Aviseringar
Rensa alla

Vill Verkligen gå till bup


Ämnesstartare

Jag har mått dåligt i ca ett halv är nu pga bråk med kompisar osv och jag känner att jag verkligen inte har någon att prata med och någon som förstår mig.mina föräldrar vet att jag har de svårt med kompisar men dom vet inte hur dåligt jag verkligen mår så skulle verkligen vilja gå dit men Vet inte vart jag ska vända mig


   
Citera
Lillen

Kom inte på ngt namn:
Jag har mått dåligt i ca ett halv är nu pga bråk med kompisar osv och jag känner att jag verkligen inte har någon att prata med och någon som förstår mig.mina föräldrar vet att jag har de svårt med kompisar men dom vet inte hur dåligt jag verkligen mår så skulle verkligen vilja gå dit men Vet inte vart jag ska vända mig

Hej! Fins det någon läkare/ kurato/ skolsköterska du kan vända dig till ? Annars kan du söka på Internet telefonen numret till BUP om du vill prata med dom. Jag har också hatt det svårt med vänner i skolan. Var mobbad under stor del av min skoltiden. jag Finns också här om du vill prata med någon. 🙂


   
SvaraCitera

Skriv till bup:)) dom brukar svara på Mail<3 annars får du gärna skriva till mig:)


   
SvaraCitera

Kom inte på ngt namn:
Jag har mått dåligt i ca ett halv är nu pga bråk med kompisar osv och jag känner att jag verkligen inte har någon att prata med och någon som förstår mig.mina föräldrar vet att jag har de svårt med kompisar men dom vet inte hur dåligt jag verkligen mår så skulle verkligen vilja gå dit men Vet inte vart jag ska vända mig

Men du, du kan ju gå till BUP/Prima barn och säga att du vill prata med någon, alternativt boka tid. Det är ju inte alls meningen att du ska behöva må dåligt. Jag förstår om du inte vill prata med dina föräldrar utan med någon närstående. Sen ska du inte vara rädd för att säga till dina föräldrar att du mår dåligt och att du vill boka en tid hos BUP/Prima barn, för att du mår dåligt. Dina föräldrar vill dig allt väl och vill gärna hjälpa dig.


   
SvaraCitera

Och då skall Människosonens tecken visa sig på himmelen, och alla släkter på jorden skola då jämra sig. Och man skall få se 'Människosonen komma på himmelens skyar' med stor makt och härlighet.
Och han skall sända ut sina änglar med starkt basunljud, och de skola församla hans utvalda från de fyra väderstrecken, från himmelens ena ända till den andra.
Ifrån fikonträdet mån I här hämta en liknelse.
När dess kvistar begynna att få save och löven spricka ut, då veten I att sommaren är nära.


   
SvaraCitera

Hur gammal är du? vill du inte vara exakt behöver du inte vara det. Men är du under 18?. Då har du rätt att gå på Bup 🙂 fråga någon på skolan hur du kan gå tillväga :). Annars är kuratorn ett alternativ 


   
SvaraCitera

prata inte med bup, det är ett rent ut sagt helvete


   
SvaraCitera

Som flera ovan skrivit: ta kontakt med kurator eller skolsköterska om du inte känner att du kan vända dig till dina föräldrar. De kan ta dig vidare till BUP. Viktigt är dock att när/om du börjar gå på möten där så måste du se till så att du får ''rätt'' psykolog/terapeut för dig. Det måste vara någon som du känner dig trygg med och någon som du verkligen kan prata med, annars kommer det inte hjälpa alls tyvärr. De brukar säga det i början när man kommer dit att det bara är att säga till så får du en ny psykolog/terapeut men om de nu inte skulle säga det så vill jag bara att du ska veta det!

Finns om du behöver någon att prata med 🙂


   
SvaraCitera