatan ej får i sig ofrivillig rök osv. 

milste : Som jag sa, objektiva och naturvetenskapliga slutsatser

Oavsett om det finns tydliga riktlinjer som visar hur alla individer mår efter särskilda aktiviteter eller inte så anser jag att personen det gäller bör ha rätten att besluta över vad som bäst lämpar sig för hen. Jag ser ärligt talat inte vad det kan ha för negativa konsekvenser på samhället.. Tvärt om. 

milste : Det gäller väl alla droger?

Gör det? Okej. Då kan du nog ställa dig själv frågan.


   
SvaraCitera