Aviseringar
Rensa alla

Vill ut å fiska men kan inte riktigt...


Ämnesstartare

Listus:
Jag fiskade en del för några år sen då det är fridfullt m.m, men sen vart det problem för mig när jag väl började få fisk på kroken, då jag tyckte synd om fiskarna. Så jag slutade med den aktiviteten.

Jag förstår dig, jag tycker också om att det är synd om fiskarna men det är därför du du kan fiska med krokar utan hulling eller bara använda linan och ta betet runt linan så det blir som att du bara matar fisken.

Krok med hulling:

0094540_black-magic-c-point-hook-5-32-pa

Krok utan hulling:
12182171-origpic-c9d672.jpg


   
SvaraCitera

LimeTheFox:

har en rulle jag haft sen 2008 om de går bra, sen ett nytt spö från 2018 x3

Överenskommet! När ska vi ta den där fisketuren då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knurra:

Överenskommet! När ska vi ta den där fisketuren då?

Ikväll? Rodnar


   
SvaraCitera

LimeTheFox:

Ikväll? Rodnar

Kan inte. Dessutom har vi ingen båt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knurra:

Kan inte. Dessutom har vi ingen båt

:c


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

LimeTheFox: Asså jag kan ju gå, men lite onödigt med en stor jäkla håv, ett 3.6m fiskespö i en hand och sen alla wobblers å grejer I andra :I ...Blir ju lite mycket att bära på.

Går det inte att fälla ihop spöt eller ta isär det?

Låna en cykel eller moped av en kompis och en rejäl ryggsäck på ryggen så är problemet löst. Mycket glad

Fiskar själv mycket, både insjöfiske liksom i Östersjön. Väldigt avkopplande hobby och nöje. Tumme upp


   
SvaraCitera

stoner:

Går det inte att fälla ihop spöt eller ta isär det?

Låna en cykel eller moped av en kompis och en rejäl ryggsäck på ryggen så är problemet löst. Mycket glad

Fiskar själv mycket, både insjöfiske liksom i Östersjön. Väldigt avkopplande hobby och nöje. Tumme upp

Inte om man var för liten för kastspöet och bara fick en proffsig bild på sig som satt och fiskade.


   
SvaraCitera

SkeletonGirl: Inte om man var för liten för kastspöet och bara fick en proffsig bild på sig som satt och fiskade.

TS som ställt frågan är ju 18 bast så han borde ju kunna få med sig både spö och tillbehör i en ryggsäck på en cykel.  Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

TS som ställt frågan är ju 18 bast så han borde ju kunna få med sig både spö och tillbehör i en ryggsäck på en cykel.  Mycket glad

lol alla har inte en cykel, jag har ju 3st ändå men alla tre är trasiga för att jag inte vet hur man cyklar. 


   
SvaraCitera

LimeTheFox: ...jag har ju 3st ändå men alla tre är trasiga för att jag inte vet hur man cyklar.

Mycket glad   Glatt skålande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Mycket glad   Glatt skålande

japp, ba super mig full å kraschar varenda en


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men såhär blev det nudå, jag drog ut till Kvarnsjön, Botkyrka som tog 40 minuter att gå från mitt hus och tog en titt... Finns en brygga men rätt så sketchy också. Vågar inte gå ut och få en hemlös som vill råna mig liksom. Bryggan är också så trasig så att det ser ut som en skateboard ramp Gråter


   
SvaraCitera

LimeTheFox: japp, ba super mig full å kraschar varenda en

Det är iof sig inte olagligt att cykla berusad men ta det lugnt för din egen del.  Blink

LimeTheFox: men såhär blev det nudå, jag drog ut till Kvarnsjön, Botkyrka som tog 40 minuter att gå från mitt hus och tog en titt... Finns en brygga men rätt så sketchy också. Vågar inte gå ut och få en hemlös som vill råna mig liksom. Bryggan är också så trasig så att det ser ut som en skateboard ramp Gråter

Det låter som du bor i Sthlm. Har iof sig inte varit där sedan jag var barn. Bor själv på landet i södra Sverige så jag har inte så mycket i Sthlm att göra. Det där med hemlösa rånare låter ju trist. Är dom tom ute i naturen? Trodde dom höll till i centrum. Skeptisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Det är iof sig inte olagligt att cykla berusad men ta det lugnt för din egen del.  Blink

Det låter som du bor i Sthlm. Har iof sig inte varit där sedan jag var barn. Bor själv på landet i södra Sverige så jag har inte så mycket i Sthlm att göra. Det där med hemlösa rånare låter ju trist. Är dom tom ute i naturen? Trodde dom höll till i centrum. Skeptisk

lol såklart jag bor i sthlm, jag skrev ju det xd


   
SvaraCitera