Aviseringar
Rensa alla

Vill sluta runka


Ämnesstartare

Tjena hörni! 
Är det någon som har relevanta tips på hur man minskar lusten att runka/komma? Tänker främst killar, är själv 04:a.
Vill inte bli beroende av vare sig runkandet eller porr


   
Citera

Kanske försök spara på att försöka komma? Intala dig själv att det blir bättre om du väntar. Försök underhålla dig med något annat. 


   
SvaraCitera

Varför vill du inte bli beroende av att runka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:
Varför vill du inte bli beroende av att runka?

Varför ska man bli beroende av något liksom. Känns onödigt att hamna i ett läge längre fram där man inte kan sluta porrsurfa eller runka, bättre att begränsa nu


   
SvaraCitera

Roligasnubben:

Varför ska man bli beroende av något liksom. Känns onödigt att hamna i ett läge längre fram där man inte kan sluta porrsurfa eller runka, bättre att begränsa nu

klart man kan sluta runka senare. att vara beroende av att runka just nu betyder inte att man inte kan sluta senare


   
SvaraCitera

Det bästa är att bara sluta göra det. Det är svårt 2-3 första dagarna men sen blir det lättare att inte göra det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asstriid:
Det bästa är att bara sluta göra det. Det är svårt 2-3 första dagarna men sen blir det lättare att inte göra det. 

Antar att du försökt; baserat på ditt svar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

klart man kan sluta runka senare. att vara beroende av att runka just nu betyder inte att man inte kan sluta senare

med den logiken betyder spelar det ingen roll om jag är kokainberoende nu. Jag kan ju bli av med det senare...


   
SvaraCitera

Roligasnubben:

med den logiken betyder spelar det ingen roll om jag är kokainberoende nu. Jag kan ju bli av med det senare...

inte alls, om du har planerat att kopulation är ditt alternativ till onani senare. då får du samma behov tillfredsställt, alltså inte samma sak som att bli av med kokain.


   
SvaraCitera

Mina tips skulle framförallt vara att se till att inte isolera dig själv för mycket och hitta något som du kan göra för att distrahera dig själv när det är som allra svårast till exempel träna eller spela cs.

Du ansvarar själv för hur det går, har du bestämt dig för att inte runka/porr så se då till att inte göra det! Har själv försökt och lyckats om det är relevant. 


   
SvaraCitera

123fendas:

inte alls, om du har planerat att kopulation är ditt alternativ till onani senare. då får du samma behov tillfredsställt, alltså inte samma sak som att bli av med kokain.

Nu nämner ju ts även porr och det beroendeframkallande och skadlig så det är bäst han blir av med det beroendet tidigt ifall det är så.

Självkontroll och självdisciplin är användbart i andra sammanhang så det finns en poäng i att göra det bara för sakens skull  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GigaChad:
Mina tips skulle framförallt vara att se till att inte isolera dig själv för mycket och hitta något som du kan göra för att distrahera dig själv när det är som allra svårast till exempel träna eller spela cs.

Du ansvarar själv för hur det går, har du bestämt dig för att inte runka/porr så se då till att inte göra det! Har själv försökt och lyckats om det är relevant. 

Riktigt bra tips - ska absolut försöka ha detta i åtanke! Tack dude


   
SvaraCitera

Roligasnubben:

Antar att du försökt; baserat på ditt svar

Yes. 

Sen, är du ute efter att sluta helt eller bara att göra det mer sällan? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asstriid:

Yes. 

Sen, är du ute efter att sluta helt eller bara att göra det mer sällan? 

Tänker att det blir enklare att kontrollera ifall jag till en början kör totalstopp. Sedan äre klart att man kan lätta på tillståndet, och när det blir aktuellt köra med en tjej


   
SvaraCitera

Roligasnubben:

Tänker att det blir enklare att kontrollera ifall jag till en början kör totalstopp. Sedan äre klart att man kan lätta på tillståndet, och när det blir aktuellt köra med en tjej

Mm ja det låter ju som en bra idé. Inte för att jag var beroende av det förut men nu kan det gå en stund utan att jag gör något och det känns ändå helt okej. 

Så jag skulle rekommendera dig att bara bestämma dig för att sluta. Som sagt, bara jobbigt de första dagarna sen känns det ganska underbart Party


   
SvaraCitera