Aviseringar
Rensa alla

Vintråden!


Ämnesstartare

oliviaa:

Solbacka körsbärsvin, hahaha. Smakar som körsbärssaft. Sen om man blandar det med sprite blir det som körsbärsläsk. Kostar typ 60 spänn för en flaska eller något, brukar köpa det om jag vill ha nått lättdrucket.

Det där lät väldigt gott. Lite farligt med sånt som är för lättdrucket också men det där verkade nästan underbart.

oliviaa:

Men nu är jag pank så jag har köpt Castillo De Gredos till helgen, 1 liter för 45 kr. Har ingen aning om hur det smakar, men jag vet många som dricker det, så jag hoppas det är bra.

Justja den ser man många som bär runt på, brukar flöda av den på festivaler. Måste jag pröva.


   
SvaraCitera

GHurt:

Det där lät väldigt gott. Lite farligt med sånt som är för lättdrucket också men det där verkade nästan underbart.

Jävligt lättdrucket är det. Man får ta det lite lugnt och inte dricka allt på en gång bara, så går det bra. Det är lätt värt i vilket fall. [smile]

GHurt:

Justja den ser man många som bär runt på, brukar flöda av den på festivaler. Måste jag pröva.

Ja, precis. Så äckligt kan det ju inte vara eftersom så många dricker det. Är antagligen värt 45 kr iaf.


   
SvaraCitera

GHurt:

Okej, trodde faktiskt vitt skulle vara mycket populärare. Bara jag som är klen.

Jag tycker att vitt har en tendens att smaka jäst. [n]

oliviaa:

nu är jag pank så jag har köpt Castillo De Gredos till helgen

Vitt eller rött?


   
SvaraCitera

I love Cheesypoofs:

Vitt eller rött?

Vitt.


   
SvaraCitera

oliviaa:

Vitt.

Det är ingen större höjdare alltså, men det går ner. Låt oss säga såhär; man får vad man betalar för.


   
SvaraCitera

I love Cheesypoofs:

Det är ingen större höjdare alltså, men det går ner. Låt oss säga såhär; man får vad man betalar för.

Ah okej. Det duger nog gott när man inte har några pengar och inget jobb, haha.
Är det röda godare eller?


   
SvaraCitera

oliviaa:

Ah okej. Det duger nog gott när man inte har några pengar och inget jobb, haha.

Tja, jag hällde i mig en del på arvika, jag njöt inte, men det funkade [party]

oliviaa:

Är det röda godare eller?

Jag vet inte, tror inte att jag har druckit det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oliviaa:

Jävligt lättdrucket är det. Man får ta det lite lugnt och inte dricka allt på en gång bara, så går det bra. Det är lätt värt i vilket fall. [smile]

Ja, precis. Jag måste prova det!

oliviaa:

Ja, precis. Så äckligt kan det ju inte vara eftersom så många dricker det. Är antagligen värt 45 kr iaf.

Ja, om de inte är ute efter en billig fylla bara, men det borde ju ha en viss kvalité, känns ju som det på namnet.

I love Cheesypoofs:

Jag tycker att vitt har en tendens att smaka jäst. [n]

Har inte stött på något vitt vin som smakar sååå mycket jäst. Men är kanske en vanesak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

scalabrone, perlerose och chill out lakes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bratmobile:

scalabrone, perlerose och chill out lakes.

Vitt eller rött?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GHurt:

Vitt eller rött?

rosé!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bratmobile:

rosé!

Åhå! Det har jag inte prövat så mycket. Det jag har smakat har inte varit någon höjdare, har varit väldigt, hm, annorlunda smak.


   
SvaraCitera

Tror det var Californian White jag drack nån gång. Den var helt okej.
Smultronvin är ganska gott med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Tror det var Californian White jag drack nån gång. Den var helt okej.
Smultronvin är ganska gott med.

Det funkar väldigt bra faktiskt.
Smultron vin har jag också druckit, dessvärre kommer jag inte ihåg hur mycket av hur det smakade, men har för mig det var lite saftliknande.


   
SvaraCitera

GHurt:

Det funkar väldigt bra faktiskt.
Smultron vin har jag också druckit, dessvärre kommer jag inte ihåg hur mycket av hur det smakade, men har för mig det var lite saftliknande.

Kommer inte heller ihåg. Smakade ju väldigt mycket smultron men var ändå ganska beskt (om jag inte minns fel). Kommer i alla fall ihåg att de första klunkarna inte var så goda. När man druckit typ 1/3 så började de bli godare.


   
SvaraCitera