Aviseringar
Rensa alla

vill ta mitt liv


Ämnesstartare

jag skulle vilja skjuta mig, men har inget vapen. är det några/någon som vet hur man kan få tag på not vapen (som dödar)? skriv!! Glad


   
Citera

Ta kontakt med bup eller liknande beroende på ålder osv. Det kanske verkar svårt nu men det kommer bli bättre. Tänk på alla runt omkring dig om du försvinner,  vill du att de ska lida för det?


   
SvaraCitera

Om du mår såpass dåligt är det bättre att du skaffar hjälp. En start du kan finna på  http://ungdomar.se/qa. Men prata allra helst med dina föräldrar eller skolkuratorn alternativt ta kontakt med psykolog/ungdomsmottagningen/BUP.


   
SvaraCitera

Vi hoppas förstås att dina självmordstankar inte är allvarligt menade. Om de ändå är det, och du känner att du vill prata med någon, föreslår vi att du ringer Nationella Hjälplinjen på nummer 1144. De erbjuder psykologisk hjälp och de som svarar är socionomer, psykologer och psykiatrisjuksköterskor med erfarenhet av att ge stöd. Behöver du akut hjälp, ring 112.

Låser tråden då vi inte har möjlighet att hålla koll på den just nu och inte vill riskera ogenomtänkta och opassande inlägg från andra medlemmar.


   
SvaraCitera