Aviseringar
Rensa alla

Vill träffa min drömtjej..


Ämnesstartare

S3ON:

vet inte, är så mkt annat som är könsfördelat.. :s

  

jo men ej inom vården, vad jag vet
känns som att det bara är könsfördelat när det handlar om att "använda" sitt kön/genus


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

När du säger det så gör du det svårare för mig. Personer som har det svår brukar vara mer sårbara - men - jag tycker fortfarande att det är fel att göra så som du skrev i första tråden - att skaffa sig ett drogberoende för att kanske träffa någon.

Hjärta

mm ok

registrerar din åsikt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: ag tycker fortfarande att det är fel att göra så som du skrev i första tråden - att skaffa sig ett drogberoende för att kanske träffa någon.

haha vem tkr inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta:

jo men ej inom vården, vad jag vet
känns som att det bara är könsfördelat när det handlar om sex eller kön

tänker mig typ att kvinnor drabbade av våldsbrott  kske ej har så lätt att öppna upp sig i en grupp med män? de borde iofs vårdas i en specialgrupp, så är d nog mm 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

tänker mig typ att kvinnor drabbade av våldsbrott  kske ej har så lätt att öppna upp sig i en grupp med män? de borde iofs vårdas i en specialgrupp, så är d nog mm 

Jo, iofs men mäns våld mot kvinnor är en egen kategori & inte direkt inom vård & omsorg, mer en organisation/stödgrupp (menar kvinnojourer)

Och, som sagt, könsfördelning har med Användning av kön/genus att göra... Mäns våld mot kvinnor har med mansrollen att göra. drf går det inte att inte könsfördela (kan väl gå men du fattar)

Kvinnojourer är som ett skydd för våldet, snarare än ngn form av direkt terapi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta: Och, som sagt, könsfördelning har med Användning av kön/genus att göra... Mäns våld mot kvinnor har med mansrollen att göra. drf går det inte att inte könsfördela (kan väl gå men du fattar)

hmmmmmmmm aaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det låter som en väldigt dålig idé att lura sig in på någonting sådant för att ragga. Är det att du vill ha någon att ta hand om? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mår du dåligt så träffa någon i ngn du får kontakt med i en gruppterapigrupp eller på nätet på ngn sida där folk vill ha sådan kontakt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: gruppterapigrupp

var finner man sådana då? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

var finner man sådana då? 

genom vuxenpsyk i din stad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

genom vuxenpsyk i din stad

hur funkar det då, visar man sitt intresse genom att skriva upp sig på en lapp lr kräver d massa psykologsamtal först? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

hur funkar det då, visar man sitt intresse genom att skriva upp sig på en lapp lr kräver d massa psykologsamtal först? 

ja du måste ju bli bedömd att du behöver just den terapiformen, som tur är. så det är inget ställe man bara ramlar in på för att ragga på stackars människor som mår dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ja du måste ju bli bedömd att du behöver just den terapiformen, som tur är. så det är inget ställe man bara ramlar in på för att ragga på stackars människor som mår dåligt.

det är inte min avsikt, riktigt. vill träffa folk jag delar ngt med ba. och kske ragga lite dådå om jag hittar ngn intressant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

det är inte min avsikt, riktigt. vill träffa folk jag delar ngt med ba. och kske ragga lite dådå om jag hittar ngn intressant.

kolla upp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

kolla upp!

fast vill inte va kvar här ändååå

kan man söka sånt i andra städer om man inte e folkbokförd där? 


   
SvaraCitera