Aviseringar
Rensa alla

Vill tjäna mycket pengar!


Ämnesstartare

Tjabba! Läser samhälle på gymnasiet nu, andra året och känner mig rätt körd. Har valt bort matte c för att välja naturkunskap b för att Saco skrev att matte c inte var nödvändigt för att läsa ekonomi utan naturkunskap b och matte b! Så japp nu fick jag precis reda på att så ligger det inte alls till. så nu sitter jag här och kommer aldrig kunna jobba med det jag vill!! har behörighet för jurist men ja meritpoängen är ju något för höga för mina betyg. Jag vill helst undvika att läsa matte c på komvux eftersom du anses mindre attraktiv när du vill studera på universitet. Så ja nu sitter jag i smeten och funderar på att lägga mina energi på ett sunkigt lärarprogram eller kanske någon humaniora. Socionom? Fan hellre dör jag! Asså jag vill inte låta så, men jag har kollat upp lönerna för dessa arbeten och ja jag vill tjäna pengar. Jag vill kunna bo i ett stort fint hus med stor trädgård, åka på semester varje år och aldrig behöva vara rädd för att mina lön inte ska räcka hela månaden. Jag menar jag vill ju att mina barn ska kunna ha fina kläder så de inte behöver bli mobbade som jag och jag vill att de ska kunna gå på de sporter och hobbys som de vill utan att jag ska säga "njae jag får avvakta, det är kämpigt med ekonomin". Min familj har haft det så och jag vet hur påverkad jag blivit av mammas tjat om att pengarna inte räcker till. Jag blir ju rädd! Sååå... vad gör jag? känns som att inga alternativ är bra, jag vill tjäna ÖVER 30.000. Många säger att man måste trivas med sitt jobb men det skiter jag fullständigt i bara jag får tjäna pengar. [shake]


   
Citera
Ämnesstartare

och nej jag är inte mobbad just nu utan det var förr. men det var ju bl.a. för mina kläder.[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej....... Du verkar har planerat hela ditt liv här förutom hur du ska genomföra det. [confused]

babyfy:

och nej jag är inte mobbad just nu utan det var förr. men det var ju bl.a. för mina kläder

Fattar inte hur folk kan bli mobbad på grund av kläder. Jag köper hellre en mysig tjocktröja än något märkestjafs som kostar mer bara för att fler vill ha den.

Och du vet, att när du har barn så brukar du ha någon som också bidrar till hemekonomin. Detta är inget att oroa sig över.

Jag vet inte mycket om utbildning men man brukar väl tjäna mer desto längre man går i skolan, rätta mig om jag har fel för jag är inte alls säker på detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skriv några nigeriabrev dem verkar fortfarande funka. då kan du börja tjäna pengar redan i morgon.

Eller starta ett pyramid spel, dem har skapat några av de största förmögenheterna någonsin. Men då kan det vara bra med lit ekonomisk utbildning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

babyfy:

jag vill tjäna ÖVER 30.000.

Det råder hård konkurrens för dom allra flesta "välbetalda jobb". Det måste du vara väl medveten om, så att du inte slänger dig ut från en klippa utan fallskärm. Men så länge du är fast besluten om att du vill nå toppen så ska du givetvis försöka.

(Statistik).
http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____149087.aspx

babyfy:

"njae jag får avvakta, det är kämpigt med ekonomin"

Det är ett skräckscenario för dom flesta som dessvärre allt för många fått uppleva. Tack och lov är man oftast två i ett förhållande och därmed minskar den chansen. Att ha delad ekonomi är någonting jag förespråkar i dessa fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Byt till bygg eller nått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men läste du verkligen Svenka A!? Får ont i huvudet när folk inte använder mellanrum mellan raderna.. [sad]


   
SvaraCitera

Hur du som tjej blir rik:

Ta vilket jävla skitjobb som helst, förslagsvis lager då man tjänar rätt och de har bra avtal.

Tjäna ihop pengar till plastikoperationer, fina kläder, smink, you name it. Allt som gör dig snygg (även om man ofta kan misstaga dessa snygga personer för transvestiter. Det viktiga är att du blir ett sexobjekt. Många tänder på transa-looken. Sen är det bara att börja gold digga 😉 Nästan alla män älskar svenska tjejers utseende ("eeeh, det finns faktiskt inga pursvenskar, vi är alla multi kulti!!!" PLEASE lets cut the bullshit), så världen är din 😉

Btw, om du är snygg och bra på att dansa så kan du ju bli strippa. De tjänar grym dricks.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

Tack och lov är man oftast två i ett förhållande och därmed minskar den chansen.

men det är det jag är rädd för, tänk om man sitter där själv med tre barn och 22 lax på kontot. [shake] asså det jobbiga e att många tycker jag är ytlig men som sagt, går jag en lång utbildning med stora studielån vill jag baske mig ha god lön!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Byt till bygg eller nått.

haha inte min stil alls, jag e så svag xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sonson:

Btw, om du är snygg och bra på att dansa så kan du ju bli strippa. De tjänar grym dricks.

jag vill gärna ha ett värdigt jobb


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sonson:

Btw, om du är snygg och bra på att dansa så kan du ju bli strippa. De tjänar grym dricks.

Deras hallickar tar allt i egen ficka förstår du väll, de blir utnyttjade som bara den!

OnT: Satsa på eget företagande, arbetsförmedlingen har kurser i ekonomi och dylikt! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Men läste du verkligen Svenka A!?

jag använde mellanrum mellan meningarna eller hur?? och för den delen så ville jag bara skriva av mig och tänkte inte på att dela upp texten lite. så jo jag läste svenska A och har MVG!![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

babyfy:

jag använde mellanrum mellan meningarna eller hur??

Mellan raderna menar jag.. [zzz]


   
SvaraCitera

babyfy:

ag vill gärna ha ett värdigt jobb

Säger du att strippor är ovärdiga? Varför drar du en grupp människor över en kam? Är du rasist?

S3ON:

Deras hallickar tar allt i egen ficka förstår du väll, de blir utnyttjade som bara den!

Nja, det finns överväldigande majoritet av "fria" strippor om man säger så, särskilt här i nordvästra Europa..

Ännu bättre är det med horor. Många försvarar sitt leverne med att "De vill vara ekonomiskt oberoende" så de knullar några typer i veckan och lever lyx resten.


   
SvaraCitera