Aviseringar
Rensa alla

Vill prata droger..


Ämnesstartare

ekivok ekvilibrist:
Har haft både bra och dåliga erfarenheter av droger. Mått väldigt bra när jag tagit ecstasy och annat, men också använt droger för att döva ångest (mest alkohol dock), när jag såklart borde ha kontaktat psykiatrin direkt.

Var försiktiga för fan.... det är så lätt att det går över styr, särskilt om man är ung och inte är helt säker på var gränserna går.

Tänk att man själv var så söt en gång.

DR. STEVE BRULE!

..U my guy känns de soom, relaterbart.
dock så.. gör löser kkksssk inte schrinks alllt, men dem är bra att prata med utan att blanda in privatlivet/nära&kära Tumme upp

Snacka.org:
Det mesta i lagom dos är ok, problemet med droger är att de är beroendeframkallande så många har svårt med "lagom dos".

..Yeezz, dock så är exakt allt individuellt, vad det än gäller. Men nu menar jag tolerans å vad för påverkan man får etc, etc, etc...
Men lagom dos.. låter mke vettigt 🙂

faphomet:
i drank 4 marijuanas and now im queer

..u so funny.

Starkill91 :
Är inte fel på en fin växt som marijuana, utan det är mer på hur individen som sköter det .  Är personligen för att det ska användas som medicin då det inte ger destruktiva biverkningar som många  lagliga mediciner. THC ämnet finns ju till och med lite i bröstmjölk liksom xd   

Weed varje helg ist för en tur på krogen. Alkohol är vetenskapligt bevisat mkt farligare. Folk som älskar sprit kan ska inte klaga på folk som röker bra weed.

.. håller med där väldigt mycket! att alkohol är klart farligare kroppsligt, t.ex. än Mary J.
samt den tjocka bibel av alla biverkningar man skulle kunna göra utav alla SSRI/antidepp 'medicin' med hjälp av bipacksedlarna.

Smilen:
Har droger olika effekter på olika personer? 

Det är KLART SOM SÅGSPÅN
det är som våra åsikter eller faktumet att vi är helt unika på alla sätt, utseende handstil etc.
man man må ASBRA av någon drog, å få VÄRLDENS SNETÄNNING(riktigt dåligt mående/'tripp') PÅ SAMMA DROG. beroende på as många faktorer, som sällskap, plats, tid, palnering...

detta har jag varit med om, då jag både sneat GROVT men också gått runt i ett getto-område hela natten och MÅTT FETT BRA på SAMMA DROG, TVÅ OLIKA TILLFÄLLEN.
det jag konsumerade var : Extasy. när jag tänker tillbaka, bar båda blå, och 'fanns på 'markanden' runt samma tid, så.. ett BLÅTT PILLER AV E kan vara TVÄRNAJS, men.. du KAN FÅ PAIKÅNGEST/SVÅR CHOCK också 🙂 u'll never know!


   
SvaraCitera

ShowMeBae: ..Yeezz, dock så är exakt allt individuellt, vad det än gäller. Men nu menar jag tolerans å vad för påverkan man får etc, etc, etc...
Men lagom dos.. låter mke vettigt 🙂

Jepp, det är väldigt individuellt, vad som är lagom är nått man själv får känna efter men det är svårt som ung, även svårt som vuxen men lite lättare iaf. Jag är iaf mot regelbundet användande av droger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snacka.org:

Jepp, det är väldigt individuellt, vad som är lagom är nått man själv får känna efter men det är svårt som ung, även svårt som vuxen men lite lättare iaf. Jag är iaf mot regelbundet användande av droger.

desamma emot regelbundet 🙂 haha, blev så med tiden dock.


   
SvaraCitera

ShowMeBae: desamma emot regelbundet 🙂 haha, blev så med tiden dock.

Hm, har du nån plan på att minska användandet så att det inte blir lika ofta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:

så du anser att en person som har ett svårt missbruk med heroin ska se som kriminell och inte kunna få ett jobb på 6 år? Är det så du tycker? För det är det konsekvenserna blir ut av att KRIMINALISERA dom. (dom är fortfrande inte lagliga bara för att dom inte är kriminella)

NEJ. alltså. det ända jag tycker är att man skall ba förstöra/bränna upp allla de dödliga drogerna, och dem som är på sjukhus och på apotek skall vara YTTERLIGARE mer oåtkomliga. mitt ex hade en störd lista på mediciner.. många av dem narkotikaklassad då.

det är nog väldigt svårt med drogpolitiken för vi alla tycker, tänker och har sett olika saker genom livet.

men i studier är nog, skulle jag säga den minst farliga drogen vara cannabis.
meen, om cannabis skulle bli lagligt.. kanske det också skulle bli till en dålig sak..
bara för att då skulle brukarna inte (försökaa)/ sköta sig på samma sätt och göra det så snyggt eftersom man då SKULLE KUNNA FÅ flumma runt.

och jag tror det ända staten vill, för välfärden är att befolkningen skall vara nyktra, jobbande individer. t.ex genom att lägga ner cigaretterna, skulle man kunna spara en del för att köpa in 'drogen' från andra länder då tobak nog inte kan växa här, samt man sparar massa sjukhusplatser p.g.a all cancer, lunginflammation, blodcancer etc.etc.etc. ciggaretter gör med våra kroppar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snacka.org:

Hm, har du nån plan på att minska användandet så att det inte blir lika ofta?

förklara vad du menar??
vems användande?


   
SvaraCitera

ShowMeBae:

NEJ. alltså. det ända jag tycker är att man skall ba förstöra/bränna upp allla de dödliga drogerna, och dem som är på sjukhus och på apotek skall vara YTTERLIGARE mer oåtkomliga. mitt ex hade en störd lista på mediciner.. många av dem narkotikaklassad då.

det är nog väldigt svårt med drogpolitiken för vi alla tycker, tänker och har sett olika saker genom livet.

men i studier är nog, skulle jag säga den minst farliga drogen vara cannabis.
meen, om cannabis skulle bli lagligt.. kanske det också skulle bli till en dålig sak..
bara för att då skulle brukarna inte (försökaa)/ sköta sig på samma sätt och göra det så snyggt eftersom man då SKULLE KUNNA FÅ flumma runt.

och jag tror det ända staten vill, för välfärden är att befolkningen skall vara nyktra, jobbande individer. t.ex genom att lägga ner cigaretterna, skulle man kunna spara en del för att köpa in 'drogen' från andra länder då tobak nog inte kan växa här, samt man sparar massa sjukhusplatser p.g.a all cancer, lunginflammation, blodcancer etc.etc.etc. ciggaretter gör med våra kroppar.

Dom har ju inte tillgång till drogerna? De som finns att få tag på lagligt är narkotigaklassade och en läkare måste skriva ut dem. Det är så lätt att fakea till sig medicin och seda sälja vidare det till andra. När polisen får tag på stora mängder kokain eller MDMA tex, så förstörst det ju obviously? Och hur tycker du det ska försvåras att få tag på dom? Man måste ju fortfrande kunna få medicin?


   
SvaraCitera

ShowMeBae: förklara vad du menar??
vems användande?

Jag förstod det som att du använde droger, och att det blev regelbundet?  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:

Dom har ju inte tillgång till drogerna? De som finns att få tag på lagligt är narkotigaklassade och en läkare måste skriva ut dem. Det är så lätt att fakea till sig medicin och seda sälja vidare det till andra. När polisen får tag på stora mängder kokain eller MDMA tex, så förstörst det ju obviously? Och hur tycker du det ska försvåras att få tag på dom? Man måste ju fortfrande kunna få medicin?

jaa men stärka tullen!
t.ex på nyheterna på radion i veckan, så kunde man inte stoppa folk med molotovs eller liknande spränbmedel. Källhänvisning : P1 trooor jag.

typ.. om tullen hittade sådant, så fick dem bara låta dem åka in..
sjukt. typ sådana saker.

Snacka.org:

Jag förstod det som att du använde droger, och att det blev regelbundet?  

aaah rökte marijuana varje dag en tid, slutat helt 2 gånger och nu har jag varit 'ren' upp emot 4 månder. ingen abstinens verken synligt fysiskt eller psykiskt.
att dock sluta med ciggaretter.. det är fan en utmaning :/


   
SvaraCitera

ShowMeBae:

jaa men stärka tullen!
t.ex på nyheterna på radion i veckan, så kunde man inte stoppa folk med molotovs eller liknande spränbmedel. Källhänvisning : P1 trooor jag.

typ.. om tullen hittade sådant, så fick dem bara låta dem åka in..
sjukt. typ sådana saker.

Dom får ju ta saker.... Vet personer som skickat efter från typ flugsvamp.se. Dom fick ett brev hem där det stod att dom hade tagit något i tullen. Do behövde bara säga att dom inte visste något om det så var dom fria. Dom kunnde ju liksom inte bevisa att det var dom som betsällde.
Ska dom kolla vertenda lilla bra tycker du?


   
SvaraCitera

ShowMeBae: aaah rökte marijuana varje dag en tid, slutat helt 2 gånger och nu har jag varit 'ren' upp emot 4 månder. ingen abstinens verken synligt fysiskt eller psykiskt.
att dock sluta med ciggaretter.. det är fan en utmaning :/

Ok, skönt att du inte har abstinens. Är det allt eller inget som gäller för marijuana eller fungerar det för dig att hålla det på en mer lagom nivå?

Cigaretter, det kanske fungerar lättare om du fasar ut de genom att ta exempelvis nikotintuggummi istället? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snacka.org:

Ok, skönt att du inte har abstinens. Är det allt eller inget som gäller för marijuana eller fungerar det för dig att hålla det på en mer lagom nivå?

Cigaretter, det kanske fungerar lättare om du fasar ut de genom att ta exempelvis nikotintuggummi istället? 

det är individuellt det här med droger, självklart inräknat marijuana.
beror på arv, miljö, psyisk kontra fysisk, vad du har för aktiviteter(dag och natte tid), din ekonomi med många fler faktorer..
för förklara en början till svaret!!


   
SvaraCitera

Rullar ögonen


   
SvaraCitera