Aviseringar
Rensa alla

Vill ut å fiska men kan inte riktigt...


Ämnesstartare

Jahopp. Så varför kan jag inte fiska? Jo det är pga att jag vill helst fiska ute på vattnet med en gummi/plast båt eller nåt men sånt har jag inte. Jag har inte heller nån bil så jag kan åka till en bra strand och fånga gädda där typ. Seeeen en sak till är ju att jag känner ingen som åker ut å fiskar rätt så ofta så därför kan jag inte fråga dom ifall jag kan följa med.. Jag bor i Tumba, Stockholms Län och det finns några sjöar runt om mig, men det krävs bil för att komma fram, annars tar det 30 minuter för att gå fram.

Har ni några förslag på vad jag kan göra? Jag fiskar med haspelrulle och lite tyngre än lätta drag på 20g, vill helst inte fiska på havs vatten heller. Har lina för 12.6kg och 60st stål tafsar på 10kg. 


   
Citera
Ämnesetiketter

30 minuter gång är väl inte så farligt 


   
SvaraCitera

Lmao bara att gå 30 min eller spara ihop till en bilCool


   
SvaraCitera

Trevligt och nyttigt att gå Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asstriid:
30 minuter gång är väl inte så farligt 

farligt är det väl för det finns ingen gång väg till vissa, ba gå på bilvägen liksom 

Maymay:
Lmao bara att gå 30 min eller spara ihop till en bilCool

och du tror att alla har körkort? 

Deinosuchus:
Trevligt och nyttigt att gå Tumme upp

kan va trevligt ifall man har någon att gå med... 


   
SvaraCitera

LimeTheFox:

farligt är det väl för det finns ingen gång väg till vissa, ba gå på bilvägen liksom 

och du tror att alla har körkort? 
kan va trevligt ifall man har någon att gå med... 

Nej har inte heller körkort för jag är 16, dags att dra till körskolan då 🙂


   
SvaraCitera

Vet ärligt inte hur vi ska lösa ditt problem om du inte vill gå. Finns inte så mycket val direkt Skeptisk

Edit : Ring en taxi. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asstriid:
Vet ärligt inte hur vi ska lösa ditt problem om du inte vill gå. Finns inte så mycket val direkt Skeptisk

Edit : Ring en taxi. 

Asså jag kan ju gå, men lite onödigt med en stor jäkla håv, ett 3.6m fiskespö i en hand och sen alla wobblers å grejer I andra :I ...Blir ju lite mycket att bära på. 


   
SvaraCitera

LimeTheFox:

Asså jag kan ju gå, men lite onödigt med en stor jäkla håv, ett 3.6m fiskespö i en hand och sen alla wobblers å grejer I andra :I ...Blir ju lite mycket att bära på. 

Cyklister är farligare. Eller sånna som jag med kamera ute vid dikerna. Du kan gå säker. Har du tänkt på dem som plockar svamp? De kanske har nån grupp du kan gå med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SkeletonGirl:

Cyklister är farligare. Eller sånna som jag med kamera ute vid dikerna. Du kan gå säker. Har du tänkt på dem som plockar svamp? De kanske har nån grupp du kan gå med.

ehhhh wat? 


   
SvaraCitera

LimeTheFox:

ehhhh wat? 

Jag går alltid på stora vägar när jag ska in till skogen.


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Ta cykeln.


   
SvaraCitera

Om du bidrar med ett spö och dessutom lär mig hur man riggar upp ett spö kan jag bidra med bil iallafall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knurra:
Om du bidrar med ett spö och dessutom lär mig hur man riggar upp ett spö kan jag bidra med bil iallafall

har en rulle jag haft sen 2008 om de går bra, sen ett nytt spö från 2018 x3


   
SvaraCitera
Listus

Jag fiskade en del för några år sen då det är fridfullt m.m, men sen vart det problem för mig när jag väl började få fisk på kroken, då jag tyckte synd om fiskarna. Så jag slutade med den aktiviteten.


   
SvaraCitera