Aviseringar
Rensa alla

Vill prata droger..


Smilen

Jag är ren alltid från olagliga droger.


   
SvaraCitera

ShowMeBae:

okej. jag minns inte allt jag skrivit i denna tråd, men jag såtr fortfarande för det jag säger

kort sagt : tycker jag.. man bör.. verkligen FÖRSTÖRA de droger som skadar allvarligt och som är livshotande* så som i eget bruk : starka opiater, benzodiazepam(har ganska STOR erfarenhet av vad individer gör påverkade av detta, dem blir(beroende på dosering och deskriptiv) helt oförstående av vad omvärlden känner och tänker, kan inte förstå handlingar efterråt, kan vara mycket farliga för sig själva och allmänheten.. etccccc.) alkohol också

och det är den.. jag TROR att.. staten försöker göra sin del, för att.. eliminera dessa bruk.
för det är bara, bara, bara negativa saker med det så som stora kostnader, skadade kroppar och psyken samt brustna familjer) 

*undantag för vissa som används inom sjukvården där visa opiater används, lustgas, och liknande.

doock tycker jag alkohol.. om man skulle kunna ha en sådan liten 'motbok'
där man fick en viss liten ranson.. lalala.. för att, någotsånär hålla lite koll.

detta kanske inte fungerade vilket ksk har lett alkoholpolitiken till där den är idag, tkr dock man borde registrera hur MYCKET varje person dricker, och på så sätt kunna snappa upp vilka som dricker mängder gång på gång, och kunna hjälpa dem gemon att se dens brukande.

så du anser att en person som har ett svårt missbruk med heroin ska se som kriminell och inte kunna få ett jobb på 6 år? Är det så du tycker? För det är det konsekvenserna blir ut av att KRIMINALISERA dom. (dom är fortfrande inte lagliga bara för att dom inte är kriminella)


   
SvaraCitera

Är inte fel på en fin växt som marijuana, utan det är mer på hur individen som sköter det .  Är personligen för att det ska användas som medicin då det inte ger destruktiva biverkningar som många  lagliga mediciner. THC ämnet finns ju till och med lite i bröstmjölk liksom xd   

Weed varje helg ist för en tur på krogen. Alkohol är vetenskapligt bevisat mkt farligare. Folk som älskar sprit kan ska inte klaga på folk som röker bra weed.


   
SvaraCitera
Smilen

Har droger olika effekter på olika personer? 


   
SvaraCitera

ShowMeBae: vilket då jag inte tror man blir infängslad om man använder heroin.
om man får hjälp och nedtrappningsmetoder.

Ringa narkotikabrott ger dig åtminstone en prick, men kan också ge fängelse i upp till 6 månader. En prick kan vara tillräckligt illa eftersom många arbetsgivare gör en koll i belastningsregistret innan anställning. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill börja med att säga att : det mesta nu för tiden skadar hjärtat ; överkonsumtion av cigaretter, salt, alkohol, för lite fysisk aktivitet, transfetter, vissa mediciner säkert, m.många fl.

o jag dricker nästan ALDRIG denna dryck då jag alltid väljer kaffe i första hand(dock har energidrycker i fråga en.. mer booztande effekt då flera aktiva ämnen hamnar i blodet och samverkar) så.. det behövs nog mer kaffe än energidrick


   
SvaraCitera

Punda:
Vilka åtgärder sätts in om man e typ 16 år å fortsätter pissa positivt samtidigt som man ändå sköter skola osv? 

Vanligtvis behandlingshem eller familjehem, spelar ingen roll om du sköter skolan eller inte för socialen ser lika allvarligt på det ändå. Jag är väl egentligen inte den som ska säga något om detta med tanke på vad jag har gjort, men om du är 16 och pissar positivt (på gräs antar jag) tycker jag du borde sluta. Även om du inte tycker det är farligt så kommer du inte säga samma sak när du är fast i en psykos om något år, eller dagar.


   
SvaraCitera

Smilen:
Har droger olika effekter på olika personer? 

Enligt mina erfarenheter så är det så, men det kan ju bero på andra saker att det verkar som man reagerar olika. T.ex. Hur mycket man har ätit, hur mycket man väger och i vissa fall (röka/spice) hur stora och djupa bloss man tar. 


   
SvaraCitera
Cobrak

Smilen:
Jag är ren alltid från olagliga droger.

Lagliga droger behöver nödvändigtvis inte vara bättre. Alkoholmissbruk är exempelvis lika farligt som knarkmissbruk. Spelmissbruk och sockermissbruk kan likaså vara problematiska.


   
SvaraCitera
Cobrak

Smilen:
Har droger olika effekter på olika personer? 

Japp, det är därför var och en missbrukare hittar sin speciella drog. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hajpojken:

Heroin är redan olagligt. Hjälpte det de människor som du träffat på som har råkat illa ut pga. drogen i fråga? Du tror inte att de hade blivit mer hjälpta av möjligheten att kunna söka hjälp via sjukvården för sitt missbruka utan att vara rädda för att det skall bli en polisiär sak?

jo det är det personen jag tänker på har gjort. Han har fått sitt Subutex/avtrappnings-program. 
samt att han går från och till anonyma narkomaner


   
SvaraCitera

ShowMeBae: jo det är det personen jag tänker på har gjort. Han har fått sitt Subutex/avtrappnings-program. 
samt att han går från och till anonyma narkomaner

Misstänker att din vän har åtminstone någon prick i registret på grund av sin drogproblematik?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hajpojken:

Misstänker att din vän har åtminstone någon prick i registret på grund av sin drogproblematik?

tror dem slutat räkna, efter en halv milles skadeståndssyldighet.


   
SvaraCitera

ShowMeBae: tror dem slutat räkna, efter en halv milles skadeståndssyldighet.

Misstänkte att det låg till så.

Alla (seriösa) beroendestudier som har gjorts visar att den enskilt viktigaste faktorn för att få kontroll över sitt beroende är ens sociala skyddsnät. Detta inkluderar saker som familj, vänner, skolkamrater, arbetskamrater och så vidare. Att på grund av sitt drogberoende bli märkt som kriminell gör det väldigt ofta mycket svårare att behålla och/eller bygga upp just detta. Dels bidrar kriminaliseringen av drogbruk till ett ökat stigma, dina vänner kanske tar avstånd för att det du har gjort är olagligt. Det blir svårare att få jobb eftersom väldigt många arbetsgivare begär utdrag från belastningsregistret för att man skall få anställning.

Det finns däremot inget som pekar på att kriminalisering av personligt bruk ger någon som helst positiv effekt. 


   
SvaraCitera

Россия — священная наша держава,
Россия — любимая наша страна.
Могучая воля, великая слава —
Твоё достоянье на все времена!

Припев:
Славься, Отечество наше свободное,
Братских народов союз вековой,
Предками данная мудрость народная!
Славься, страна! Мы гордимся тобой!

От южных морей до полярного края
Раскинулись наши леса и поля.
Одна ты на свете! Одна ты такая —
Хранимая Богом родная земля!


Припев


Широкий простор для мечты и для жизни
Грядущие нам открывают года.
Нам силу даёт наша верность Отчизне.
Так было, так есть и так будет всегда!


Припев


   
SvaraCitera