Aviseringar
Rensa alla

Vill visa att jag tycker om honom, men hur?


Man skickar kärleksbrev! [y]


   
SvaraCitera

Har typ samma problem.. Och fyfan vad förväntningar jag byggt upp... Usch..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför tror tjejer så mycket skit om killar som de gör upp i sina egna huvuden och trots motbevis fortsätter hålla fast vid? vi gillar när ni berättar att ni i alla fall är intresserade av oss. Då slipper man kassa shituations som den här, för allt killar behöver är grönt ljus som man faktiskt kan se ordentligt så sköter vi resten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hon91:

Hur visar man att man är intresserad av någon utan att vara för "på"?

Ingemarsdotter:

Man talar om det.

Så det är inte att vara för "på" då tycker du?

OT: Visst gillar man som kille när en tjej visar intresse. Men hon måste ju samtidigt vara lite spännande och inte säga det rätt ut i början.
Var flörtig och visa sedan lite ointresse ett tag, flörta lite mer och sedan visa ointresse igen. Låt honom fundera lite på vad du egentligen känner och han kommer kämpa för att få reda på det = spännande för honom.

Det är verkligen kasst att säga det rätt ut anser jag. En gång fick jag höra av min syrra att henne kompis gillade mig, så kompisen och jag började träffas lite. Men eftersom jag redan visste vad hon tyckte om mig så fanns det inget att kämpa för. Det gick helt enkelt för fort fram, blev tråkigt och rann ut i sanden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kråååkan:

spännande för honom.

Att spela svårflörtad brukar ju vara det typiska beteendet att visa att man är intresserad, och det vet väl alla om?

kråååkan:

Det gick helt enkelt för fort fram

Tycker att det du pratar om angående att din syster talade om att hennes kompis gillar dig gjorde att det hamnade lite på barnstadiet där man låter någon annan föra vidare vad man känner för att man är för feg för att tala med personen själv, det är inte ett samma sak som att vara ärlig och rättfram gentemot någon man börjar dejta. [shake]

Vad gick för fort fram? Att du visste att hon var intresserad?
Har seriöst aldrig träffat en kille som inte uppskattat att jag varit intresserad av honom när vi dejtat, eftersom det ju är själva grejen med dejtning. Sedan att det kan vara oseriöst/flörtigt/ointresserat till sättet betyder det inte att det är oseriöst i grunden. Det är ju mycket roligare att busa och spela mot en kille som man vet tycker om en, än att gå runt och vara osäker/orolig över ifall han ens är intresserad?


   
SvaraCitera

Beror ju på vad man har för relation innan.
Är man vänner berättar man det.
Är man ytligt bekanta försöker man visa det genom engagemang, blickar osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Vad gick för fort fram? Att du visste att hon var intresserad?

Precis. Såklart jag gillar att tjejer tycker om mig, men jag vill inte att själva "jakten" ska försvinna för fort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kråååkan:

men jag vill inte att själva "jakten" ska försvinna för fort.

Ni kanske inte passade ihop bara helt enkelt och därför upplevde du ingen "jakt", det är ju upp till båda att hålla liv i intresset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man erbjuder sex?

Skämt åsido. Beror lite på er relation. Om du är rak och rätfram, säg det. Men med tanke på att du skriver här så verkar du lite osäker. Att fråga honom hur han känner för dig egentligen kan bli skrämmande (enligt min åsikt). Annars så försök bli mer nära, mer intim... Så kanske något "råkar" hända. 🙂


   
SvaraCitera

Kouki:

Beror lite på er relation. Om du är rak och rätfram, säg det. Men med tanke på att du skriver här så verkar du lite osäker. Att fråga honom hur han känner för dig egentligen kan bli skrämmande (enligt min åsikt). Annars så försök bli mer nära, mer intim... Så kanske något "råkar" hända. 🙂

Saker har råkat hända en hel del vilket kan göra att jag börjar fundera på om han bara är ute efter det eller inte.. Vi bor en bit ifrån varandra med vilket inte gör det lättare.

Jag tror man får vänta och se helt enkelt. Han har sagt att han tycker om mig och jag tkr om honom och allt han gör tyder på att han verkligen börjar bli det men jaa 😛 Råkade av misstag se att han hade en inte alltför oskyldig bild på en annan tjej på sin mobil. Men ja jag vet inte, man blir lite mer osäker bara för det. Samtidigt så är vi inte tillsammans så han får ju göra vad han vill nu.

Nu blev det en uppsats haha.. men jaa antar att jag ska fokusera på han och mig och inte han och andra.. Så får man se vad som händer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hon91:

Jag tror man får vänta och se helt enkelt. Han har sagt att han tycker om mig och jag tkr om honom och allt han gör tyder på att han verkligen börjar bli det men jaa 😛

Låter klokt 🙂

hon91:

Råkade av misstag se att han hade en inte alltför oskyldig bild på en annan tjej på sin mobil.

Det jag måste säga är att som du skrev lite längre ner, fokusera på dig och honom, inte på han och andra. Personligen så anser jag det vara realistiskt att min partner inte bara skulle tända på mig, så porr och dyl. är inte några större problem tycker jag. Så länge pojken visar att det är dig han vill vara med och ni pratar igenom om vad för conditions ni ska ha i ert förhållande. Det brukar oftast underlätta en hel del när man vet vad för villkor man har [smile]


   
SvaraCitera

Kouki:

Det jag måste säga är att som du skrev lite längre ner, fokusera på dig och honom, inte på han och andra.

tack, du fick mig att känna mig ännu lugnare med det du skrev. Givetvis ska jag inte vara den enda han tänder på, tror det skulle bli för intensivt. Och så länge vi inte är tillsammans vill jag inte ha krav att han inte får vara med andra så, får charma han ist så han bara vill vara med mig ist 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hon91:

tack, du fick mig att känna mig ännu lugnare med det du skrev.

Trevligt att man kunde hjälpa till^^

hon91:

får charma han ist så han bara vill vara med mig ist 😉

You go girl [wink]


   
SvaraCitera

Killen jag gillar går i en annan klass å jag har aldig tid att komma fram å prata med honom. Tumme nedenda gången jag kan prata med han är på mångar men jag fegar alltid ut. Vad ska jag göra??


   
SvaraCitera