Aviseringar
Rensa alla

vintershopping-tråd[blush]


Ämnesstartare

har så mycket vintershopping att göra så jag gör en ny tråd. är jätteoförberedd för den här dundervintern som kom bara sådär *poff*, så tänkte att ni ska hjälpa mig hitta allt[blush]. vill ha dessa saker, allra helst i någon butik i stockholm, men internet funkar också. ska ha allt till en marinblå duffel och ett par bruna kängor, så ni kan tänka ut vad som matchar till osv.[cute]

obs ni andra får också diskutera era vintershoppingplaner om ni vill så jag inte känner mig egoistisk!

men letar efter:

en halsduk: är mest sugen på en röd typ, tror jag, men inte för knallröd, utan mer lite vinröd, och gärna med något mysigt mönster på. inte bara helt enfärgad. hittar inte ens en bild på en sån som jag vill ha[sad] men det ultimata vore typ den här fast röd men med samma sorts mönster, typ:
Image

vantar: vill ha ett par mysiga tumvantar, typ lite lovikka-stil men det behöver helst inte vara i ull. färg vet jag inte, kanske röda där med så de matchar halsduken. hittar ingen bild men ni fattar nog[sad]

mössa: har funderat starkt på en en såndär fluffig mössa av moddell "trapper hat" aka "björnfitta". i fuskpäls såklart! vill inte ha någon där massa djur har mördats[sad] helst typ beige/brun, typ sånhär:
Image

strumpor: vill ha ett par jättetjocka och mysiga strumpor som kan kan ha när det är kallt ute. men helst INTE ull, har ett par som jag fick av mamma som är jättemysiga men de är i ull, och jag ogillar det lite[sad], kliar, och lämnar efter sig massa fårhår överallt, euw[sad]

tack på förhand[blush][love]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

vill ha:

Nån slags marinblå jacka men kommer förmodligen ej köpa pga för dyrt[sad]

bruna eller svarta kängor men kanske ej orkar köpa

mössa: kollade på en s.k björnfitta igår men hittade ingen som passade bra. Kanske köper en nästa vecka, eller en vanlig mössa i nån snygg färg.

Långkalsonger: var kan man köpa?[shake]`

Har den här halsduken redan:Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

"trapper hat" aka "björnfitta".

Ofta sörlänningar kallar sånna björnfitta[bigsmile]
Björnfitta är sånna där stålullsbollar![no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Behöver:
Vinterskor. Jag hittar inga och jag vet inte vad jag vill ha. [sad]

Vill ha:
En jättevarm jacka
Känns onödigt att köpa eftersom den inte lär passa nästa år.

Underställ
Herregud vad kallt det är här uppe [sad]

En stor fluffig halsduk, med matchande vantar och mössa.
Orkar inte leta/vill ej lägga pengar på. Har så att jag klarar mig

Jättevarma vantar att ha när det är kaoskallt
Jag är för snål för att köpa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har köpt det mesta jag behöver till vintern, men vill ha ett par varmare vantar och värmeljus som inte gör så luften blir jobbig att andas i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Ofta sörlänningar kallar sånna björnfitta
Björnfitta är sånna där stålullsbollar!

hörde det typ igår första gången och tyckte också att det var jättekonstigt!!! men sedan dess har jag sett tre andra referera till dem som det också[sad]

Nintendo:

Vill ha:

men va, man ska ju lista saker man försöker hitta för att man ska köpa dem, inte saker som man inte tänker köpa[no-no] eller va? fattante[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Behöver:
Vinterskor. Jag hittar inga och jag vet inte vad jag vill ha.

vilken sort vill du ha? typ kängor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

men va, man ska ju lista saker man försöker hitta för att man ska köpa dem, inte saker som man inte tänker köpa eller va? fattante

asså det är ju saker jag borde köpa, om någon säger ba: "åh här finns det sådant till ett bra pris" så känns det ju bra [blush]

Nintendos BFF:

vilken sort vill du ha? typ kängor?

JAG VET INTE [cry]
De ska vara sköna och ha bra sulor, det är viktigt.
http://www.brandos.se/art/0907-air-alpine-64039113-leaves-black/a34252# är snygga [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har det mesta jag behöver. Jackor, kängor, halsduk och mössa.

Behöver vantar och någon skön, tjock tröja.

Förövrigt om man letar kängor så är curlingkängor av märket Bally så jääävla sköna och varma, fy fan. CPigt dyra(typ 4000 kr) men så håller de mer än 10 år, så det blir värt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

JAG VET INTE
De ska vara sköna och ha bra sulor, det är viktigt.

hmm kan typ inte så mycket om kängor, de jag har är bara ett par billiga random som jag fick förra vintern[sad] men har bara hört att dr martens ska vara jättebra! annars vet jag inte[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

hörde det typ igår första gången och tyckte också att det var jättekonstigt!!! men sedan dess har jag sett tre andra referera till dem som det också

Typiskt stockholmare, hittar på egna betydelser för att de själva inte förstår[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

men har bara hört att dr martens ska vara jättebra!

Mm, men vill inte ha för höga för jag är lat och orkar aldrig snöra ordentligt [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ej köpt något. Behöver en ny duffel och lite annat. har inga pengar [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bump, vill helst hitta ett par vantar som jag hinner köpa ikväll i alla fall[sad] de är nog mest akut, men ingen affär jag tittat i på hinternet verkar ha ett par fina :'(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

mössa: har funderat starkt på en en såndär fluffig mössa av moddell "trapper hat" aka "björnfitta". i fuskpäls såklart! vill inte ha någon där massa djur har mördatshelst typ beige/brun, typ sånhär:

Har en sån! Den är über mysig rekommenderar starkt


   
SvaraCitera