Aviseringar
Rensa alla

Villa faktorer avgör vem man får känslor för?


Ämnesstartare

Attitydinkontinent:
kunskap

antingen känner man inte personens riktiga jag alls, man faller för personen såsom man vill tro hur hn är

eller så har man nått den kunskapen där man vet så mycket om personen att man känner sig hemma hos hn

Jag hoppas inte att jag är kär i bilden av honom. Om det är det så vill jag inte erkänna det. Men det kan inte vara det. Jag pratar inte så ofta med honom. Men jag gillar honom. Låter lite knäppt nu när man skriver det. Hur kan det vara möjligt? Men jag känner ändå att vi har någon slags kemi, jag bara känner dragningskraften mellan oss.. Frågan är om vi klickar lika bra genom kommunikation


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Ens preferenser. Du tyckte ju om hans utseende. Sen eskalerade det därifrån. Börjar med att man gillar någon på något plan, sen förstärks känslorna ju mer man jobbar på relationen.

Sant! Men jag kan ju tycka att flera ser bra ut. Men inte alla får man känslor för hur snäll personerna är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldat:
Det går ju ett datingprogram på SVT nu när de ska avgöra vem som vinner utifrån olika faktorer. Första gången var det biologiska faktorer där den ena partnern fick ranka kandidaterna utifrån lukt och röst utan att få se personen. 

http://www.svtplay.se/video/1958368/avsnitt-1

Spännande!!


   
SvaraCitera

PMR: Kemiska reaktioner i kroppen

Feromoner?


   
SvaraCitera

Är du kvinna så är det pengarna på mannens konto som spelar störst roll.

Är du man så är det prio att hitta en som inte ser ovanstående som viktigast.


   
SvaraCitera

Reeeetooo:

känslor på burk 29:90 kilot på maxi!

Mot Ica. Ska stå där när det öppnar och införskaffa mig några burkar.


   
SvaraCitera
reben

kolla kärlekskoden på svt


   
SvaraCitera

om man bortser från attraktion så finns det olika saker som säkert kan påverka.

t.ex. var du befinner dig just nu, känslomässigt. allt från dina önskningar och föreställningar till konkret mående.

hur dina förväntningar av personen har förändrats, överraskningsmoment kan vara väldigt starka och sitta i länge, t.ex. att du inte förväntade dig att ogilla delar av hans personlighet på det sättet, det går inte ihop med din attraktion som bara är positiv. överraskningsmoment kan te sig på andra sätt också, men det har ju med förväntningar att göra.

hur han beter sig och hur han bemöter dig/andra, både på positiva och negativa sätt, har ganska mycket inflytande.

att du vet relativt lite om honom gör också dig mer nyfiken. speciellt när hans beteende inte går ihop med bilden du har av honom i allmänhet, det är lite som att du tänker att det måste finnas något mer (vilket det så klart gör) och därför fortsätter upprätthålla intresset. lite är det ju också att du inte har lyckats få honom än, man vill ju ha det man inte kan få. försök ta mer kontakt med honom och lär känna honom - på riktigt.


   
SvaraCitera

butterfly00: Sitter och funderar på vad som bestämmer vem man blir kär i? Varför man gillar just den personen och inte någon annan.

om man bortser från attraktion så finns det olika saker som säkert kan påverka.

t.ex. var du befinner dig just nu, känslomässigt. allt från dina önskningar och föreställningar till konkret mående.

hur dina förväntningar av personen har förändrats, överraskningsmoment kan vara väldigt starka och sitta i länge, t.ex. att du inte förväntade dig att ogilla delar av hans personlighet på det sättet, det går inte ihop med din attraktion som bara är positiv. överraskningsmoment kan te sig på andra sätt också, men det har ju med förväntningar att göra.

hur han beter sig och hur han bemöter dig/andra, både på positiva och negativa sätt, har ganska mycket inflytande.

att du vet relativt lite om honom gör också dig mer nyfiken. speciellt när hans beteende inte går ihop med bilden du har av honom i allmänhet, det är lite som att du tänker att det måste finnas något mer (vilket det så klart gör) och därför fortsätter upprätthålla intresset. lite är det ju också att du inte har lyckats få honom än, man vill ju ha det man inte kan få. försök ta mer kontakt med honom och lär känna honom - på riktigt.


   
SvaraCitera