Aviseringar
Rensa alla

Vill visa min vän.


Ämnesstartare

Jag har en kompis som jag smsar med dag och natt. Vi ses när vi kan och då är allt bra. Vi har gått igenom mycket tillsammans men hon har haft det väldigt svårt och har det fortfarande.
Jag gör vad jag kan men hennes största problem är hennes självförtroende, hon är vacker men kan inte acceptera det när någon säger nåt sånt till henne. Nu har jag precis försökt övertala henne och det blev bara värre...
Någon som har tips på hur jag ska visa henne att hon är så vacker?


   
Citera

Säg "tja du e het ska vi ligga?"

Nä men allvarligt, när folk har komplex över sitt utseende tror jag inte riktigt på att bara överösa dem med komplimanger. Ger bara större fokus på deras utseende. Därmed inte sagt att jag alltid lever som jag lär...

Om situationen bara är att du vill att denne ska få bättre självförtroende så fokusera inte på dennes utseende; låt denne veta att du tycker att denne ser bra ut, men nöj dig med att säga det en gång. Behöver inte tjatas eller "visas" i övrigt. Visa att du uppskattar andra egenskaper istället, sånt som denne redan ser som bra egenskaper hos sig själv.

Om situationen är att du gillar/vill ligga med denne är väl komplimanger kanske mer på sin plats, men då bör du å andra sidan vara väldigt försiktig så du inte blir kombinerad partner och hobbypsykolog.


   
SvaraCitera

Låt henne själv inse det en vacker dag. Se bara till att hon inte gör sig själv illa på något sätt, tills dess att hon insett det.


   
SvaraCitera