Aviseringar
Rensa alla

Vill rymma på nyårsafton


Ämnesstartare

Har ingen att fira med i år.

Vill inte bara sitta hemma och glo, som förra året (och förr-förra), det blir så dramatiskt. Om jag hade haft min framtids-kamera så hade jag tagit mig någonstans där det är folktomt och bra utsikt över himmeln, och fotat :). Det kommer dock inte hända då jag inte har min framtids-kamera än. (no shit) 🙁

As tråkigt att fira med familjen också då det förmodligen bara blir jag och moder min, precis som imorn på julafton. Mina andra syskon är hos sina farsor. Dom KANSKE är här på nyår, vet dock inte säkert.

Kompisarna ska:
1. Festa med ett gäng personer jag knappt känner och ej gillar
2. Fira med familjen
3. Den sista personen kommer antagligen vilja fira den med mig, som de tre sista åren. Skit tråkigt har det varit kan jag säga.

Funderar på att joina det gänget jag ej gillar, kommer antagligen bli klader av alkoholen ändå. Dock vettefan om jag känner för det, vill helst inte.

Vad hade ni gjort i min position? [smile]

Dold text: Kanske lite missledande rubrik, men ähh.


   
Citera

Jag hade kört på:

RadioAktivMakaron:

1. Festa med ett gäng personer jag knappt känner och ej gillar

Det är kul att festa med nya människor, ännu roligare blir det om man inte gillar dem för då kan man bete sig hur man vill utan att må dåligt av det dagen efter.


   
SvaraCitera

nr 1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Det är kul att festa med nya människor

Ej nya människor.

El Guaje:

ännu roligare blir det om man inte gillar dem för då kan man bete sig hur man vill utan att må dåligt av det dagen efter.

Njaa, det beror nog på. Vet inte om ja e så sugen på att festa då ändå, men får se..

Edit: Det är inte ens säkert jag är välkommen på festen, eller om det ens blir någon.


   
SvaraCitera

RadioAktivMakaron:

Vad hade ni gjort i min position?

nummer ett. nyår är en tid man välkomnar nya tider och vad de må bära med sig.


   
SvaraCitera

skulle se till att supa och däcka så fort som möjligt


   
SvaraCitera

RadioAktivMakaron:

Ej nya människor.

Okej nej men du kände dem inte så bra sa du. Får ändra det till: Det är kul att lära känna nytt folk istället då.

RadioAktivMakaron:

Vet inte om ja e så sugen på att festa då ändå, men får se..

Är man inte sugen så är man ju inte tvungen. Det som är tråkigt med nyår är att alla ska ha så höga förväntningar och måste göra det och det, känner man istället för att bara vara hemma och ta det lugnt så gör man naturligtvis det.

Brukar själv vänta in i det sista med att bestämma vad jag ska göra. Finns folk som har allt klart redan långt innan jul men näe, så kan man ju inte ha det. Det är ju först dagen innan man som tidigast känner vad man vill göra. [crazy]


   
SvaraCitera

RadioAktivMakaron:

Funderar på att joina det gänget jag ej gillar, kommer antagligen bli klader av alkoholen ändå. Dock vettefan om jag känner för det, vill helst inte

Du kanske träffar andra personer som du kan hänga med. Man vet aldrig vad som händer. Eftersom du har så låga förväntningar så kan det ju bara bli bättre. Men försök o ha kul trots allt. Suger det as hårt kan du ju alltid dra hem!


   
SvaraCitera

Nummer 1. Nyår är en dag man ska dricka tills man däckar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Okej nej men du kände dem inte så bra sa du. Får ändra det till: Det är kul att lära känna nytt folk istället då.

Har träffat dom flesta innan, men känner dom inte så bra. Du har en poäng. (Y)

El Guaje:

Brukar själv vänta in i det sista med att bestämma vad jag ska göra. Finns folk som har allt klart redan långt innan jul men näe, så kan man ju inte ha det. Det är ju först dagen innan man som tidigast känner vad man vill göra.

Du har kanske fler alternativ att välja mellan då. Jag har som sagt typ tre alternativ. 1) Sitta hemma och deppa. 2) Festa (KANSKE, om ens möjligt) 3) Stå ute och kolla på fyrverkerier med en rätt så tråkig kompis...

Nirvana:

Du kanske träffar andra personer som du kan hänga med. Man vet aldrig vad som händer. Eftersom du har så låga förväntningar så kan det ju bara bli bättre.

Kan alltid bli värre [no-no] Men troligt vis blir det bättre, tror inte det kan bli värre än att sitta hemma och glo. Även om jag går på festen och inte är särskilt nöjd med kvällen/natten dagen efter så är det ändå bättre än att sitta hemma.


   
SvaraCitera

jag ska fira med folk jag knappt känner och inte vet om jag tycker om riktigt, föreslår att du gör detsamma. Blir det hemskt kan man alltid vara drama queen och springa hem.


   
SvaraCitera

jag ska antingen vara med några fd klasskompisar eller så är jag hemma och dricker något alkoholhaltigt här vid datorn. det sistnämnda skulle du kunna göra om inget annat dyker upp


   
SvaraCitera

RadioAktivMakaron:

Du har kanske fler alternativ att välja mellan då. Jag har som sagt typ tre alternativ. 1) Sitta hemma och deppa. 2) Festa (KANSKE, om ens möjligt) 3) Stå ute och kolla på fyrverkerier med en rätt så tråkig kompis...

Okej men är det så att du deppar om du sitter hemma får du väl försöka få komma på festen om den blir av. Vet att det är jobbigt att gå runt med ovetskapen om man är välkommen eller ej och man känner ju att man inte gärna vill fråga en sån sak heller men förhoppningsvis löser det sig så får du gå dit och försöka ha kul. Är du välkommen där så är det väl inte ens något att fundera på, gå bara.

Om inte så får du försöka ha det så kul som det går med din kompis. I värsta fall kan du ju sitta här. Det gjorde jag när jag var sjuk för ett par år sedan, rätt trevligt vill jag minnas! Om den andre som var online tyckte det vet jag inte riktigt. [crazy]


   
SvaraCitera

Förra året spenderade jag med min (nu ex) flickvän. Och mina föräldrar hemma. Året innan det med.

Fy fan va socialt. Fick fyllesamtal från en tjejpolare när vi gått och lagt oss (typ 1 - hej patetiskt). Blev så jävla glad. Kunde inte prata klart. Hon trodde vi hade sex [blush]

Hamnar jag hemma detta år vet jag fan inte vad jag hittar på. Då tar jag nog bilen och bara åker utan mål och hoppas på en bättre morgondag... xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

massa text

Gillar dina svar.

Ska snacka med en kompis om festen. Jag tror antagligen det kommer bli någon fest någonstans, är bara inte säker på om jag är välkommen. Om inte polaren ska dit så kommer jag till 98% chans inte heller in dit, och hade inte velat utan han heller för den delen.

Att sitta online på nyår vet ja inte riktigt om det är min grej, i värsta fall slänger jag på någon film, eller sätter mig på balkongen och kollar, men förhoppnings vis löser det sig med festen.


   
SvaraCitera