Aviseringar
Rensa alla

VILL SY DENNA KLÄNNING


Ämnesstartare

Pickaboo:

bra! ta ditt kvinnliga uppdrag på allvar. [cute]

sy den åt mig

NU!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

haha förstod typ allt ändå.. tror jag.. kanske blir annorlunda när jag väl sitter där

haha, inte några jätte komplicerade sy-ord i alla fall [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eeeema:

haha, inte några jätte komplicerade sy-ord i alla fall [wink]

näää!! men åh känns lätt nu menkommer säkert bryta ihop vid maskinen XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

bryta ihop vid maskinen

to be continude... hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

sy den åt mig

NU!!

om du vill ha ett stycke tyg med lite tråd igenom istället för en klänning så är jag rätt person [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eeeema:

to be continude... hehe

när du skriver zickzacka runt katterna, menar du runt hela då eller bara höger och vänster sida?

hur syr man ihop delarna snyggast? nerdel och överdel på fram och baksida alltså

åååå tack knr mig ritkigt sugen nu

Pickaboo:

om du vill ha ett stycke tyg med lite tråd igenom istället för en klänning så är jag rätt person [blush]

du e värdelös kvinna
😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

livet är en fest på med 3 kg mascara

jag bara väntar på att nån "expert" ska komma och säga, så kan man inte sy, och inte så, osv. hehe, får se om mina sykunskaper klarar godkänt. det jag syr brukar i alla fall bli bra, fast baserade på egenlärda kunskaper [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eeeema:

jag bara väntar på att nån "expert" ska komma och säga, så kan man inte sy, och inte så, osv. hehe, får se om mina sykunskaper klarar godkänt. det jag syr brukar i alla fall bli bra, fast baserade på egenlärda kunskaper [smile]

tycker det känns logiskt iaf 😛

undrar cokså hur och i vilket tyg jag ska görna underkjolen/över"kjolen"? och när jag ska sy fast den, på slutet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och ska jag klippa skärningen sådär?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när du syr i tunt så zickzacka utan att fålla, sy ihop med zickzack på insidan och sedan raksöm

är säkert obegripligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

och ska jag klippa skärningen sådär?

nej blir av rynkorna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

undrar cokså hur och i vilket tyg jag ska görna underkjolen/över"kjolen"? och när jag ska sy fast den, på slutet?

om inte tyget är allt för tunt skulle du kunna göra underkjolen i samma tyg. men istället för en underkjol sy dubbla lager bara. men sy inte ihop dem längst ner, så får klänningen ett finare "svall". om du vill kan du då också ha det översta lagret nån centimeter kortare, men då gäller det att den blir lika lång i förhållande till den undre överallt [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

när du syr i tunt så zickzacka utan att fålla, sy ihop med zickzack på insidan och sedan raksöm

är säkert obegripligt

mja fattad ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eeeema:

men sy inte ihop dem längst ner, så får klänningen ett finare "svall". om du vill kan du då också ha det översta lagret nån centimeter kortare, men då gäller det att den blir lika lång i förhållande till den undre överallt [smile]

okej tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

mja fattad ej

kan kanske fota steg för steg imorgon ska ändå sy åt mig


   
SvaraCitera