Aviseringar
Rensa alla

Vill skära mig.


Ämnesstartare

Aaron: Ta och få tröst med ett par bröst killar ist för ta till bladet 😉

Haha lättare sagt än gjort.

Hjärtlös: Jag hoppas det går bort helt efter skolan. Tur att någonting hjälper i alla fall.

Tack. Hoppas jag med men vi får la se. Mm det är skönt, är inte så jobbigt som det var, men ett begär som kommer ibland och man får så blandade känslor. Svårt att helt glömma också när man har dumma ärr på armen.

Har du någon egen erfarnehet i detta förresten? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hoppas att de bleknar snabbt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har bara gjort det ett par, tre gånger. Ett stup framför mina fötter. Vill stötta er men kan inte stötta mig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*erbjuder kram* var modiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Tack. Hoppas jag med men vi får la se. Mm det är skönt, är inte så jobbigt som det var, men ett begär som kommer ibland och man får så blandade känslor. Svårt att helt glömma också när man har dumma ärr på armen.

Har du någon egen erfarnehet i detta förresten?

Det kommer nog att blekna alltmer, beteendet och tankarna. Jo, klart det är svårt när man dagligen påminns. Men det är ju en del av dig själv som du får lära dig acceptera och inte försöka älta så mycket, för att kunna gå vidare och må bra.
Har haft en del tvångstankar och gjort dåliga saker som skadat mig men inte skurit mig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox: Har bara gjort det ett par, tre gånger. Ett stup framför mina fötter. Vill stötta er men kan inte stötta mig själv.

Det är okej 🙂

MissAnox: *erbjuder kram* var modiga.

Tack! Hjärta

Hjärtlös: Det kommer nog att blekna alltmer, beteendet och tankarna. Jo, klart det är svårt när man dagligen påminns. Men det är ju en del av dig själv som du får lära dig acceptera och inte försöka älta så mycket, för att kunna gå vidare och må bra.
Har haft en del tvångstankar och gjort dåliga saker som skadat mig men inte skurit mig.

Jo förmodligen är det väl så, så länge man inte återfaller såklart. Ja det får man göra, och så kan man ju se på det som nåt positivt också, typ att man inte ska tillbaka dit och att det är bättre nu, ha det som påminnelse att man lyckats. 
Ah okej då. Fortfarande eller är det förbi? Undrade bara ifall du undrar varför jag frågade 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

🙁  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet ingenting om att skära sig och hur det är, har aldrig kunnat förmå mig till det men jag tror jag vet en del om att vara beroende av saker. Då tror jag på det Hjärtlös säger, det gäller att ersätta ruttna vanor med nya bra vanor eller grejer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:
🙁  

Din fina avatar gör det lite bättre Glad

dazed: Jag vet ingenting om att skära sig och hur det är, har aldrig kunnat förmå mig till det men jag tror jag vet en del om att vara beroende av saker. Då tror jag på det Hjärtlös säger, det gäller att ersätta ruttna vanor med nya bra vanor eller grejer.

Ja det är ju som ett beroende så ligger mycket i det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Vill skära mig känner jag men mår ändå bra just nu Undrar om det behovet nånsin kommer försvinna helt. Varför är det så tro?

kan du inte försöka att ''ersätta'' skärandet med något annat?

typ ta en snus, lol.

kanske att äta nåt, ta en kopp kaffe, eller te,  ta en promenad, träna... eller något sånt. något som programmerar om din hjärna att göra något annat än att skära dig då du känner som du gör


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick: kan du inte försöka att ''ersätta'' skärandet med något annat?

typ ta en snus, lol.

kanske att äta nåt, ta en kopp kaffe, ta en promenad, träna... eller något sånt. något som programmerar om din hjärna att göra något annat än att skära dig då du känner som du gör

Haha blä med snus ju.

Men jo är ju typ det jag försökt göra. Försöker att tänka positivt, umgås med folk, gå med hunden, spela, kolla film osv. Göra saker bara som är någorlunda kul och glada. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Ja det är ju som ett beroende så ligger mycket i det.

Hitta något annat, pannlampa på och bara ut och kötta sönder i löpspåret eller något sånt när behovet framträder. 


   
SvaraCitera

patrick bateman:

Det är okej 🙂

Tack! Hjärta

Jo förmodligen är det väl så, så länge man inte återfaller såklart. Ja det får man göra, och så kan man ju se på det som nåt positivt också, typ att man inte ska tillbaka dit och att det är bättre nu, ha det som påminnelse att man lyckats. 
Ah okej då. Fortfarande eller är det förbi? Undrade bara ifall du undrar varför jag frågade 🙂

Du kanske har post traumatisk stress syndrom. Har du testat att prata med en beteendevetare?  Har du varit med i en olycka eller blivit misshandlad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Men jo är ju typ det jag försökt göra. Försöker att tänka positivt, umgås med folk, gå med hunden, spela, kolla film osv. Göra saker bara som är någorlunda kul och glada.

fungerar det bättre, sämre eller gör det ingen skillnad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Hitta något annat, pannlampa på och bara ut och kötta sönder i löpspåret eller något sånt när behovet framträder.

Regnar ju ute nu och är kallt samt mörkt 🙁
Fast gör typ annat. Sitter t.ex. vis här och spelar ännu mer fifa samtidigt som jag lyssnar på Eminems nya skiva Hjärta

LiberalWarrioe: Du kanske har post traumatisk stress syndrom. Har du testat att prata med en beteendevetare?  Har du varit med i en olycka eller blivit misshandlad?

Nää tror jag inte. Haha nej inget sånt extremt. Var mest hårt deprimerad förr men det är typ förbi nu. Nope aldrig snackat med nån. Bara genom internet och så.

Patrick: fungerar det bättre, sämre eller gör det ingen skillnad?

Fungerar väl rätt bra. Mår ju rätt okej som jag tror jag nämnde i första inlägget. Mest suget som kommer ibland men har avstått hitils och tror jag klarar det med så länge inget negativt inträffar. 


   
SvaraCitera