Aviseringar
Rensa alla

villka skader orsakas om man röker inomhus?


Ämnesstartare

Vattenpipa sunkar inte ner lika mycket av någon anledning, om man inte röker varje dag antar jag, brukade röka vattenpipa inomhus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hasch däremot (rent), röker jag dagligen på mitt rum och det luktar ingenting efter ett par timmar. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan skada din omgivningen (familj och vänner) samt husdjur. Det sägs att det nästan är lika farligt att andas in, fast att man själv inte röker. Sen så sätter det ju sig på kläder, möbler osv. När vissa säljer sina bilar brukar de säga "rökfri", det kanske säger något...

Min pappa rökte inomhus överallt innan och självklart stank jag rök, men jag var van så jag kände inget. Men folk tyckte jag luktade rök. När jag sen bad han att sluta och gå ut på balkongen, så kan jag för första gången förstå vad jag luktade! [surprised]

Det fanns en artikel om hundar som faktiskt berättade att en hund kan drabbas av samma skador som sin ägare gör av rökning. Det om något förklarar att andra människor och djur runtomkring påverkas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bitch:

Du kan skada din omgivningen (familj och vänner) samt husdjur. Det sägs att det nästan är lika farligt att andas in, fast att man själv inte röker. Sen så sätter det ju sig på kläder, möbler osv. När vissa säljer sina bilar brukar de säga "rökfri", det kanske säger något...

nej om jag röker ute och sedan kommer in, så bara för att mina händer luktar rök, kommer lukten inte in i någons kroppen [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

nej om jag röker ute och sedan kommer in, så bara för att mina händer luktar rök, kommer lukten inte in i någons kroppen

Det var inte det jag skrev eller menade. Jag menar att om du röcker, så påverkas de som står runtom dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja när jag röker ja!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gulnande tapeter, inrökt.. tjaa annars är det väl samma som utomhus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Målade om ett hus igår, tak, väggar, skåo osv.

Tapeter som en gång varit vita hade blivit gulbruna av rökandet.
Och så var det med ALLT i huset, skåpsdörrar, handtag, golv...allt hade som en tunn hinna av smuts över sig.
Det blir till att tapetsera om och måla om hela skiten. Jävla jobb. [n]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Kostade inte min far ett öre, trots att väggar/tak/skåp var gult. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Hasch däremot (rent), röker jag dagligen på mitt rum och det luktar ingenting efter ett par timmar. [love]

Vet din mamma om det här? Eller bor du kanske själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TZ Arietis:

Vet din mamma om det här? Eller bor du kanske själv?

Varken eller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En nämnvärd skada är väl lungcancer?[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera