Aviseringar
Rensa alla

Vinnare av CL 09?


Ämnesstartare

Nu är det inte så långt kvar. Den rafflande finalen av Champions League 2009 närmar sig med stormsteg.

Barcelona och Chelsea spelade 0-0 på Nou Camp

Medan Man U besegrade Arsenal med 1-0 (Giggs mål underkändes) på Old Trafford

Än så länge så är Man U vidare till finalen, men detta kan snabbt vända. Allt är möjligt i fotbollens värld [wink]

Men vilka tror ni kammar hem allt av dessa fyra otroliga lag?

Barca som haft en av sina bästa säsonger hittills?

Man U som har en av världens bästa spelare ( C.Ronaldo)?

Arsenal med alla sina talangfulla lirare?

eller

Chelsea med de stora pengarna?


   
Citera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

Barcelona (Du röstade på detta alternativ)

har hejat på dem non-stop sedan 1999, kan inte bryta trenden nu när de är som bäst [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

Barcelona (Du röstade på detta alternativ)

Tror nog att Barca vinner över Man Utd i finalen. Men det är ju verkligen extremt öppet [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Tror nog att Barca vinner över Man Utd i finalen. Men det är ju verkligen extremt öppet [smile]

Barca har ju haft en grym säsong så jag hoppas den fortsätter tills Cl, ligan och cupen är över 🙂 Man U måste vi slå!! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

Manchester United (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

Barcelona (Du röstade på detta alternativ)

Inte för att jag håller på någon av lagen. Men Arsenal gillar jag ändå lite. Barca spelar ett jävla skönlir så det är skitnice att se. De blev dock rätt bra bortplockade av Chelsea senast, mycket pga Hiddink och hans taktik, den snubben förundrar mig, förövrigt.

LightInDarkness:

Man U som har en av världens bästa spelare ( C.Ronaldo)?

Äh, de vinner inte pga Ronaldo. Om de vinner så vinner de pga att de är så jävla sammansvetsade som ett lag. Ferguson har, trots allt haft 23 år på sig att bygga upp den jävla maskinen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

De blev dock rätt bra bortplockade av Chelsea senast, mycket pga Hiddink och hans taktik, den snubben förundrar mig, förövrigt.

9 man i försvaret är inte dumt, men samtidigt så är det ju det då man inte kan göra så mycket i anfallet då :p

passaro:

Äh, de vinner inte pga Ronaldo. Om de vinner så vinner de pga att de är så jävla sammansvetsade som ett lag. Ferguson har, trots allt haft 23 år på sig att bygga upp den jävla maskinen.

jo helt sant, men Ronaldo har ju bl.a gjort 40+ mål förra säsongen, men helt klart så är det ju laget som gör det tillsammans 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

9 man i försvaret är inte dumt, men samtidigt så är det ju det då man inte kan göra så mycket i anfallet då :p

Han hade nog inte tänkt att göra mycket i anfallet ändå, med tanke på uppställningen de hade.

LightInDarkness:

jo helt sant, men Ronaldo har ju bl.a gjort 40+ mål förra säsongen, men helt klart så är det ju laget som gör det tillsammans 🙂

Förra säsongen, ja.


   
SvaraCitera

Det blir Man United. Klart det mest balanserade och sammansvetsade laget. Grym rutin (Giggs, Scholes, Ferdinand, Neville etc.) blandad med fräschör och tung offensiv (Rooney, Ronaldo, Giggs igen, Scholes igen).

För att inte tala om defensiven. Finns det något säkrare backlås än Ferdinand - Vidic?

Fulständigt komplett lag. Arsenal faller ikväll. Efter det faller Chelsea, som lyckas slå ett fladdrigt Barca på Stamford Bridge.

Man United, mästare igen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lite tråkigt att spänningen dör så tidigt. Har ju halva chipspåsen kvar [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Obergefreiter Porta:

Barca

du har tydligen inte sett hur grymt de spelat denna säsongen? [confused][crazy]

André Vifot Haas:

Lite tråkigt att spänningen dör så tidigt. Har ju halva chipspåsen kvar [sad]

ikv blir det spänning ska du se 😉


   
SvaraCitera

LightInDarkness:

Manchester United (Du röstade på detta alternativ)

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

ikv blir det spänning ska du se 😉

Jag är peppad till tusen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Jag är peppad till tusen!

hoppas man orkar lyfta på rumpan o dra ner till vardagsrummet o glo bara 😀 brukar alltid fastna vid datorn tyvärr [blush] men detta är en måste-se-match, precis som El Clásicon var !!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blev så sur efter 1-0 till Chelsea att jag lämnade TV'n. minut 93 hör man brorsan skrika, och JA BARCA ÄR I FINAAAAAL!

27/5 = Barca = Vinnare av CL 09 [love]


   
SvaraCitera