Aviseringar
Rensa alla

Vill veta om Prag!!


Ämnesstartare

Hallå.
Jag och en polare tänkte sticka till Prag över några nätter enbart för fest framöver (två killar på 20)
Jag har då lite frågor som jag hoppas kunna få besvarade:

1: nattliv och uteliv, vilka klubbar är värda att besöka, roliga grejer att göra.

2: droger, hur är toleransen? Lätt/svårt att få tag i? Olagligt?

3: hört att det är mycket bordeller. Hur är tjejerna, priserna?

4. Saker man borde undvika och saker man borde tänka på?

Tack på förhand!


   
Citera

teddeftw:

2: droger, hur är toleransen? Lätt/svårt att få tag i? Olagligt?

Typ allt är avkriminaliserat, så folk bryr sig inte, du får odla cannabis hemma om du så vill i tjeckien.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lägger till
5. När är det bäst att åka?? Vilken månad är det bäst drag och mest folk?


   
SvaraCitera

låter som du bör fråga på flashback istället [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

merixè:

låter som du bör fråga på flashback istället

Flashback är inte min grej, så jag frågade här nu 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luther Blissett:

Typ allt är avkriminaliserat, så folk bryr sig inte, du får odla cannabis hemma om du så vill i tjeckien.

Okej, så det är alltså lättåtkomligt?


   
SvaraCitera

teddeftw:

Okej, så det är alltså lättåtkomligt?

Ja, det bör det vara, inte varit där själv dock


   
SvaraCitera

teddeftw:

3: hört att det är mycket bordeller. Hur är tjejerna, priserna?

Herregud.. Dessa är uppenbarligen kidnappade som barn och sålda hit och dit, tvingade till att visa "kärlek" efter mäns behov. Är du säker att du vill göra detta mot dem? [sad]


   
SvaraCitera
seasaw

femvåningsdiscot[love][love]


   
SvaraCitera

hoppas att ni får aids, vidriga as


   
SvaraCitera

hört att man är tvungen att döda minst en hora när man e i prag, ere sant?


   
SvaraCitera

Enda jag vet om Prag är att den blev plundrad av Svenska amrén 1648 och att Hans Christoff von Königsmarck försökte inta gammelstan i Prag och även plundra den men misslyckades efter den långa blodiga striden på Karls bron pga Carl X Gustav beordrade stopp på det hela då fredspapperna skrevs på.


   
SvaraCitera

Vedergällningen:

Enda jag vet om Prag är att den blev plundrad av Svenska amrén 1648 och att Hans Christoff von Königsmarck försökte inta gammelstan i Prag och även plundra den men misslyckades efter den långa blodiga striden på Karls bron pga Carl X Gustav beordrade stopp på det hela då fredspapperna skrevs på.

Köningsmarck som också skrivit in sig i historien som den som beordrade förstörelsen av pantheon i Athen. Boy did he know how to party unt so weiter.


   
SvaraCitera

dazed:

Köningsmarck som också skrivit in sig i historien som den som beordrade förstörelsen av pantheon i Athen. Boy did he know how to party unt so weiter

den historien hade jag inte hört. fan gjorde han där nere?


   
SvaraCitera

Vedergällningen:

den historien hade jag inte hört. fan gjorde han där nere?

Nej fan det var tydligen en annan i samma släkt, en annan königsmarck tydligen, hur som var han i Venedigs tjänst och i kriget dom förde mot turkarna så belägrade hans styrkor Aten och man besköt Pantheon där turkarna hade ett ammunitionsförråd som sprängdes i luften.


   
SvaraCitera